Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #1 Skrevet 13. april 2017 Og ikke døpe barnet (men heller kjøre den plagiat-navnefesten) er å ikke ta et valg ift barnet? Det er jo bare tøys Å ikke døpe er også å ta et helt tydelig valg, og sende en tydelig beskjed. Å døpe barnet er også å la barnet ha et valg, det er det konfirmasjonen handler om; valget man tar. Som døpt kan du velge å ikke konfirmere deg. Men skal du konfirmeres må du døpes først, mer styr, men såklart noe man gjør om man tror på Gud Anonymkode: 9af46...604
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #2 Skrevet 13. april 2017 Hvem er "folk"? Dummeste jeg har lest. Ingen jeg har hørt om som mener de ikke tar et valg når de ikke døper. Anonymkode: deb82...563
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #3 Skrevet 13. april 2017 Det er dere so velger at ungen skal være kristen i stede for at ungen selv velger det når det er eldere. Om ungen som 10-20 åring er blitt oppdratt i den kristne tro av dere foreldre og selv vil bli døpt siden ungrn er blitt kristen kan dere døpe ungen da når den velger det selv eller den kan også døpe seg som voksen. ( f.eks som 30 åring). Anonymkode: 7f1df...59e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #4 Skrevet 13. april 2017 Man må da ikke døpes før man konfirmeres. Ingen av mine barn er døpt, men en av de er konfirmert. Kristelig til og med. Men likevel ikke døpt. Ikke alle kristne tror på barnedåpen som kirken (ikke bibelen) har funnet opp. Anonymkode: 27c0f...594
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #5 Skrevet 13. april 2017 Kan ikke du finne deg et kristenforum og spy ut hatpratwn din der Hi? Du oppretter tråd etter tråd etter tråd her inne, med den samme gørra hver gang.. Anonymkode: 725d6...751
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #6 Skrevet 13. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Man må da ikke døpes før man konfirmeres. Ingen av mine barn er døpt, men en av de er konfirmert. Kristelig til og med. Men likevel ikke døpt. Ikke alle kristne tror på barnedåpen som kirken (ikke bibelen) har funnet opp. Anonymkode: 27c0f...594 Om du ikke er døpt i kirken, så må du døpes før en kristelig konfirmasjon. Men når det er sagt, så mener jeg at vi tar et for barnet om vi velger å døpe dem. Hverken min søster eller jeg ble døpt som små, men hun valgte å døpe seg før konfirmasjonen. Det var hennes valg. Da jeg traff min mann, som er personlig kristen, tok vi et nytt valg, og alle mine barn er nå døpt som barn. Anonymkode: f6821...0c7
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #7 Skrevet 13. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du ikke er døpt i kirken, så må du døpes før en kristelig konfirmasjon. Men når det er sagt, så mener jeg at vi tar et for barnet om vi velger å døpe dem. Hverken min søster eller jeg ble døpt som små, men hun valgte å døpe seg før konfirmasjonen. Det var hennes valg. Da jeg traff min mann, som er personlig kristen, tok vi et nytt valg, og alle mine barn er nå døpt som barn. Anonymkode: f6821...0c7 Jeg har fortsatt tre barn som ikke er døpt og et som er konfirmert uten å ha døpt seg. De må ikke døpes for å konfirmere seg kristelig. Det er kun i kirken man må det. I andre menigheter, så må man ikke døpes for å konfirmeres Anonymkode: 27c0f...594
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #8 Skrevet 13. april 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og ikke døpe barnet (men heller kjøre den plagiat-navnefesten) er å ikke ta et valg ift barnet? Det er jo bare tøys Å ikke døpe er også å ta et helt tydelig valg, og sende en tydelig beskjed. Å døpe barnet er også å la barnet ha et valg, det er det konfirmasjonen handler om; valget man tar. Som døpt kan du velge å ikke konfirmere deg. Men skal du konfirmeres må du døpes først, mer styr, men såklart noe man gjør om man tror på Gud Anonymkode: 9af46...604 Der var du igjen. Alle som ikke er kristne er onde, slemme, late, uintelligente, barnemishandlere og pengegriske. Alle kristne er smarte, snille, gode, blide, rause, arbeidssomme, gavmilde og fantastiske. Dette er den hele og fulle sannhet i din lille snevre verden. Vi er mange milliarder mennesker som er uenig med deg. Anonymkode: 1e26e...031
skjotta Skrevet 13. april 2017 #9 Skrevet 13. april 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fortsatt tre barn som ikke er døpt og et som er konfirmert uten å ha døpt seg. De må ikke døpes for å konfirmere seg kristelig. Det er kun i kirken man må det. I andre menigheter, så må man ikke døpes for å konfirmeres Anonymkode: 27c0f...594 Kirken er faktisk mye mere forståelsesfull og tilpasningsdyktig enn de kristne som går der...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #10 Skrevet 13. april 2017 1 minutt siden, skjotta skrev: Kirken er faktisk mye mere forståelsesfull og tilpasningsdyktig enn de kristne som går der... Det vet jeg ingenting om. Aldri gått i kirken. Kun vært der i begravelser og bryllup Anonymkode: 27c0f...594
