Gå til innhold

Hvordan får du solgt ting raskt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til annonser som selger raskt? Triks? Føler jeg skriver greit nok, kommer med beskrivelse av varen og opplyser om pris, og ev. sendemåte/porto. Og hvordan jeg kan kontaktes. 

Men får ikke napp :o 

Anonymkode: 49b6a...6c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skriver lite tekst, og tar veldig lav pris, og høyst bydende over (Hbo), bruker å få solgt raskt og innimellom til alt for lav pris, og noen ganger langt over det jeg hadde trodd. 

Har solgt alt fra kjøkkentinger, til leker og klær, og møbler.

Anonymkode: 42f7e...324

Skrevet

Hva vil du selge da?

Anonymkode: 7d770...ec9

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva vil du selge da?

Anonymkode: 7d770...ec9

Prøver meg på klær jeg, da..

Skrevet

Klær kan du ikke ta halv pris av ny pris på.. så sant det ikke er plagg i tusenkronersklassen og lappen fortsatt sitter på..

Ser jeg pent brukte klær, både til dame og barn så skroller jeg videre om prisen er høy, typ 100,- for en vanlig genser eller bukse(slike tilbud finnes også i butikker og der er klærne helt nye). Du må nok ned i pris, evnt ta bedre bilder.

Klespakker kan ofte være mer intr, hvor du setter en litt lavere pris enn du ønsker og skriver hbo. Men det bør følges opp med f.eks 24 timers frist etter første bud.

Anonymkode: 892f5...37d

Skrevet

Ikke ha for mye i hver annonse og - om det er på FB - heng gjerne klærne på kleshenger for å ta bilde og legg bilde av et og et plagg i kommentarfeltet 

Anonymkode: 372bf...0af

Skrevet

Jeg har solgt veldig mye på Finn.no det siste året. Det verste jeg ser er annonser for klespakker hvor det bare ligger en haug med klær i en krøll eller nedpakket i en bananeske. Det er ikke særlig tiltalende. Min erfaring er at folk stort sett vil se plaggene og helst kjøpe enkeltvis etter behov. 

Jeg er ganske sikker på at grunnen til at jeg får solgt er at jeg har store bilder av hvert plagg tatt med nøytral bakgrunn (hvit). Alle plaggene vasker og stryker jeg før jeg tar bilder. Jeg skriver detaljert om hvert plagg (hva det er, størrelse, detaljer, hvor det er fra, hva det kostet opprinnelig). Jeg legger aldri ut plagg med hull, flekker eller mye nupper. Klærne jeg selger er alltid i veldig god stand, folk er sjeldent interessert i noe dårligere (med mindre det er noe helt spesielt som Nøstebarn). Jeg forsøker gjerne ta ca 1/4 av originalprisen som utgangspunkt, men hvis du vil bli kvitt noe litt raskere ville jeg forsøkt meg på 1/5 eller 1/6. Altså om plagget kostet 100 kr nytt, legg det ut for 15 eller 20 kr. Merkeklær legger jeg gjerne ut for 1/3 av prisen, og det samme med nye og ubrukte klær.

Ellers er tipsene mine å svare raskt på henvendelser og gjerne forhandle på pris! :) 

Det aller viktigste er at du selger noe som folk faktisk har lyst til å kjøpe. Nytter ikke med aldri så lave priser og gode annonser hvis det du har ikke er av interesse. 

Lykke til! :)

Skrevet

Selg det billig, folk overpriser brukte ting. Det er litt flaut å se på. Jeg får solgt mitt alltid en til to timer etter det er lagt ut. Får så mange henvendelser i løpet av de første timene at jeg må stoppe annonsene. Er ikke interessert i å loppe folk for penger for å få solgt noe jeg uansett ikke trenger. 

Anonymkode: eaabe...476

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selg det billig, folk overpriser brukte ting. Det er litt flaut å se på. Jeg får solgt mitt alltid en til to timer etter det er lagt ut. Får så mange henvendelser i løpet av de første timene at jeg må stoppe annonsene. Er ikke interessert i å loppe folk for penger for å få solgt noe jeg uansett ikke trenger. 

Anonymkode: eaabe...476

eksempel? 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klær kan du ikke ta halv pris av ny pris på.. så sant det ikke er plagg i tusenkronersklassen og lappen fortsatt sitter på..

Ser jeg pent brukte klær, både til dame og barn så skroller jeg videre om prisen er høy, typ 100,- for en vanlig genser eller bukse(slike tilbud finnes også i butikker og der er klærne helt nye). Du må nok ned i pris, evnt ta bedre bilder.

Klespakker kan ofte være mer intr, hvor du setter en litt lavere pris enn du ønsker og skriver hbo. Men det bør følges opp med f.eks 24 timers frist etter første bud.

Anonymkode: 892f5...37d

Men det er ubrukte klær! Med lappen på. Til barn. Yttertøy. Hvor mye kan jeg ta for en pakke med 30 plagg? Til småbarn

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ha for mye i hver annonse og - om det er på FB - heng gjerne klærne på kleshenger for å ta bilde og legg bilde av et og et plagg i kommentarfeltet 

Har hengt på kleshenger :(

2 timer siden, CopyCat skrev:

Jeg har solgt veldig mye på Finn.no det siste året. Det verste jeg ser er annonser for klespakker hvor det bare ligger en haug med klær i en krøll eller nedpakket i en bananeske. Det er ikke særlig tiltalende. Min erfaring er at folk stort sett vil se plaggene og helst kjøpe enkeltvis etter behov. 

Jeg er ganske sikker på at grunnen til at jeg får solgt er at jeg har store bilder av hvert plagg tatt med nøytral bakgrunn (hvit). Alle plaggene vasker og stryker jeg før jeg tar bilder. Jeg skriver detaljert om hvert plagg (hva det er, størrelse, detaljer, hvor det er fra, hva det kostet opprinnelig). Jeg legger aldri ut plagg med hull, flekker eller mye nupper. Klærne jeg selger er alltid i veldig god stand, folk er sjeldent interessert i noe dårligere (med mindre det er noe helt spesielt som Nøstebarn). Jeg forsøker gjerne ta ca 1/4 av originalprisen som utgangspunkt, men hvis du vil bli kvitt noe litt raskere ville jeg forsøkt meg på 1/5 eller 1/6. Altså om plagget kostet 100 kr nytt, legg det ut for 15 eller 20 kr. Merkeklær legger jeg gjerne ut for 1/3 av prisen, og det samme med nye og ubrukte klær.

Ellers er tipsene mine å svare raskt på henvendelser og gjerne forhandle på pris! :) 

Det aller viktigste er at du selger noe som folk faktisk har lyst til å kjøpe. Nytter ikke med aldri så lave priser og gode annonser hvis det du har ikke er av interesse. 

Lykke til! :)

Har lagt ut pakker. Tar bilde av enkeltplaggene. Men hva er ok pris for en pakke med 30 plagg? 

Jeg har lagt ut 30 plagg for 200 kr. Er det for mye? Det er jo under kvart pris av original pris, skal ikke kjøpe mer enn 4 plagg før du kommer opp til 200. 

Takk for tips. Vet ikke helt hva jeg gjør galt :o:o Får vel selge til gi-bort-pris.. men så kommer spørsmålet om NÅR det heller lønner seg å levere inn posen til HM og få 10% rabatt på neste kjøp :P 

Skrevet

Synes det er lettere å få solgt på kjøp salg sider på fb. Til hbo. Noen sider er bedre enn andre. Velg en gruppe med mange medlemmer og gjerne legg ut på flere (opplys om dette). Frist 24 t etter første bud, ikke mer heller, for da glemmer folk å by. Ikke noe lurt å ha budfrist kl 13.00 på en hverdag, lurt at folk rekker å by etter jobb, eks budfrist kl 20. Jeg opplever at det er flere som byr om fristen går ut på en søndag.

Anonymkode: 86913...6c8

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ubrukte klær! Med lappen på. Til barn. Yttertøy. Hvor mye kan jeg ta for en pakke med 30 plagg? Til småbarn

Har lagt ut pakker. Tar bilde av enkeltplaggene. Men hva er ok pris for en pakke med 30 plagg? 

Jeg har lagt ut 30 plagg for 200 kr. Er det for mye? Det er jo under kvart pris av original pris, skal ikke kjøpe mer enn 4 plagg før du kommer opp til 200. 

Takk for tips. Vet ikke helt hva jeg gjør galt :o:o Får vel selge til gi-bort-pris.. men så kommer spørsmålet om NÅR det heller lønner seg å levere inn posen til HM og få 10% rabatt på neste kjøp :P 

Nei det var ikke for mye synes jeg, hvis det er ubrukte klær m lappen på. 

Skrevet
1 minutt siden, Fru Ugle skrev:

Nei det var ikke for mye synes jeg, hvis det er ubrukte klær m lappen på. 

Nei, det synes ikke jeg heller. Kanskje alle er på påskeferie ;)

Men har hatt problemer med dette lenge... .leser om folk som selger så fort! Kanskje jeg bor på feil sted :o (Akershus)

Skrevet

Har akkurat solgt unna en del klær og de gikk på noen få timer. Klær i fra Name It, Reima, Kappahl og bruksting som sykkel, seng, skap o.l

Cluet er å ta gode bilder, beskrivelse av produktet ( før nypris og nåpris) og ikke virke desperat for å få solgt unna. Ser flere legger ut om og om igjen, gjerne skrukkete klær, krøllet sammen i hauger og senker prisene etter 6 timer....dette virker desperat og da skyr folk det virker det som. 

Og for gud skyld, ikke jug i annonsen. Det blir oppdaget fort og slikt blir det skrevet om i gruppene :) Lykke til!

Skrevet
17 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Har akkurat solgt unna en del klær og de gikk på noen få timer. Klær i fra Name It, Reima, Kappahl og bruksting som sykkel, seng, skap o.l

Cluet er å ta gode bilder, beskrivelse av produktet ( før nypris og nåpris) og ikke virke desperat for å få solgt unna. Ser flere legger ut om og om igjen, gjerne skrukkete klær, krøllet sammen i hauger og senker prisene etter 6 timer....dette virker desperat og da skyr folk det virker det som. 

Og for gud skyld, ikke jug i annonsen. Det blir oppdaget fort og slikt blir det skrevet om i gruppene :) Lykke til!

Ok. Har prøvd å ta gode bilder nå :) Men har bare mobil å bruke :o

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok. Har prøvd å ta gode bilder nå :) Men har bare mobil å bruke :o

Bruker kun mobil jeg også. Men tar bilder i klart dagslys :)

Skrevet
4 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Bruker kun mobil jeg også. Men tar bilder i klart dagslys :)

Ok. Prøver det her og! Og lys bakgrunn.. Men takk for tips ang. å virke desperat, skal prøve å unngå det ;)

Skrevet

Ser du har fått mange gode tips :) 

Mobilbilder er mer enn godt nok, men viktig med dagslys som flere påpekte her :) Og gjerne en lys bakgrunn - det gjør at bildene "popper" bedre :)

Virker som det er lettere å selge på Facebook-grupper, men jeg har ikke testet  det selv. Får litt hetta av alle de sure damene og hundrevis av reglene i disse gruppene :rolleyes:

Skrevet

Og då dr det begrenset hvor mye folk ønsker å kjøpe brukte hm klær feks. Har du fine merkeklær blir det noe annet men akkurat de klærne som blir slaskete av to vask er ikke så mye folk higer etter. 

Anonymkode: 5e33c...b26

Skrevet

Etter å ha forsøkt å selge barneklær (brukte/ubrukte, billige/dyre merker) en del ganger nå, har jeg for det meste gitt opp. Får som regel solgt spesielle plagg, som f.eks softshelldress og bunad fra Name it, uteklær som ser ubrukt ut o.l.

Å selge en hel haug med plagg for kr 200 eller mindre, det gidder jeg ikke lenger. Folk skal bare ha billigst mulig og de 200 kr er ikke med på å velte budsjettet mitt (selv om jeg langt ifra har romslig økonomi) Gir det heller til Kirkens Bymisjon, "Sammen for *fylke/by*", "hjelp oss og hjelpe" eller andre organisasjoner som gir bort til de som virkelig trenger det.

Hullete, flekkete og utvaskete tekstiler gir jeg til Fretex. De syr om og resirkulerer klær og tekstiler som ikke egner seg for salg/gis bort.

Skrevet

Slenger meg på de fleste her, gode bilder og en ok pris er der viktigste for meg når jeg handler brukt.  

Legg ut finn annonsen så kan vi gi flere tips kanskje? :)

Anonymkode: 21d7c...571

Skrevet

Hvilke størrelser selger dere som ikke får solgt billige klær? Jeg har autosøk på Finn og sjekker resultatene hver dag, men finner ingenting, enten er det hullete og flekkete, ellers så skal de ha 50 kr plagget for helt ordinære hverdagsklær. Og når jeg først finner noe som er verdt prisen så er det bare 2-3 plagg sånn at det ikke er verdt bryet likevel. :P

Anonymkode: 4faa6...346

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke størrelser selger dere som ikke får solgt billige klær? Jeg har autosøk på Finn og sjekker resultatene hver dag, men finner ingenting, enten er det hullete og flekkete, ellers så skal de ha 50 kr plagget for helt ordinære hverdagsklær. Og når jeg først finner noe som er verdt prisen så er det bare 2-3 plagg sånn at det ikke er verdt bryet likevel. :P

86-92 :P Og noe i 98

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

86-92 :P Og noe i 98

Det forklarer nok saken, det er mye å velge blant i de størrelsene. Jeg ser etter klær i 116 og opp, men barnet mitt har kanskje blitt for stort til at jeg kan kjøpe så mye brukt lenger. Nå bruker de jo klærne lenger og sliter mer på dem, men jeg hadde inntrykk av at mange likevel kjøper mer enn de rekker å bruke. :P Men de som er i den situasjonen trenger kanskje heller ikke å ta seg bryet med å selge det.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er trolig for mye klær i pakken, det blir for mye å se over. Legg heller ut en annonse med færre klær, når det er solgt kan du ta en ny annonse med nye klær. Slik fortsetter du til det er solgt.

Vær åpen for å selge enkeltvis, men gjør oppmerksom på at du vil selge samlet dersom du får bud på alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...