Gå til innhold

Lei meg. Utskjelt av syklist.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lå på en landevei. Vi lå to biler bak en syklist. Så kommer en lang slette og det er klart. Første bil kjører forbi, jeg venter til han er helt passert syklisten så legger jeg meg ut. I det jeg kommer opp på siden av bakhjulet legger syklisten seg ut nesten en halv bokbredde og rett inn i min bil. Han går selvsagt på trynet. Jeg stopper og går ut. Han skjeller meg ut, kjerringer bak rattet, fitte, du skulle faen meg ikke hatt lappen. Jeg ble helt lamslått og spurte bare om han var hel. Fikk bare masse helvete og faen til svar. 

Jeg sa at hvis du ikke trenger hjelp så drar jeg. Han satte seg selv på sykkelen. 

Jeg kjørte til en snuplass en kilometer lengre frem og ventet til han kom, bare for å se at han virket ok. Han sykler forbi i full fart og virker uskadet. 

Nå er jeg skikkelig lei meg, jeg tror nok han trodde det bare var én bil og la seg derfor ut. 

Gjorde jeg noe feil her? Burde jeg vente helt til den andre bilen var forsvunnet?

Lest litt på nett nå og finner ingenting. Og på toppen av det hele er det en stor ripe i forskjermen min. 😔

Anonymkode: dfa75...823

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Lå på en landevei. Vi lå to biler bak en syklist. Så kommer en lang slette og det er klart. Første bil kjører forbi, jeg venter til han er helt passert syklisten så legger jeg meg ut. I det jeg kommer opp på siden av bakhjulet legger syklisten seg ut nesten en halv bokbredde og rett inn i min bil. Han går selvsagt på trynet. Jeg stopper og går ut. Han skjeller meg ut, kjerringer bak rattet, fitte, du skulle faen meg ikke hatt lappen. Jeg ble helt lamslått og spurte bare om han var hel. Fikk bare masse helvete og faen til svar. 

Jeg sa at hvis du ikke trenger hjelp så drar jeg. Han satte seg selv på sykkelen. 

Jeg kjørte til en snuplass en kilometer lengre frem og ventet til han kom, bare for å se at han virket ok. Han sykler forbi i full fart og virker uskadet. 

Nå er jeg skikkelig lei meg, jeg tror nok han trodde det bare var én bil og la seg derfor ut. 

Gjorde jeg noe feil her? Burde jeg vente helt til den andre bilen var forsvunnet?

Lest litt på nett nå og finner ingenting. Og på toppen av det hele er det en stor ripe i forskjermen min. 😔

Rettelse. En halv bilbredde... 

Skrevet

Noen mennesker reagerer med sinne når de blir redde.

Utfra det du beskriver høres det ikke ut som du gjorde noe galt. 
Kjører du elbil? De høres ikke, men han burde uansett ha snudd seg og sjekka bak seg og blindsone.

Skjønner du også ble redd og satt ut, men dette er en av de tingene du burde prøve å la gå. Ingenting godt kommer ut av å kværne på dette. (Du høres ut som en kværner - og det koster ofte mer enn det smaker :) )

Skrevet

Syklister og bilister har dessverre problemer med å dele veien seg imellom :( Finnes helt klin sprø syklister, noen av dem har hatt erfaring med helt klin sprø bilister, og skjønner ikke at ikke alle andre kan ta ansvar for tidligere negative opplevelser. Hvis han la seg ut mens du var oppe på siden av ham, var det hans skyld. Sinnet hans skyldtes sikkert at han ble redd. 

Skrevet

Hva med å anmelde uvis det ble skade på din bil?

Anonymkode: efd8e...0ba

Skrevet

Du må bare vite at det han sa ikke var personlig ment. Han reagerte overdrevent, men ble kanskje også redd. Han føler seg sikkert teit nå... når han får tenkt seg om. Syklister har også trafikkregler de skal følge... og man skal ALLTID se seg over skulderen før man legger seg ut i en veibane... sykkel eller bil. At han trodde det kun var en bil, er hans problem. Han skulle sikret seg. Du la deg ut i god avstand fra han, etter at den andre bilen var kjørt godt forbi han. Ingen andre biler i sikte i motsatt kjøreretning. Jeg kan ikke se at du kunne gjort noe annerledes. Nei, jeg syne ikke du skulle vente helt til den andre var ut av syne? Hvorfor skulle du det... du kjører når det virker trykt og mest effektivt. Prøv å legg dette bak deg. Han hadde skjelt ut hvem det måtte være... og det var tilfeldigvis du som kjørte bak denne andre bilen... det kunne vært hvem som helst. Dumt med riper i lakken🙁Ønsker deg en god  påske 😉

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror at han skjelte deg ut fordi han ble redd og skremt. Jeg kjørte bil og smalt rett i en annen bil, min bil ble kondemnert, den andre bilen var nesten uten skrammer. Men den andre sjårøren var så sinnsykt forbanna på meg, han kjeftet meg ut etter noter og hyttet med nevene, i så stor grad at jeg var helt sikker på at han kom til å slå meg ned. Jeg tror at noen blir så skremt i sånne situasjoner, at de kanskje handler litt urasjonelt. Men det er grusomt å få den skyllebøtta, urettmessig eller ei.

Anonymkode: 6b3c6...e81

Skrevet

Det er jo ikke så rart at man blir opprørt når man akkurat har vært i en ulykke og tryna på sykkel. Ja, han skulle ha sjekket at det var klart bak han,  men er du sikker på at du holdt god nok avstand? Om du hadde ligget langt nok unna, så hadde han ikke slått borti skjermen din. Det er viktig å ta høyde for at sidevind kan blåse syklister inn i veibanen, derfor bør du kjøre forbi dem som om de var en bil. Det er mulig at det denne gangen var tildels syklistens feil, men du kom bakfra og er den som har ansvaret for at forbikjøringer foregår sikkert. Uansett, så er det alltid syklisten som taper i sånne hendelser, uansett hvem sin feil det er. Du er like hel, er du ikke? Han har helt sikkert slått seg.

Anonymkode: 5f48c...2a1

Skrevet

Om en halv bilbredde var nok til at du traff ham, så lå du ikke langt nok ute. Du skal ha 1,5 meter klaring til syklister for at forbikjøringen skal regnes som trygg. Personbiler er sjelden bredere enn 1,8 meter. Han er selvsagt også skyldig her, men om en knapp meter var nok til at han traff deg i siden, lå du ikke langt nok i fra. 

Anonymkode: d55f7...446

Skrevet

Hans egen skyld og det er han fullstendig klar over. For å unngå å måtte betale for skadene skjeller han deg ut. Og du gikk fem på.

Anonymkode: de2bf...2b9

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved forbikjøringer skal man uansett passere det man kjører forbi med en viss avstand. Ergo må du ha krysset midtlinjen for å kjøre forbi trygt, noe jeg antar du gjorde. Syklisten må sjekke blindsone før gan legger seg ut. 

http://www.dinside.no/motor/du-skal-ha-15-meters-avstand-her/61663011

Anonymkode: c896d...880

Det var en smal landevei, ingen midtlinje. Han lå ca en meter fra kantlinjen da den første bilen passerte. Jeg la meg helt over på andre siden (som den første bilen) han la seg ut midt i veien, han kjørte i meg fra siden og skvatt tilbake til kanten og falt. 

Jeg kjørte i ca 40 km så hastigheten var ikke veldig høy. 

Skrevet

Skjønner godt at det var ubehagelig, men jeg synes du skal sette det på kontoen for "redd og forskrekket syklist som plutselig traff en bil og slo seg"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...