Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Dere som har barn skal gå i tog i Oslo sentrum feks, tenker dere på terrorfaren? Mine skal gå i Eidsvoll, til Eidsvollsbyggningen og jeg må innrømme at det er noe jeg tenker på nå. I og med at Eidsvollsbyggningen er et symbol på Norges demokrati, så føler jeg at det er litt utsatt. Jeg synes det er skummelt rett og slett, for det viser seg jo gang på gang at det finnes gale mennesker som gjør forferdelige ting. Akkurat i år så vet jeg ikke om vi kommer til å gå i tog rett og slett...Hysterisk? Anonymkode: fe4ff...2a1
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som har barn skal gå i tog i Oslo sentrum feks, tenker dere på terrorfaren? Mine skal gå i Eidsvoll, til Eidsvollsbyggningen og jeg må innrømme at det er noe jeg tenker på nå. I og med at Eidsvollsbyggningen er et symbol på Norges demokrati, så føler jeg at det er litt utsatt. Jeg synes det er skummelt rett og slett, for det viser seg jo gang på gang at det finnes gale mennesker som gjør forferdelige ting. Akkurat i år så vet jeg ikke om vi kommer til å gå i tog rett og slett...Hysterisk? Anonymkode: fe4ff...2a1 Så dere skal sitte inne hjemme hele 17 mai da regner jeg med? Ja, jeg synes du er hysterisk Anonymkode: 03e10...753
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så dere skal sitte inne hjemme hele 17 mai da regner jeg med? Ja, jeg synes du er hysterisk Anonymkode: 03e10...753 Nei, at jeg vurderer å ikke gå i tog betyr ikke at vi skal sitte hjemme hele 17. mai. Det finnes andre alternativer...men det tror jeg du også er klar over? Anonymkode: fe4ff...2a1
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, at jeg vurderer å ikke gå i tog betyr ikke at vi skal sitte hjemme hele 17. mai. Det finnes andre alternativer...men det tror jeg du også er klar over? Anonymkode: fe4ff...2a1 Men hvis dere er ute i offentligheten, så kan de slå til uansett hvor dere er Anonymkode: 03e10...753
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvis dere er ute i offentligheten, så kan de slå til uansett hvor dere er Anonymkode: 03e10...753 Joda, men store folkemengder er selvfølgelig mer utsatt og da spesielt på merkedager som 17mai og spesielt på steder som i Oslo sentrum og feks Eidsvollsbygningen. Hadde vi skulle gått i tog i feks Posrgrund eller på Hamar så hadde jeg ikke tenkt mye over det. Anonymkode: fe4ff...2a1
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 Hadde ikke gått i tog i Oslo eller andre steder som kan være av interesse for terrorister. Hysterisk ? Absolutt ikke. Realist ? Absolutt ja. Mitt liv skal ikke bli ødelagt av syke dyr. Anonymkode: 3f127...9e8
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #7 Skrevet 12. april 2017 Oslo hadde jeg faktisk ikke gått! Tenker litt sånn at feks Lilleaker skole har feiring etterpå, så er selvsagt terror faren omtrent fullstendig fraværende men akkurat det toget i Oslo sentrum den hadde jeg nok latt noen andre ta i år... Anonymkode: cf361...999
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #8 Skrevet 12. april 2017 Vår skole skal gå i Oslo sentrum i år, og jeg tenker på å droppe toget. Samtidig er det jo akkurat det terroristene vil;at vi skal bli redde. Pluss at barna vil bli skuffet (det er et opplegg på skolen etterpå også, da. Pluss grillfest) Men tenker at barnetoget er ganske utsatt. Hadde vært mye bedre om skolen gikk i tog i lokalmiljøet som i fjor. Anonymkode: 5774a...9df
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #9 Skrevet 12. april 2017 Jeg driter i "å ikke være redd". Dvs jeg er heller ikke redd, men jeg erkjenner det finnes en viss risiko, og den koster det meg ingenting å eliminere. Når det gjelder meg og mine barn er det jeg som bestemmer hva vi skal gjøre og hvilken risiko vi skal ta. Vi reiser ikke på sydentur til Tyrkia, vi reiser ikke til Euro Disney, vi besøker ikke Eifell tårnet, London får vi besøke en annen gang. 17. Mai tog i Oslo hadde vi også holdt oss unna. Vi har et glimrende ferieland akkurat her hvor vi bor. Mine barn vil Bø Sommerland, og de vil til Dyreparken i Kristiansand! 😎 Anonymkode: 9c0eb...c42
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #10 Skrevet 12. april 2017 Jeg tenker også på det. Er veldig glad vi ikke skal gå i Oslo. Men det finnes ensomme ulver over alt tydeligvis så man må bare prøve å følge med på omgivelsene og ikke la det ødelegge alt. Du vet de fant en bombe i Porsgrunn i går? Anonymkode: f72e0...c18
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #11 Skrevet 12. april 2017 Det blåser jeg i , vil heller dø for landet mitt og friheten enn å la meg kues av hat og terror. Ingen får ta fra meg 17. Mai. Anonymkode: 09c68...9cd
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #12 Skrevet 12. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vår skole skal gå i Oslo sentrum i år, og jeg tenker på å droppe toget. Samtidig er det jo akkurat det terroristene vil;at vi skal bli redde. Pluss at barna vil bli skuffet (det er et opplegg på skolen etterpå også, da. Pluss grillfest) Men tenker at barnetoget er ganske utsatt. Hadde vært mye bedre om skolen gikk i tog i lokalmiljøet som i fjor. Anonymkode: 5774a...9df Vet du.. Nei.. det er ikke det terroristene vil! Det er mange som tror det. Men det stemmer ikke helt. Det terroristene vil, er å drepe vantro. Det er det eneste de bryr seg om. Din redsel forer ikke dem på noen måte. Alt de tenker på er at de vantro skal dø. Så at du er redd gjør ikke at de vinner. De bryr seg ikke. De terroriserer ikke for å terrorisere; de ønsker kun å drepe. Det er alt som betyr noe for dem. At det for oss blir oppfatta som terror er bare vår oppfatning. For dem er de martyrer. Ikke terrorister. Og dessuten er det enkeltpersoner som ikke nødvendigvis samarbeider med IS og andre "terrororganisasjoner" (men som er inspirert av dem!!! IS sin oppfordring er at også ikkemedlemmer tar saken i egne hender og gjør det de kan, f.eks kjører lastebil inn i en folkemengde) som i det siste har drept mennesker. Folk som f.eks har drukket alkohol, vært på homseklubber osv. Som har tatt religionen sin mer på alvor i det siste, og som må gjøre opp for det (ifølge sin tro) og drepe vantro. Enkeltpersoner. Som bare vil drepe. De bryr seg ikke om å skremme. Alt de tenker på er at de vantro skal dø. Utslettes. Anonymkode: 59599...183
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #13 Skrevet 12. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du.. Nei.. det er ikke det terroristene vil! Det er mange som tror det. Men det stemmer ikke helt. Det terroristene vil, er å drepe vantro. Det er det eneste de bryr seg om. Din redsel forer ikke dem på noen måte. Alt de tenker på er at de vantro skal dø. Så at du er redd gjør ikke at de vinner. De bryr seg ikke. De terroriserer ikke for å terrorisere; de ønsker kun å drepe. Det er alt som betyr noe for dem. At det for oss blir oppfatta som terror er bare vår oppfatning. For dem er de martyrer. Ikke terrorister. Og dessuten er det enkeltpersoner som ikke nødvendigvis samarbeider med IS og andre "terrororganisasjoner" (men som er inspirert av dem!!! IS sin oppfordring er at også ikkemedlemmer tar saken i egne hender og gjør det de kan, f.eks kjører lastebil inn i en folkemengde) som i det siste har drept mennesker. Folk som f.eks har drukket alkohol, vært på homseklubber osv. Som har tatt religionen sin mer på alvor i det siste, og som må gjøre opp for det (ifølge sin tro) og drepe vantro. Enkeltpersoner. Som bare vil drepe. De bryr seg ikke om å skremme. Alt de tenker på er at de vantro skal dø. Utslettes. Anonymkode: 59599...183 Da er det per defenisjon ikke terrorisme. Anonymkode: bdb74...76f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #14 Skrevet 12. april 2017 Jeg tenker de store byene generelt er de tryggeste, da disse vil få bevoktning og sånn sett vil det bli større risiko for ikke å lykkes for terroristene. Der vi bor derimot 😔 Få innbyggere, men med et par tusen i gata på rekke og rad uten noen form for beskyttelse... Vi vurderer veisperringer bla av betong i år fremfor plastbånd som tidligere, men usikkert om det vil hjelpe på trygghetsfølelsen eller skape frykt. Får vel ikke lov heller sikkert (av politiet), da det gjør området ufremkommelig også for utrykningskjøretøy... Man blir rett og slett maktesløs ovenfor denne typen terror. Jeg skulle ønske vi bodde i Oslo etc og kom innunder en form for beskyttelse og beredskap, fremfor den situasjonen vi har her "på bygda". Anonymkode: d0b45...c61
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #15 Skrevet 12. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker de store byene generelt er de tryggeste, da disse vil få bevoktning og sånn sett vil det bli større risiko for ikke å lykkes for terroristene. Der vi bor derimot 😔 Få innbyggere, men med et par tusen i gata på rekke og rad uten noen form for beskyttelse... Vi vurderer veisperringer bla av betong i år fremfor plastbånd som tidligere, men usikkert om det vil hjelpe på trygghetsfølelsen eller skape frykt. Får vel ikke lov heller sikkert (av politiet), da det gjør området ufremkommelig også for utrykningskjøretøy... Man blir rett og slett maktesløs ovenfor denne typen terror. Jeg skulle ønske vi bodde i Oslo etc og kom innunder en form for beskyttelse og beredskap, fremfor den situasjonen vi har her "på bygda". Anonymkode: d0b45...c61 Hvis dere ønsker å sperre av på en enkel og trygg måte så planer biler eller traktorer på tvers av veien. De kan raskt flyttes for utrykkningskjøretøyer og vil stoppe de fleste fra å passere. Anonymkode: bdb74...76f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #16 Skrevet 12. april 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis dere ønsker å sperre av på en enkel og trygg måte så planer biler eller traktorer på tvers av veien. De kan raskt flyttes for utrykkningskjøretøyer og vil stoppe de fleste fra å passere. Anonymkode: bdb74...76f Ah, det var lurt 👍 Traktorer etc har vi nok av 😉 Anonymkode: d0b45...c61
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #17 Skrevet 12. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da er det per defenisjon ikke terrorisme. Anonymkode: bdb74...76f Jo. https://www.google.no/search?q=terrorisme&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari Anonymkode: 44cf7...d97
februarprins2013 Skrevet 12. april 2017 #18 Skrevet 12. april 2017 Tviler på de er så dumme som gjør det da, de blir garnert tatt da, så her tror jeg de skremmer uten og tenke seg godt nok om
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #19 Skrevet 12. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vet du.. Nei.. det er ikke det terroristene vil! Det er mange som tror det. Men det stemmer ikke helt. Det terroristene vil, er å drepe vantro. Det er det eneste de bryr seg om. Din redsel forer ikke dem på noen måte. Alt de tenker på er at de vantro skal dø. Så at du er redd gjør ikke at de vinner. De bryr seg ikke. De terroriserer ikke for å terrorisere; de ønsker kun å drepe. Det er alt som betyr noe for dem. At det for oss blir oppfatta som terror er bare vår oppfatning. For dem er de martyrer. Ikke terrorister. Og dessuten er det enkeltpersoner som ikke nødvendigvis samarbeider med IS og andre "terrororganisasjoner" (men som er inspirert av dem!!! IS sin oppfordring er at også ikkemedlemmer tar saken i egne hender og gjør det de kan, f.eks kjører lastebil inn i en folkemengde) som i det siste har drept mennesker. Folk som f.eks har drukket alkohol, vært på homseklubber osv. Som har tatt religionen sin mer på alvor i det siste, og som må gjøre opp for det (ifølge sin tro) og drepe vantro. Enkeltpersoner. Som bare vil drepe. De bryr seg ikke om å skremme. Alt de tenker på er at de vantro skal dø. Utslettes. Anonymkode: 59599...183 De som er medlemmer av IS og de som er inspirert av dem gjør det samme. Sålenge de dreper tilfeldige i det offentlige rom mener jeg det må defineres som terror. De får ikke utslettet de vantro ved å ta med seg 4 stykker 1 gang i året med lastebil. mulig noen vil gjøre opp for manglende tro, men meg har ikke hørt noe slik av de som har overlevd som han i Sverige nå. At de er forskjellige i sin religion er ikke noe nytt. Det er stort sett alle religiøse. De som fløy inn i World Trade Center drakk alkohol og kjøpte prostituerte. Dette var tydeligvis å leve, før de kom til å dø. De var nok ikke angrende i sin tro. Det er også terrorister som vil spre frykt og skape blest om islam. Obama og en del nyttige idioter sier at islam er fredens religion, og de som ikke er enige, blir drept av islamister. Til hun som ikke vil gå i tog da hun ikke vil få livet ødelagt av syke dyr: Sjangsen for at akkurat du dør er svært liten. Dersom du resten av livet unngår å gå i 17.mai tog pga terrorister, så har de begrenset din frihet. Da har de tatt noe fra deg. Uansett om noen vil "bare" drepe og andre vil skape frykt. Dersom islam begrenser min frihet, føler jeg at jeg får livet ødelagt av syke dyr. Der er grunnen til at jeg kommer til å gå i tog. Om jeg tilfeldigvis skulle dø, så er det den risikoen jeg har valgt å ta. Den står jeg for. Bedre at 5 millioner mennesker lever livet som før og at jeg dør enn at 5 millioner mennesker lever i frykt og at jeg dør. Anonymkode: 814cc...0b9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #20 Skrevet 12. april 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo. https://www.google.no/search?q=terrorisme&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari Anonymkode: 44cf7...d97 Ok. Den definisjonen av terror har jeg ikke sett før. Da er det mye som kan kalles "terror". Jeg har forholdt meg til denne deffinisjonen: https://snl.no/terrorisme Anonymkode: bdb74...76f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #21 Skrevet 12. april 2017 6 minutter siden, Blair Waldorf skrev: Tviler på de er så dumme som gjør det da, de blir garnert tatt da, så her tror jeg de skremmer uten og tenke seg godt nok om Problemet er at de ikke bryr seg om å bli tatt og noen sprenger seg selv i luften. Vanskelig å fange bitene da. Anonymkode: 814cc...0b9
februarprins2013 Skrevet 12. april 2017 #22 Skrevet 12. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Problemet er at de ikke bryr seg om å bli tatt og noen sprenger seg selv i luften. Vanskelig å fange bitene da. Anonymkode: 814cc...0b9 men tror de blir tatt før det hvis de prøver på 17mai og dessuten er ikke det som er mest vanlig nå, det er og kjøre ned folk
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #23 Skrevet 12. april 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker de store byene generelt er de tryggeste, da disse vil få bevoktning og sånn sett vil det bli større risiko for ikke å lykkes for terroristene. Der vi bor derimot 😔 Få innbyggere, men med et par tusen i gata på rekke og rad uten noen form for beskyttelse... Vi vurderer veisperringer bla av betong i år fremfor plastbånd som tidligere, men usikkert om det vil hjelpe på trygghetsfølelsen eller skape frykt. Får vel ikke lov heller sikkert (av politiet), da det gjør området ufremkommelig også for utrykningskjøretøy... Man blir rett og slett maktesløs ovenfor denne typen terror. Jeg skulle ønske vi bodde i Oslo etc og kom innunder en form for beskyttelse og beredskap, fremfor den situasjonen vi har her "på bygda". Anonymkode: d0b45...c61 Jeg bor i Oslo og jeg tror det er tryggere på bygda. Jeg var selv i Paris på uteservering da de begynte å skyte noen kvartaler unna. De liker å få Paris, Barcelona og New York på nyhetene. Dersom de vil drepe, så er Karl Johan mest effektivt i Oslo og mer kjent enn Fitjar kommune. Anonymkode: 814cc...0b9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #24 Skrevet 12. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor i Oslo og jeg tror det er tryggere på bygda. Jeg var selv i Paris på uteservering da de begynte å skyte noen kvartaler unna. De liker å få Paris, Barcelona og New York på nyhetene. Dersom de vil drepe, så er Karl Johan mest effektivt i Oslo og mer kjent enn Fitjar kommune. Anonymkode: 814cc...0b9 Jeg er enig i nyhetsverdien, men er målet å drepe mange nytter ikke Oslo i år! Der blir det avsperret og krypskyttere på takene osv Anonymkode: d0b45...c61
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #25 Skrevet 12. april 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok. Den definisjonen av terror har jeg ikke sett før. Da er det mye som kan kalles "terror". Jeg har forholdt meg til denne deffinisjonen: https://snl.no/terrorisme Anonymkode: bdb74...76f Det er vanskelig å definere terrorisme. Og så er det en glidende overgang fra terror og andre former for kriminalitet. Er skoleskytinger terror? Kan diskuteres.... Anonymkode: 44cf7...d97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå