Gå til innhold

betennelse etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt betennelse i livmor etter fødsel? Jeg mistenker at jeg har det, har brun utflod som drypper ut når jeg er på do og det lukter død😞 hva var deres symptomer? Jeg har ikke vondt eller feber. Hva var behandlinge? Har hørt at hvist man ammer kan baby få vondt i magen når man tar antibiotika, flere som har opplevd det? Jeg fødte for 2 uker siden i morgen. Skal ringe føden å høre vist det ikke gir seg i løpet av natten. Takk for svar😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bare renselsen da? 

Jeg hadde renselse i 8 uker jeg, det er riktignok lenger enn gjennomsnittet, men likevel innenfor normalen. Renselsen lukter ikke død da, men det lukter ikke blomster heller. Det et jo sårvæske fra der morkaken satt i livmoren, det lukter litt ekkelt. 

Svigerinnen min hadde betennelse i livmor pga noe hinnerester e.l inni der etter fødsel. Hun hadde smerter nede i ryggen og magen pluss feber, hun trodde det var urinveisinfeksjon/nyrebekkenbetennelse, men det endte med innleggelse, utskrapning og intravenøs antibiotika infeksjon i livmor. 

Anonymkode: c15ad...82b

Skrevet

Jeg hadde det. Babyen ble forløst ved keisersnitt og etter en uke fikk jeg svært høy feber, gikk da til legen fredagen den uken, men hun ville se det an til over helgen siden crp'en ikke var særlig høy. Når mandagen kom og jeg skulle tilbake til legen hadde jeg bare blitt dårligere. Holdt på å besvime i dusjen om morgen og hadde over 170 i crp. Legen henviste meg da til gynekologisk avdeling på sykehuset hvor de konstaterte at jeg hadde livmorbetennelse. 

Jeg ble behandlet med to forskjellige typer antibiotika, men jeg kunne heldigvis fortsette å amme og babyen reagerte heller ikke på antibiotikaen. 

Mine symptomer var høy feber, dårlig allmenntilstand og ømhet i magen. Altså helt andre symptomer enn de du beskriver, men jeg ville helt klart tatt en telefon til fødeavdelingen i morgen om du fortsatt føler at det lukter fælt, for det skal skal det ikke gjøre. Bedre å få tatt det før det eventuelt blir verre. 

Lykke til! 

Anonymkode: d386f...928

Skrevet

Hvis du ikke har noe vondt eller feber ville jeg ikke mistenkt betennelse. Men selvfølgelig bør det nevnes til helsesøster eller lege hvis du har mistanke om betennelse.

Skrevet
På 11.4.2017 den 22.25, lykkelig mamma til 2 <3 skrev:

Noen her som har hatt betennelse i livmor etter fødsel? Jeg mistenker at jeg har det, har brun utflod som drypper ut når jeg er på do og det lukter død😞 hva var deres symptomer? Jeg har ikke vondt eller feber. Hva var behandlinge? Har hørt at hvist man ammer kan baby få vondt i magen når man tar antibiotika, flere som har opplevd det? Jeg fødte for 2 uker siden i morgen. Skal ringe føden å høre vist det ikke gir seg i løpet av natten. Takk for svar😊

Hvordan gikk det med deg? 

Anonymkode: d386f...928

Skrevet

Jeg også lukta spesielt etterpå , litt sånn metallisk . Men var helt grei form så sjekka ikke opp noe 

Anonymkode: 1bc6c...126

Skrevet

Det ga seg i 1 dag eller 2, så kom det tilbake, så ga det seg 1 dag igjen og kom tilbake men ikke med like ille lukt. Nå har den endre farge til lysebrun/grå, å lukten litt mindre stygg.

Skrevet

Legen mistenkte jeg hadde det da jeg var hos ham ei uke etter fødsel. Jeg hadde ingen smerter, men virkelig elendig form og crp på 270. 

Ble lagt rett inn på sykehus. Og lå der ei uke med antibiotika intravenøst. Først på tredje dagen orket jeg å holde babyen min. Frem til da hadde mannen min alt ansvaret for barnet, og jeg bare lå og ammet ved behov (mannen og barnet bodde med meg hele oppholdet). Jeg har aldri noen sinne vært i så dårlig form. Jeg var så syk at jeg ikke klarte å sitte å vente på undersøkelsen på sykehuset, men måtte ligge på ei seng mens jeg ventet.

Jeg vet ikke i ettertid om det var barselfeber jeg hadde, men jeg ble ihvertfall frisk. 

Ta kontakt med legen hvis du er usikker. Men det er normalt at farge og lukt varierer litt når skorpa faller av. Men det skal jo ikke lukte død.

Anonymkode: 0dc70...7c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...