Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #1 Skrevet 10. april 2017 Hva gikk bekymringen ut på? Vet du hvordan det ble fulgt opp? Anonymkode: d3c80...b58
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #2 Skrevet 10. april 2017 Som privatperson - en gang. Ruset mor, vanskjøtsel av barna, mistet ene barnet i skogen. Nabobarn som var venner med mitt barn. Mor har ikke omsorgen lengre. Som ansatt i barneverntjenesten, meldt mange ganger, ofte i aktive saker (familier som allerede er i kontakt med oss), eller meldt etter samtale med et barn som navngir et søskenbarn eller klassekamerat som opplever vold/omsorgssvikt... Anonymkode: 3e8eb...3df
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #3 Skrevet 10. april 2017 Har sendt inn en anonym bekymringsmelding på moren til en gutt som bor i gaten og han går også i klasse med min sønn. Mor følger ikke opp sønnen sin. Sendte bekymringsmeldingen når de gikk i 1.klasse. Hvis sønnen var inne hos oss kunne mor bare finne på å gå ut å være vekke i timesvis. En gang spurte hun om det var greit at jeg holdt et øye med sønnen hennes siden jeg var ute med mitt andre barn, og hun skulle rett på butikken. Butikken ligger 400 meter fra hvor vi bor. Sa at det kunne jeg. 1,5 time senere gikk jeg og ungene mine inn. Sønnen hennes hadde sagt han skulle gå hjem en halvtime tidligere og siden han ikke kom ut igjen regnet jeg med moren var tilbake. 1 time etter vi hadde gått inn ringer sønnen hennes på døren og sier at moren ikke er kommet hjem. Da var det gått 2,5 time siden mor gikk på butikken og klokken var blitt 20 og begge ungene mine sov. Ringte mor og spurte hvor hun var og sa at sønnen ville hjem. Da ble hun irritert på meg, for jeg hadde jo sagt jeg skulle passe han. Svarte da at jeg skulle se etter han ute i gaten mens hun skulle rett på butikken. Og det tar ikke 2,5 time når man skal rett på butikken. Hun svarte da at hun skulle bare ta solarium og så komme hjem. Sa at det var uaktuelt og til hun måtte komme med engang for ungen hennes satt å ventet på henne. Og dette skjedde med flere i gaten. Hun sendte ungen bort til andre og var vekke i timesvis. Hun ga ikke ungen skikkelig mat og sønnen hennes er veldig overvektig. Middag bestod av 4 skiver loff med nugatti eller mc Donalds mat osv. Hun overlot rett og slett ansvaret på ungen til alle oss andre i nabolaget. Jeg vet barnevernet kom på hjemmebesøk, men vet ikke om de fulgte opp noe mer. Men skolen har også meldt fra etter jeg meldte så håper de blir fulgt opp. Anonymkode: 6063b...5b4
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 ja har det og de mistet barna etter 3mnd Anonymkode: f7a5c...7fd
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: ja har det og de mistet barna etter 3mnd Anonymkode: f7a5c...7fd Oi. Hva gikk bekymringen ut på? Anonymkode: d3c80...b58
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 Nei, men noen ringte barnevernet pga mine egne barn og den andre forelderen (vi bør ikke sammen). De åpna undersøkelsessak og den andre forelderen får knapt se dem nå. Selv må jeg si jeg er utrolig takknemlig når noen ringer inn bekymring når det er en eller flere legitime grunner for det. Anonymkode: 854bf...baa
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #7 Skrevet 11. april 2017 Jeg har gjort det ja. Gjaldt grov omsorgssvikt. Barnevernet sa jeg ikke kunne melde anonymt, så ble et helvete for meg i ettertid. Men det var så grovt at jeg ikke hadde noe valg. Var nødt til å melde. Det ble satt inn masse tiltak, men de fikk utrolig nok beholde barna. Anonymkode: 4d639...50c
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #8 Skrevet 11. april 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har gjort det ja. Gjaldt grov omsorgssvikt. Barnevernet sa jeg ikke kunne melde anonymt, så ble et helvete for meg i ettertid. Men det var så grovt at jeg ikke hadde noe valg. Var nødt til å melde. Det ble satt inn masse tiltak, men de fikk utrolig nok beholde barna. Anonymkode: 4d639...50c Hvorfor kunne du ikke melde anonymt?😮 Anonymkode: d3c80...b58
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #9 Skrevet 11. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kunne du ikke melde anonymt?😮 Anonymkode: d3c80...b58 De sa det ikke var mulig! Selvom jeg tryglet dem fordi jeg var redd. Dette var i Oslo for noen år siden. Men fikk jo bare stå i hetsen og trakasseringen i ettertid. Jeg hadde ikke kunnet leve med meg selv om jeg ikke hadde sagt i fra. Det var så grovt! Men utrolig at de fikk beholde ungene. Det hadde jeg aldri trodd. Anonymkode: 4d639...50c
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #10 Skrevet 11. april 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: De sa det ikke var mulig! Selvom jeg tryglet dem fordi jeg var redd. Dette var i Oslo for noen år siden. Men fikk jo bare stå i hetsen og trakasseringen i ettertid. Jeg hadde ikke kunnet leve med meg selv om jeg ikke hadde sagt i fra. Det var så grovt! Men utrolig at de fikk beholde ungene. Det hadde jeg aldri trodd. Anonymkode: 4d639...50c Ble det reist spm om omsorgsovertakelse. ? Rettsak? Man kan fint være Anonym når man melder til bv, selv om du sier hvem du er. Det er kun i de sakene hvor det blir omsorgsovertakelse at foreldrene har rett til å få vite hvem som meldte fra, så i såfall har du vært uheldig med et uvitende bv. Anonymkode: d8d74...e31
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #11 Skrevet 12. april 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Oi. Hva gikk bekymringen ut på? Anonymkode: d3c80...b58 vil ikke gå nærmere inn på det her, da jeg vet både moren og elsde søsteren på 21 er her Anonymkode: f7a5c...7fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå