Gå til innhold

Snart 17 mnd gammel og snakker fortsatt ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke et ord... Vi snakker, synger og leker mye. Skulle tro det kom noen ord snart?

Anonymkode: 9ea4c...aec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med helsestasjonen, høres ikke normalt ut i mine ører.

Anonymkode: e6a65...e07

Skrevet

For å beroligge deg, så snakket ikke sistemann før 2 1/2 års alder. Men forstod alt som ble sagt hele tiden. Plutselig så løsnet det. Unger er forskjellige og noen er tregere enn andre. Men kanskje du burde få sjekket han for væske i øret? Nr 2 her hørte ikke noe før han fikk inn dren.

Skrevet

Min siste snakket sent, min første veldig tidlig.  De er bare forskjellige.  Min siste sa ikke noe som helst omtrent,  før han var 2 1/2 og plutselig begynte. 

Skrevet

17 mnd er fortsatt innenfor normalen. Viktigst er vel forståelsen - forstår hun det dere sier?

jeg har en på 22 mnd som lærer to språk. Der har det først den siste uken begynt å komme litt ord, men han har lenge vist at han forstår oss 

Skrevet

Min første var normalt ute med å snakke. Yngste sa hei, hadet og ball da hun var ni måneder. Så ble hun taus. Det var de eneste ordene hun brukte omtrent til hun ble 18 måneder. Da løsnet det og ordene strømmet på. 

Nå ligger hun lang foran gjennomsnittet på ord og hun snakker veldig rent for alderen i følge helsesøster. 

Er det bare språket som bekymrer deg hadde jeg ikke tenkt så mye på dette, er det flere ting så snakk med helsestasjonen. 

Faren min snakket ikke før han ble fire forresten. Da snakket han både norsk og britisk så og si feilfritt. Han gadd ikke prate før han kunne det sa bestemor. 

Ingen fasit på dette selvom det finnes en "normal" så er det alltid barn som er langt utenfor skalaen både tidlig og sent. 

Anonymkode: 10c21...c89

Skrevet

barn er forskjellige, min sa bare mamma,pappa, hei, hade ,mat og vann når han var 17mnd, men når han nærmet seg 2 snakket han masse og når han var 2,5 år snakket han som en foss, så hadde ikke vert bekymret ennå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...