Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Hund og allergi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren til mannen og kona har ingen barn, de har dog en hund som de behandler som et menneske. 

I morgen skal vi ha påskelam i tro tradisjon med familien hos oss. Saken er bare den at barna våre er på sydenferie med sine besteforeldre frem til søndag kveld. Det blir derfor en mer voksen variant med litt vin og kanskje litt spilling. Gjestene kommer klokken 19.00!

Den ene sønnen vår er veldig allergisk mot hund og pelsdyr, derfor har ingen med seg dyr hit (i den grad det er normalt)! 

Nå ringte broren til mannen og sa at de ikke kunne komme om de ikke fikk ha med hunden, for nå var jo den ene allergiske sønnen vår ikke hjemme.

Jeg blir målløs. Hundehår setter seg overalt.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 885e6...923

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du at det er greit hvis de betaler for full sanering av huset etterpå da hårene som sitter igjen over alt vil plage han i uker og mnd etterpå. Og understrek at allergi for dyr innebærer ikke bare direkte møte, men enda mer det de legger igjen i kriker og kroker.

Anonymkode: 469d0...21c

Skrevet

Vi har sagt dette flere ganger, men de føler seg seriøst støtt av at noen er allergiske mot babyen dems.

Sønnen vår er veldig allergisk, og har til og med måtte bytte klasse fordi så mange i hans klasse hadde hund!

Hvordan klarer folk å menneskeliggjøre hunder så til de grader? 

Har ikke ringt opp broren enda. Må ta meg sammen først!

Skrevet

Tror jeg hadde prøvd å forklare saklig for dem en gang til det med allergi. Og hvis det ikke går inn så ville jeg spurt dem om de synes det er greit at sønnen deres skal slite masse i lang tid etterpå? Og så ville jeg nok ha spurt dem hvordan i all verden hunden deres greier seg når de er på jobb til vanlig når den ikke greier seg noen timer alene en kveld? Og om de fremdeles sier de ikke kan komme, da hadde jeg bare sagt at det er synd de velger bort middagen og hyggelig selskap, men at du selvfølgelig respekterer deres valg.

Dette er jo ikke noe større problem enn hva de selv gjør det til. De kan f.eks. ta en lang tur med hunden fra kl. 16 eller 17 til 18 og så bare ut for å tisse rett før de drar, da er hunden godt fornøyd med å bare sove inntil de kommer hjem igjen.

Anonymkode: dcdf9...fe7

Skrevet

Da hadde jeg svart dem enkelt og greitt at det er synd at de ser det sånn, men det må jeg bare respektere. Hadde ikke gidda å gå inn på noe mer hvorfor og forslag til hva de kan gjøre. 

Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet å diskutere en gang. Jeg hadde ganske enkelt sagt at jeg synes det er synd de velger å ikke komme, og ønsket dem en fortsatt god påske.

Hilsen hundeeier.

Skrevet

Vi er ikke allergiske men ikke pokker om noen skal mase og tvinge bikkja si på besøk til oss for det. 

Ville ikke laget en stor sak om det og gitt dem oppmerksomhet en gang, ville skrevet "Ok, da snakkes vi en annen gang uten hund, god påske".

Anonymkode: 7be29...95c

Skrevet

Det var vanvittig barnslig. Jeg hadde bare sagt ok, og da får dere ikke komme. Vi har hund selv og jeg tar ikke med meg hunden steder annet enn der den er bedt. Vi har selv et familiemedlem som er hyperallergisk og vi vasker klærne vi tar på før vi drar dit, støvsuger hjemme og er ikke i kontakt med hunden før avreise samt at vi dusjer oss selv og barna før vi drar for å skåne personen. Hundehår sitter igjen overalt. 

Anonymkode: 7d475...544

Skrevet

Takker for tilbakemeldinger.

Vi er ikke dramatiske mennesker og lar det meste fare, men det her går over stokk og stein.

De er hyggelige mennesker, men de snakker om hunden halvparten av tiden. Den har en toseter alene i stuen, hvor de har sydd på ekstra madrass og har pute til hunden. Det er spesialdesignet klær, den sover i egen liten barneseng på rommet dems, inntil mor. De snakker om hunden som om det er et menneske. De ferierer svært sjeldent fordi de er redde for at hunden ikke får nok omsorg og kjærlighet som den er vant til. Den får påskeegg og julekalender, og både på julekort og julegaver står navnet til hunden. And the list goes on....

Merker at jeg har problemer med å late som alt dette er normalt lenger. Svigerinnen min jobber redusert for de vil ikke være så mye borte fra sønnen sin som de kaller han.

Hjelp!

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takker for tilbakemeldinger.

Vi er ikke dramatiske mennesker og lar det meste fare, men det her går over stokk og stein.

De er hyggelige mennesker, men de snakker om hunden halvparten av tiden. Den har en toseter alene i stuen, hvor de har sydd på ekstra madrass og har pute til hunden. Det er spesialdesignet klær, den sover i egen liten barneseng på rommet dems, inntil mor. De snakker om hunden som om det er et menneske. De ferierer svært sjeldent fordi de er redde for at hunden ikke får nok omsorg og kjærlighet som den er vant til. Den får påskeegg og julekalender, og både på julekort og julegaver står navnet til hunden. And the list goes on....

Merker at jeg har problemer med å late som alt dette er normalt lenger. Svigerinnen min jobber redusert for de vil ikke være så mye borte fra sønnen sin som de kaller han.

Hjelp!

Jøss! Altså, jeg er veldig for at hunder slipper å være for lenge alene, men det å jobbe redusert av den grunn... hjelpes, den dama - de! - trenger jo hjelp!

Virker som om de sliter veldig fordi de ikke har fått barn. Men det er da ikke grunn til å tilte fullstendig!

De kommer jo til å skyve andre fra seg også slik som de holder på.

Anonymkode: dcdf9...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...