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #11 Skrevet 13. april 2017 Mine barn har verken hatt navnefest eller blitt døpt. Jeg er ikke kristen, men har nok respekt for religionen til ikke å stå og lyve om at jeg vil oppdra barna i kristen tro. Det ville vært stygt, hyklerisk og blasfemisk av meg. Har derimot vært i både navnefester og dåp, og de navnefestene jeg har vært i har langt overgått dåpene i innhold og mening (tatt i betraktning at menneskeverd, etikk og moral er viktigere for meg enn historier om en Gud jeg ikke tror på). Anonymkode: be49c...4b8
skjotta Skrevet 13. april 2017 #12 Skrevet 13. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det vet jeg ingenting om. Aldri gått i kirken. Kun vært der i begravelser og bryllup Anonymkode: 27c0f...594 Jeg snakket med presten i forkant av dåp av minsten. Hun brød seg overhodet ikke om at vi valgte å døpe grunnet tradisjon så lenge våre løfter om å oppdra barnet i den kristne ånd (med andre ord, oppdra barnet til å bli et godt medmenneske) var seriøst. Antall besøk i kirken og personlig tro var mindre viktig.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #13 Skrevet 13. april 2017 Tror du tenker for mye, uten de nødvendige verktøy å trekke konklusjoner det er noe hold i. Anonymkode: d10df...2af
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #14 Skrevet 13. april 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine barn har verken hatt navnefest eller blitt døpt. Jeg er ikke kristen, men har nok respekt for religionen til ikke å stå og lyve om at jeg vil oppdra barna i kristen tro. Det ville vært stygt, hyklerisk og blasfemisk av meg. Har derimot vært i både navnefester og dåp, og de navnefestene jeg har vært i har langt overgått dåpene i innhold og mening (tatt i betraktning at menneskeverd, etikk og moral er viktigere for meg enn historier om en Gud jeg ikke tror på). Anonymkode: be49c...4b8 Jeg må legge til at dersom barna ønsker å konfirmere seg i kirken eller gjennom HEFs program får de uansett full støtte hjemmefra. Men jeg håper de er modne nok til å ta et selvstendig valg grunnet i egen overbevisning eller tro, og ikke følger vennenes valg blindt. Anonymkode: be49c...4b8
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #15 Skrevet 13. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fortsatt tre barn som ikke er døpt og et som er konfirmert uten å ha døpt seg. De må ikke døpes for å konfirmere seg kristelig. Det er kun i kirken man må det. I andre menigheter, så må man ikke døpes for å konfirmeres Anonymkode: 27c0f...594 Nå forsto jeg det som at trådstarteren tok utgangspunkt i kirkelig dåp og konfirmasjon, ikke andre kristne trosretninger. Anonymkode: f6821...0c7
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #16 Skrevet 13. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Og ikke døpe barnet (men heller kjøre den plagiat-navnefesten) er å ikke ta et valg ift barnet? Det er jo bare tøys Å ikke døpe er også å ta et helt tydelig valg, og sende en tydelig beskjed. Å døpe barnet er også å la barnet ha et valg, det er det konfirmasjonen handler om; valget man tar. Som døpt kan du velge å ikke konfirmere deg. Men skal du konfirmeres må du døpes først, mer styr, men såklart noe man gjør om man tror på Gud Anonymkode: 9af46...604 Ja jøss. Alt det du IKKE gjør er et aktivt valg som vil påvirke barnet på livstid. Samme som å ikke tatovere barnet, ikke sette hull i ørene på det, ikke omskjære det, ikke melde det inn i Jehovas Vitner, eller å ikke adoptere det bort. Toskete hovedinnlegg. Anonymkode: ac429...40a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #17 Skrevet 13. april 2017 1 time siden, skjotta skrev: Jeg snakket med presten i forkant av dåp av minsten. Hun brød seg overhodet ikke om at vi valgte å døpe grunnet tradisjon så lenge våre løfter om å oppdra barnet i den kristne ånd (med andre ord, oppdra barnet til å bli et godt medmenneske) var seriøst. Antall besøk i kirken og personlig tro var mindre viktig. "Den kristne ånd" er for det første ikke synonymt med medmenneskelighet. For det andre: Det dere forplikter dere til, er å oppdra barna i den kristne TRO. Og det er noe helt annet... Anonymkode: ac429...40a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #18 Skrevet 13. april 2017 1 time siden, skjotta skrev: Kirken er faktisk mye mere forståelsesfull og tilpasningsdyktig enn de kristne som går der... Kirken ER menigheten. Anonymkode: ac429...40a
tante grusom master of law Skrevet 13. april 2017 #19 Skrevet 13. april 2017 Det virker som du har peiling på den kristne tro, så jeg har et spørsmål til deg. Det står i bibeln at man kan steine sine barn hvis de er ulydige, så jeg vurderer å steine min. Han har vært litt frekk i det siste. Eller ville du anbefalt, slik bibeln sier, å selge ham som slave isteden? Hvor mye får man for et barn i dagens kurs? Pengene hadde kommet godt med nemlig.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #20 Skrevet 13. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Der var du igjen. Alle som ikke er kristne er onde, slemme, late, uintelligente, barnemishandlere og pengegriske. Alle kristne er smarte, snille, gode, blide, rause, arbeidssomme, gavmilde og fantastiske. Dette er den hele og fulle sannhet i din lille snevre verden. Vi er mange milliarder mennesker som er uenig med deg. Anonymkode: 1e26e...031 Smart og raus er ikke akkurat det jeg forbinder med denne personen. Anonymkode: be49c...4b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå