Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #1 Skrevet 10. april 2017 50/50 samværsordning - fordeler og ulemper? barn på 7 år Anonymkode: 9c3c6...6e0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #2 Skrevet 10. april 2017 Spørs hvor knyttet barnet er til begge foreldre. Jeg hadde en stesønn som gråt seg i søvn etter mor de første dagene etter bytte i flere år, fatter ikke at ikke foreldrene så at 50/50 på ingen måte var best for ham. Han var helt klart mest knyttet til mammaen sin, og hadde ikke godt av hel en uke borte fra henne. Anonymkode: 44f64...645
aanonym Skrevet 10. april 2017 #3 Skrevet 10. april 2017 Masse fordeler for foreldre, ingen for barna. De trenger å få bo ETT sted, selv om det blir "urettferdig" for den ene forelderen.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #4 Skrevet 10. april 2017 Vi har og barna ønsker ingen annen ordning. Fordeler: - de får et godt forhold til begge foreldre og får en oppvekst med begge foreldre med rutiner. Ikke kun helgepappa hvor det i løpet av en helg er lite rutiner. Studier viser at det er viktig for barn å ha et rutineliv med omsorgspersoner de skal ha et godt forhold til. -De ser begge foreldrene like mye -de vet at begge foreldre ønsker dem i livet dems. Ulemper: -trenger dobbelt av alt -tett samarbeid mellom de voksne -nøkler mellom husene og de voksne må tolerere at barn og eks kommer innom for å hente noe etc. -ikke se barnet sitt på en uke... -to hjem.. men det får de jo uansett om det er 50-50 eller torsdag-søndag/mandag. for våre barn så er ulempene mer for de voksne. De ønsker ingen annen ordning og når vi har prøvd andre eller foreslått det så nekter de. De liker det slik det er nå. Men så skal det sies at vi bor mære hverandre, er gode venner, har nøkler til hverandres hus og følger opp aktiviteter og kjøringer uavhengig av hvilken uke det er. Anonymkode: 3edfc...4d7
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #5 Skrevet 10. april 2017 Hei hi:) Beklager hvis mitt innlegg ikke er det du ønsket i tråden, men tar sjansen! Har selv et barn på 4 år, hvor jeg og far har gått fra hverandre for 1 år siden, siden da har far hatt mer og mer samvær. I starten jobbet vi tett hvor barnet så oss begge ca 4 gang i uken, men var mye flytting av soveplass. Dette virket, etter erfaring, ikke som gunstig for vårt barn. Etter dette fikk vi en løsning på ons-man annenhver uke. Dette funket mye bedre. Det ble ro for barn og foreldre. Far ønsker 50/50, jeg tenker dette ikke er gunstig pga at barnet da ikke har et 'hjem' da. Og det er jeg hellig overbevist om at barn trenger..ivertfall når de er så små.. hadde de vært tenåringer kunne det være andreledes. Barnet virker veldig tilfreds med hjemmet når han kommer tilbake etter pappatid hvor han får 'normalisert' sig igjen, men merker at siden samværet med far er lengre så tar det lang tid for han å omstille sig, dette tror jag ikke er bra for han å måtte gjøre annenhver uke. Så per dags dato er jeg sikker på at det ikke er det beste å ha 2 hjem. Det vises godt på barnet. Itillegg har barnet vokset up her, har meg og syster, samt hele familien her. Jeg er forutsigbar, har samme rutiner og mye generelt å tilby barna, far er halvparten her og halvparten i annan by. Men når barnet er med meg mot slutten, prater barnet om far til meg, og når barnet er med far mot slutten prater barnet om meg. Meg og far har svært godt samarbeid om barnet vi begge elsker barnet.. Barnet bruker ofte prøve å samle meg og far igjen.. Få meg og far å klemmast når vi sier hadet osv.. Og jeg har et bilde på min vegg av en lys dame, og en mørk mann som ser lidenskapelig på hverandre.. vårt barn ser på dette bildet og sier: min mamma og min pappa er dette, og smiler hjertelig. Det er vondt å se. Og har ikke fortalt far til barnet dette, bare prøver gjøre det beste jeg kan. Er vanskelig dette. Men tror barnen har det best i ét hjem til de er lita eldre. men burda ha god tilgang på båda mor og far inntil da hvis man har prøvat absolutt alt og ikke kan få ting og fungere som familj:) Anonymkode: 0e8f0...092
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har og barna ønsker ingen annen ordning. Fordeler: - de får et godt forhold til begge foreldre og får en oppvekst med begge foreldre med rutiner. Ikke kun helgepappa hvor det i løpet av en helg er lite rutiner. Studier viser at det er viktig for barn å ha et rutineliv med omsorgspersoner de skal ha et godt forhold til. -De ser begge foreldrene like mye -de vet at begge foreldre ønsker dem i livet dems. Ulemper: -trenger dobbelt av alt -tett samarbeid mellom de voksne -nøkler mellom husene og de voksne må tolerere at barn og eks kommer innom for å hente noe etc. -ikke se barnet sitt på en uke... -to hjem.. men det får de jo uansett om det er 50-50 eller torsdag-søndag/mandag. for våre barn så er ulempene mer for de voksne. De ønsker ingen annen ordning og når vi har prøvd andre eller foreslått det så nekter de. De liker det slik det er nå. Men så skal det sies at vi bor mære hverandre, er gode venner, har nøkler til hverandres hus og følger opp aktiviteter og kjøringer uavhengig av hvilken uke det er. Anonymkode: 3edfc...4d7 Slik er det hos oss også. Barna er nå store, og har begynt å flytte ut. Men de har hele veien hatt et ønske om å bo like mye hos begge foreldrene, og de har i dag veldig god kontakt med far, så vel som meg. Det er som det blir skrevet - det er viktig at vi som foreldre samarbeider godt og tolererer mye fra hverandre, og at vi er positive selv rundt den andre foreldren. Vi fikk to hjem da barna var 7 og 10 år. Anonymkode: ee3b2...618
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #7 Skrevet 11. april 2017 http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Sondag_-du-suger-26247b.html http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Jeg-klarer-ikke-a-bo-like-mye-i-to-ulike-hjem-45452b.html Anonymkode: ea4db...2d6
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #8 Skrevet 11. april 2017 Jeg bodde 50/50 og så INGEN fordeler med det. Kvantitet er ikke alltid lik kvalitet...... Min barndom besto av å ikke ha et hjem, men av å være på besøk i 2 hjem. Rotløs uten skikkelig tilhørighet. Var en gledens dag da jeg omsider kunne flytte for meg selv og få et hjem. I en alder av 17 år. Anonymkode: 885dd...2be
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #9 Skrevet 11. april 2017 barnet har det best med begge foreldrene så 50/50 er fint, jeg selv var 50% hos hver fra jeg var 4 år og min bror 18mnd ,ingen av oss har tatt skade av det, er idag 32 og 35 år Anonymkode: b4b30...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå