Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #1 Skrevet 10. april 2017 Hvor lenge kan man gå på svangerskapspenger? Jeg var gravid. Gikk 2mnd sykemeldt i graviditeten, så 4 mnd svangerskapspenger, så mistet jeg tvillingene etter en hard fødsel, etter dette ble jeg sykemeldt i 5mnd pga følte på det veldig psykisk, og jeg hadde skole fulltid(måtte hente meg igjen på skolearbeid/praksis etter innleggelsen osv) Nå er jeg gravid igjen( ) Og mest sannsynlig går jeg over på svangerskapspenger med engang fordi jobben vedsiden skolen er veldig krevende og tung, og de vil ikke jeg skal gå igjennom noe av det samme. Men hvordan er dette? er det slik at man kan kun være på svangerskapspenger en vis tid? For vil jo helst ikke miste den satsen jeg har på sykepengene, og hadde på svangerskapspengene, eller er det slikt at etter 1 år med svangerskapspenger så må man bygge seg opp ny inntekt grunnlag for beregne hvor mye kan jeg få? Om noe skjønte hva jeg mente. For visst det blir som nå, så kan det blir 2 mnd sykmeldt 4mnd svangerskapspenger, 5mnd sykemeldt, så begynner jeg på svangerskapspenger til desember, så foreldrepenger. Vet dette høres mye ut, men som jeg har sagt andre plasser så har jeg jobbet hardt hele livet, også vedsiden av skolen og vil ikke risikere og miste barn igjen pga mye arbeid, stress. Takk for forståelsen. Anonymkode: f1c5e...c8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå