Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Jeg skal være fadder om et par uker, og det er selvfølgelig kjempekoselig. Problemet mitt er at jeg har kreft og går på cellegift. Håret er borte. Bør jeg ha på meg parykk (har noen dyre, fine som ser naturlige ut) eller skal jeg gå som jeg normalt gjør - skallet? Dåpen er på fjellet. Skal bruke bunad. Dåpsbarnets mor sier hun synes jeg er fin uansett, men jeg er redd folk skal synes jeg ødelegger bildene om jeg er hårløs.. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 0536a...dab
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Det tenker jeg at du velger selv. Hva du føler deg mest vel i. Anonymkode: 91bdd...b47
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 Jeg synes du skal gå akkurat sånn som du selv føler deg komfortabel med jeg, for det er da du er finest. At noen skal føle et bilde blir ødelagt av en av personene mangler hår er helt absurd for meg, hvorfor skulle de det? I min familie er det to voksne menn så har så høye viker og lite hår at de barberer vekk det lille de har, ingen blir støtt av det. Hvorfor skulle de bli støtt av at en kvinne mangler hår? Jeg er hundre prosent sikker på at det viktigste er at du er frisk nok til å komme. Jeg personlig ville nok til bunad hatt skaut på hodet, men det er fordi det til min bunad er vanlig å ha det (sjekk åmlibunaden), men om det ikke er noe hodeplagg e.l. til din bunad går du akkurat som du selv ønsker Anonymkode: 7252c...373
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 Takk for svar, begge to Jeg synes jeg er fin uten hår og jeg får mye skryt. Men, til bunad synes jeg det ser så rart ut. Jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe skautet som tilhører bunaden min, og det er ingen jeg kan låne av. På én måte har jeg lyst til å gå som jeg er, men på den andre siden er det jo dåpsbarnet som er i fokus. Jeg synes "alle" ser på meg når jeg går uten hår.. Noen flere? Anonymkode: 0536a...dab
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 du hadde ikke ødelagt mine dåpsbilder ved å være hårløs, og virker ikke som det er tilfelle til moren heller. velg hva du selv ønsker å ha på. Du kommer til å være kjempe fin uansett Anonymkode: 897b3...5a0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 Babyen har nok ikke noe særlig hår den heller så tviler du ødelegger bildene Anonymkode: 7434e...54f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #7 Skrevet 11. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Babyen har nok ikke noe særlig hår den heller så tviler du ødelegger bildene Anonymkode: 7434e...54f Nå lo jeg skikkelig! Godt poeng 😂 Anonymkode: 0536a...dab
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #8 Skrevet 11. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: du hadde ikke ødelagt mine dåpsbilder ved å være hårløs, og virker ikke som det er tilfelle til moren heller. velg hva du selv ønsker å ha på. Du kommer til å være kjempe fin uansett Anonymkode: 897b3...5a0 Takk! Moren har jo visst lenge at jeg er syk, og jeg tror virkelig at hun ikke bryr seg fra eller til. Jeg bekymrer meg nok for ingenting.. Jeg hadde tenkt til å gå uten parykk, for det har alle sagt. Men, i dag sa mamma at jeg SELVFØLGELIG måtte ha parykken på, og da ble jeg usikker 😕 Anonymkode: 0536a...dab
Lagertha Skrevet 11. april 2017 #9 Skrevet 11. april 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk! Moren har jo visst lenge at jeg er syk, og jeg tror virkelig at hun ikke bryr seg fra eller til. Jeg bekymrer meg nok for ingenting.. Jeg hadde tenkt til å gå uten parykk, for det har alle sagt. Men, i dag sa mamma at jeg SELVFØLGELIG måtte ha parykken på, og da ble jeg usikker 😕 Anonymkode: 0536a...dab Åh kjære deg ❤ Jeg hadde nok tenkt det samme som deg, men det er jo så tullete ! Gå uten parykk! Eller hvis du vil ha parykk så gjør du jo det, men ikke gjør det for andre sin del. Jeg vedder på at du er flott 😃 Ødelegge bildet du liksom! Tøys!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #10 Skrevet 11. april 2017 Om du har kjøpt dyre parykker er det vel en fin anledning å få brukt en av de ? Anonymkode: 38d33...da3
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #11 Skrevet 11. april 2017 Ta med en parykk til fjells, så gjør du det du føler for akkurat den dagen. Så lenge menn (og baby) kan komme uten hår, så kan vel du også Du er jo heldig midt oppi alt at du kler å gå uten hår Gjør det DU føler for, ikke la noen andre få påvirke følelsene dine rundt dette Anonymkode: ecb7e...4cf
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #12 Skrevet 12. april 2017 Tusen takk, jenter! Jeg tar med parykkene og så ser jeg hva jeg gjør Jeg vet ikke hvorfor jeg synes det er rart med kombinasjonen bunad og null hår, men det er vel fordi jeg alltid har hatt langt hår. Krysser fingrene for at det blir bra uansett ☺️ Anonymkode: 0536a...dab
Evablaum Skrevet 12. april 2017 #13 Skrevet 12. april 2017 Men kjære deg, hvorfor ikke bare bruke parykk? Du vil alltid skille deg ut på bilder. Det er ikke sikkert dåpsbarnet synes det er noe særlig med skallet dame på bildene sine, når det blir eldre.. Ta på deg parykk du!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #14 Skrevet 12. april 2017 1 time siden, Evablaum skrev: Men kjære deg, hvorfor ikke bare bruke parykk? Du vil alltid skille deg ut på bilder. Det er ikke sikkert dåpsbarnet synes det er noe særlig med skallet dame på bildene sine, når det blir eldre.. Ta på deg parykk du! For en teit kommentar til en kreftsyk dame. Og så må en jo ikke glemme at bestemor må droppe dåpen, for kanskje dåpsbarnet ikke vil ha en dame med rynker på bildet sitt når hun blir tenåring, og tante Frida er jo altfor feit til bildet og kusine Trine har nettopp farget håret blått osv osv. Kanskje mammaen skal droppe dåpen hun også, for å ikke ødelegge bildet med mammakiloene. Ville kommet stolt og fornøyd med blankpolert skalle. Anonymkode: 7434e...54f
HvittHus Skrevet 12. april 2017 #16 Skrevet 12. april 2017 Personlig ville jeg brukt parykk denne dagen for å unngå oppmerksomhet rundt min sykdom. Stiller man uten hår eller hårplagg, blir sykdommen veldig synlig og oppe i dagen, og dermed uunngåelig et samtaleemne.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #17 Skrevet 13. april 2017 På 2017-4-12 den 14.14, Evablaum skrev: Men kjære deg, hvorfor ikke bare bruke parykk? Du vil alltid skille deg ut på bilder. Det er ikke sikkert dåpsbarnet synes det er noe særlig med skallet dame på bildene sine, når det blir eldre.. Ta på deg parykk du! Da jeg så du hadde kommentert, tenkte jeg at "nå får jeg høre det". Håper virkelig ikke jeg noen sinne har noe med deg å gjøre, for du virker som et fryktelig fælt menneske. At du foreslår parykk er selvfølgelig bare flott, men det går an å ordlegge seg annerledes. Som noen nevnte nedenfor, er jeg faktisk kreftsyk, og det går jammen an å ta hensyn til det før du skriver. Du synes sikkert at dette er et teit problem, men for meg er det reelt: Jeg kommer til å dø av denne kreften i løpet av av noen år, og jeg lurer på om gutten skal minnes sin tante som hun var da han døpte seg eller om jeg skal ha på parykken. Jeg VET mitt fadderbarn kommer til å være glad for bildene, uansett hvordan jeg ser ut, for han vokser opp i et hjem som gjør ham empatisk og glad i mennesker. Han kommer til å være glad i bildene fordi jeg er på dem og er hans fadder. Anonymkode: 0536a...dab
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #18 Skrevet 13. april 2017 På 2017-4-12 den 17.40, HvittHus skrev: Personlig ville jeg brukt parykk denne dagen for å unngå oppmerksomhet rundt min sykdom. Stiller man uten hår eller hårplagg, blir sykdommen veldig synlig og oppe i dagen, og dermed uunngåelig et samtaleemne. Akkurat det er ikke noe problem, da dette altså er i familien. Alle kjenner alle. Men det kan jo være andre i kirken som synes det er rart jeg ikke har hår. Anyway, jeg har bestemt meg for en testrunde, så ser vi hva som blir best Anonymkode: 0536a...dab
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #19 Skrevet 13. april 2017 På 2017-4-12 den 17.35, Østerdølen skrev: Kan jeg spørre hvilken bunad du har? Blå trønderbunad uten skaut eller lue/kyse. Anonymkode: 0536a...dab
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #20 Skrevet 14. april 2017 Syns du gjør klokt i å ta med parykkene også ta valget på selve dagen. Er egentlig bare deg selv som kan avgjøre dette, hva du føler deg vel med. Muligens et teit spørsmål og kanskje upassende, men jeg har hørt at parykker er fryktelig varme.. Kan det ikke bli veldig varmt med bunad og parykk? Anonymkode: 52854...244
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #21 Skrevet 14. april 2017 Gjør akkurat det som føles riktig for deg den dagen hi. Jeg kan ikke forstå at noen skal bli støtt av at du går uten parykk hvis du ønsker det Anonymkode: 4548e...4e4
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #22 Skrevet 14. april 2017 Gjør det du føler deg mest komfortabel med! Selv hadde jeg gått uten, synes jeg ser så rar ut med parykkene mine, at det ikke blir helt ekte. Kan ikke tenke meg at noen synes du ødelegger bildene. For en utrolig teit ting å skulle tenke. Anonymkode: 17744...2d9
sotosmor Skrevet 16. april 2017 #23 Skrevet 16. april 2017 Det må du bestemme selv.Men for meg så er det helt uvesentlig om en bruker parykk eller ikke. At en kommer i dåpen er mye viktigere.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #24 Skrevet 16. april 2017 Tusen takk, dere! Vi har testet og jeg syntes det var best med parykk Men jeg er enig med de fleste her: Det viktigste er jo at jeg kommer 😄 Anonymkode: 0536a...dab
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #25 Skrevet 17. april 2017 På 14.4.2017 den 0.40, Anonym bruker skrev: Da jeg så du hadde kommentert, tenkte jeg at "nå får jeg høre det". Håper virkelig ikke jeg noen sinne har noe med deg å gjøre, for du virker som et fryktelig fælt menneske. At du foreslår parykk er selvfølgelig bare flott, men det går an å ordlegge seg annerledes. Som noen nevnte nedenfor, er jeg faktisk kreftsyk, og det går jammen an å ta hensyn til det før du skriver. Du synes sikkert at dette er et teit problem, men for meg er det reelt: Jeg kommer til å dø av denne kreften i løpet av av noen år, og jeg lurer på om gutten skal minnes sin tante som hun var da han døpte seg eller om jeg skal ha på parykken. Jeg VET mitt fadderbarn kommer til å være glad for bildene, uansett hvordan jeg ser ut, for han vokser opp i et hjem som gjør ham empatisk og glad i mennesker. Han kommer til å være glad i bildene fordi jeg er på dem og er hans fadder. Anonymkode: 0536a...dab 💗💗💗 Anonymkode: 00400...9a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå