Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #1 Skrevet 12. april 2017 Vi er bedt i konfirmasjon til min sĂžsters sĂžnn en sĂžndag. De bor 9 timers reise fra oss, men vi har et nĂŠrt forhold. I dag oppdaget jeg at eldstemann har heldagsprĂžve bĂ„de fredagen fĂžr og mandagen etter konfirmasjonen. Det finnes vel ingen mĂ„te Ă„ lĂžse dette pĂ„? Han gĂ„r bare i Ă„ttendetrinn, sĂ„ heldagsprĂžven pĂ„ mandag er ikke sĂ„ viktig (annet enn for treningen), men han fĂ„r nok neppe fri for dette, og ikke vet jeg om jeg hadde Ăžnsket Ă„ sĂžke ham fri hellerđ Anonymkode: 9b782...c0c
Optatium Skrevet 12. april 2017 #2 Skrevet 12. april 2017 Hos oss hadde du fĂ„tt fri en av dagene, selv om det var tentamen. Men bare hvis han ikke har hĂžyt fravĂŠr fra fĂžr âșïž
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #3 Skrevet 12. april 2017 Hadde latt jr vÊre alene hjemme (for Ä lese til mandagens tentamen) og reist med resten av familien. Slikt skjer, og det kan ikke passe for alle. Anonymkode: 09a28...6e9
Optatium Skrevet 12. april 2017 #4 Skrevet 12. april 2017 Akkurat nĂ„, Anonym bruker skrev: Hadde latt jr vĂŠre alene hjemme (for Ă„ lese til mandagens tentamen) og reist med resten av familien. Slikt skjer, og det kan ikke passe for alle. Anonymkode: 09a28...6e9 En Ă„ttendeklassing alene hjem en helg?! JĂžjje meg.Â
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #5 Skrevet 12. april 2017 1 minutt siden, Optatium skrev: En Ättendeklassing alene hjem en helg?! JÞjje meg. PÄ vÄren har de gÄtt 3/4 av skoleÄret og er straks ferdig med 8 klasse. Hadde ikke hatt noe problem med Ä la jr vÊre alene en helg da altsÄ.  Man kan jo alliere seg med en nabo for Ä se etter at det ikke gÄr over styr dersom man er urolig for slikt.  Anonymkode: 09a28...6e9
Iiiiik Skrevet 12. april 2017 #6 Skrevet 12. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: PĂ„ vĂ„ren har de gĂ„tt 3/4 av skoleĂ„ret og er straks ferdig med 8 klasse. Hadde ikke hatt noe problem med Ă„ la jr vĂŠre alene en helg da altsĂ„.  Man kan jo alliere seg med en nabo for Ă„ se etter at det ikke gĂ„r over styr dersom man er urolig for slikt.  Anonymkode: 09a28...6e9 Hvor gamle barn har du? Rundt meg er det ikke mange 13-14-Ă„ringer som er hjemme alene en helg. HI - jeg ville diskutert dilemmaet med kontaktlĂŠrer. Tror de hadde innvilget en fridag hos oss. Hvis ikke hadde jeg spurt om han kunne bo hos en kompis den aktuelle helgen.Â
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #7 Skrevet 12. april 2017 1 minutt siden, Iiiiik skrev: Hvor gamle barn har du? Rundt meg er det ikke mange 13-14-Äringer som er hjemme alene en helg. HI - jeg ville diskutert dilemmaet med kontaktlÊrer. Tror de hadde innvilget en fridag hos oss. Hvis ikke hadde jeg spurt om han kunne bo hos en kompis den aktuelle helgen. Eldste er 13 og skal opp i 8 til hÞsten. Hadde ikke hatt noe problem med Ä la han vÊre alene hjemme en helg om ett Är. Tipper han hadde fÄtt en kamerat til Ä bo sammen med han og de hadde hatt det som plommen i egget. Men han er selvstendig og rolig, vant til Ä lage mat og ordne seg selv. Anonymkode: 09a28...6e9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #9 Skrevet 12. april 2017 SÄ flott at dere tar skolen pÄ alvor! Jeg er kontaktlÊrer i Ättende, og ville helt klart innvilget fri pÄ mandagen. Skolen skal nok ha en oppsamlingsdag med utsatte tentamener, og da kan han ta heldagsprÞven. Dersom skolen ikke innvilger fri kan dere selvsagt dra likevel, men da mister han som du sier treningen og tilbudet om heldagsprÞve. Anonymkode: 41fd2...893
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #10 Skrevet 12. april 2017 37 minutter siden, Optatium skrev: Hos oss hadde du fĂ„tt fri en av dagene, selv om det var tentamen. Men bare hvis han ikke har hĂžyt fravĂŠr fra fĂžr âșïž FĂ„r man sĂ„ lett fri fra tentamen?? NĂ„ ble jeg overrasket Anonymkode: 38753...921
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #11 Skrevet 12. april 2017 Takk for mange svar. Jeg ble ogsÄ overrasket. Trodde slike prÞver var litt hellige. Da skal jeg hÞre med ham, og kanskje sÞke om fri den mandagen. FÄr han avslag, blir han hjemme. Mannen kan uansett ikke dra, sÄ de to fÄr eventuelt kose seg sammen her. Det er bare litt kjedelig, siden han har et godt forhold til fetteren sin. Anonymkode: 9b782...c0c
Yellow Brick Road Skrevet 12. april 2017 #12 Skrevet 12. april 2017 I utgangspunktet tenkte jeg at jeg ville ha snakket med kontaktlĂŠrer og hĂžrt hva som lot seg gjĂžre, jeg ville ikke bare ha sĂžkt om fri, jeg ville tatt kontakt med lĂŠreren fĂžrst. Men nĂ„r jeg nĂ„ ser at mannen skal vĂŠre hjemme uansett, sĂ„ hadde jeg ikke sĂžkt om fri, da hadde gutten vĂŠrt hjemme med far. SĂ„nn er livet, man kan ikke fĂ„ med seg alt.Â
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #14 Skrevet 13. april 2017 7 timer siden, sug lut skrev: Skole er viktig. Konfirmasjon er uviktig. Enig i at skole er viktig, men ikke at konfirmasjon er uviktig. Uansett hva man selv syns om konseptet er det (som regel) en merkedag for hovedpersonen og jeg setter stor pris pÄ de fÄ gangene man samler storfamilien og slÄr pÄ stortromma med mat og koselig samvÊr. Jeg syns ogsÄ at det er viktig at barna er med selv om de kanskje ikke syns det er kjempespennende og hadde lett tatt fri fra skolen pga lang reisevei om det var en vanlig skoledag, men tentamen hadde jeg ikke skippet pga konfirmasjon. Anonymkode: 2871d...22e
Optatium Skrevet 13. april 2017 #15 Skrevet 13. april 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: FĂ„r man sĂ„ lett fri fra tentamen?? NĂ„ ble jeg overrasket Anonymkode: 38753...921 SelvfĂžlgelig er tentamen spesielt, men det er ogsĂ„ konfirmasjon. Hadde dette vĂŠrt en tiendeklassing sĂ„ hadde jeg sagt nei, men det er bare 8.  Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