Gå til innhold

Hva skal vi betale for vaskehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å få huset vårvasket (vinduer, flater og gulv i hele huset, ca 120kvm). Vi har en ungdom, 19år, for hånden som har lyst til å gjøre det, men hva betaler vi? 

Jeg antar at det blir mellom 10 og 15 timer jobb. Hele huset er ryddet og klart så det er bare 'rett-frem-jobb'. 

Det er skattefritt, iom at hun ikke har gjort noen jobber for oss tidligere og dette ikke er hennes daglige virke. 

Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

150,- i timen før skatt er minste lønn i følge tariff. Dersom man har frikort som hun nok hadde hatt er dette det hun ville fått utbetalt i jobb. Dette hadde jeg betalt. 

Anonymkode: 59d01...ff1

Skrevet

Minstelønnen er på 169 kr og noen øre pr.time. 

Anonymkode: 8a6a2...4e3

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

150,- i timen før skatt er minste lønn i følge tariff. Dersom man har frikort som hun nok hadde hatt er dette det hun ville fått utbetalt i jobb. Dette hadde jeg betalt. 

Hvor finner du ut at minstelønn er 150,-? Jeg tror det er minste tariffsats og den er på 174,20.

http://arbeidsmandsforbundet.no/wp-content/uploads/2016/03/Renholdsbedrifter_2016.pdf

Anonymkode: 95066...221

Skrevet

jeg betaler 1000 for hver mnd ,da vasker henne 2 timer anhver uke

Anonymkode: 9366f...0ae

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vær så snill....henne??!

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vær så snill....henne??!

vokst opp a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vokst opp a

Kan iallefall skrive. 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det du eller mannen din som blir tilfredsstilt ved å vaske henne?

Anonymkode: 8a6a2...4e3

Skrevet

Minstelønn er 169,37 dersom du skal følge tariff for ansatte i private renholdsbedrifter.

Når du ansette privat ene det ikke krav om å følge tariff, men hvis du ønsker å gjøre det anstendig så er det dette som er minimumslønn. Og du må registrere det på altinn.

Anonymkode: 3aef0...e5e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Minstelønn er 169,37 dersom du skal følge tariff for ansatte i private renholdsbedrifter.

Når du ansette privat ene det ikke krav om å følge tariff, men hvis du ønsker å gjøre det anstendig så er det dette som er minimumslønn. Og du må registrere det på altinn.

Anonymkode: 3aef0...e5e

Dette er en småjobb, altså må vi ikke registrere i altinn. Vi ønsker å få vårvasket huset, altså ikke en fast greie. Vi kan betale denne ungdommen inntil 6000kr per kalenderår uten at hun betaler skatt iom at hun gjør jobben i vårt hus og ikke har det som sitt daglige virke. 

Skrevet

150 kr timen er mer enn nok tenker jeg siden gjør det "svart" :) 

Spør om hun synes det er en grei betaling dersom du er usikker.

Anonymkode: 124af...dad

Skrevet

Takk for alle svar, ble litt klokere. 

Samtidig skal jeg ikke ansette noen, hun har ingen relevant utdanning og kvalifikasjoner. Vi skal selvfølgelig spørre henne selv hva hun ønsker, men vil ha en egen formening om sats før vi tar den praten 😊

Skrevet

Syns 1500,- høres ut som grei betaling 

Anonymkode: ad0e6...b76

Skrevet

Hadde heller blitt enig om fastpris. Altså rundt 2000-2500 kr for hele sulamitten. 

Skrevet

10-15 timer med vasking på 120 kvm?? 😨

Skrevet
3 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev:

10-15 timer med vasking på 120 kvm?? 😨

Ja, vi har endel vinduer og de skal gjerne vaskes både innvendig og utvendig. Samt barnerom med mange ting å flytte på når alle flater skal tørkes av og vaskes 😊 vanlig ukesvask tar nok bare ett par tre timer avhengig av hvor nøye man er 😊

Skrevet

Jeg ville foreslått en fastpris. Feks 2500kr. 

Anonymkode: 8b5b6...ceb

Skrevet

Jeg tenker 150 kr timen. De som sier 169 tar vel ikke hensyn til at det er brutto.

Anonymkode: 40cb4...bcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...