Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Hadde for rundt fire uker sia en kraftig forkjølelse som jeg enda ikke er kommet helt over. De siste par ukene har det kommet tykt slim bak i halsen, og en propp av tørka grønt slim som jeg må harke opp 1-2 ganger om dagen. Halsen har vært sår og bare blitt verre. Så baki der med lommelykt nå for litt siden og det var veldig rødt og liksom hvitt baki der. Er sånne kuler på begge sider av halsåpningen som har litt hvite prikker på, og halsåpningen er mindre enn den bruker. Går grieit å spise, men det er veldig ubehagelig baki der hele tida. Akkurat som det er noe baki der som ikke skal være. Jeg har ikke lyst å ringe å bestille time hos lege for ingenting, men to uker er vel litt lenge å gp uten forbedring? Anonymkode: 8bce8...cf6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde for rundt fire uker sia en kraftig forkjølelse som jeg enda ikke er kommet helt over. De siste par ukene har det kommet tykt slim bak i halsen, og en propp av tørka grønt slim som jeg må harke opp 1-2 ganger om dagen. Halsen har vært sår og bare blitt verre. Så baki der med lommelykt nå for litt siden og det var veldig rødt og liksom hvitt baki der. Er sånne kuler på begge sider av halsåpningen som har litt hvite prikker på, og halsåpningen er mindre enn den bruker. Går grieit å spise, men det er veldig ubehagelig baki der hele tida. Akkurat som det er noe baki der som ikke skal være. Jeg har ikke lyst å ringe å bestille time hos lege for ingenting, men to uker er vel litt lenge å gp uten forbedring? Anonymkode: 8bce8...cf6 Slik har jeg det også,ikke slimet men vond hals med hvite prikker..Akkurat som om forkjølelsen for 1,5 mnd siden aldri har sluppet helt taket. Nå har jeg fått feber også..Men har heldigvis legetime i morgen ettermiddag.. Anonymkode: 33d09...c6d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slik har jeg det også,ikke slimet men vond hals med hvite prikker..Akkurat som om forkjølelsen for 1,5 mnd siden aldri har sluppet helt taket. Nå har jeg fått feber også..Men har heldigvis legetime i morgen ettermiddag.. Anonymkode: 33d09...c6d Huff det er så ekkelt.. Kanskje jeg bare bør få en legetime og i allefall avkrefte at det er bakterielt. Særlig siden vi reiser på påskeferie på torsdag, vil nødig ha en halsbetennelse i full blomst da HI Anonymkode: 8bce8...cf6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff det er så ekkelt.. Kanskje jeg bare bør få en legetime og i allefall avkrefte at det er bakterielt. Særlig siden vi reiser på påskeferie på torsdag, vil nødig ha en halsbetennelse i full blomst da HI Anonymkode: 8bce8...cf6 Tror jeg hadde bestilt en legetime om jeg ikke allerede hadde time,iallefall nå før påske..Når jeg svelger så kjenner jeg at det er klumper bak i svelget og det er så ekkelt,kjennes store ut men de er ikke så store som de kjennes ut..Rød og hoven på ene sida i svelget..God bedring 😊 Anonymkode: 33d09...c6d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror jeg hadde bestilt en legetime om jeg ikke allerede hadde time,iallefall nå før påske..Når jeg svelger så kjenner jeg at det er klumper bak i svelget og det er så ekkelt,kjennes store ut men de er ikke så store som de kjennes ut..Rød og hoven på ene sida i svelget..God bedring 😊 Anonymkode: 33d09...c6d Samme som meg da Ja ringer legen i morgen og ser hva de sier. Takk det samme, god påske HI Anonymkode: 8bce8...cf6
Mordi Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 Høres ut som streptokokker/halsbetennelse 😬 Og de kulene bak der er mandlene da 😉
Gemini77/ Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 Høres ut som en typisk streptokokk infeksjon. Greit å komme seg til legen og eventuelt få antibiotika.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #8 Skrevet 10. april 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Samme som meg da Ja ringer legen i morgen og ser hva de sier. Takk det samme, god påske HI Anonymkode: 8bce8...cf6 Takk og god påske til deg også 🐣Hvordan går det med deg idag? Her har jeg hatt feber i natt og føler meg helt slapp her jeg ligger..Halsen er vond men kanskje litt bedre fra i går.. Anonymkode: 33d09...c6d
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #9 Skrevet 12. april 2017 Jeg dro ikke til legen, det virka som det begynte å bedre seg dagen etter jeg skrev innlegget så jeg så det litt an. Er ikke så ubehagelig nå, men jeg er forsatt rød baki der. Er liksom merkelig hvitt med masse røde striper nesten som blodårer, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Titta nedi halsen på en av ungene så meg selv for å sammenligne og det var ganske stor forskjell. Nå reiser vi ut av landet i morgen, kanskje jeg bør ta å ringe bort på sykehuset for en legetime før vi drar, det virker jo ikke som dette vil gå over heller siden halsen enda er så rød :/ HI Anonymkode: 8bce8...cf6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #10 Skrevet 12. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg dro ikke til legen, det virka som det begynte å bedre seg dagen etter jeg skrev innlegget så jeg så det litt an. Er ikke så ubehagelig nå, men jeg er forsatt rød baki der. Er liksom merkelig hvitt med masse røde striper nesten som blodårer, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Titta nedi halsen på en av ungene så meg selv for å sammenligne og det var ganske stor forskjell. Nå reiser vi ut av landet i morgen, kanskje jeg bør ta å ringe bort på sykehuset for en legetime før vi drar, det virker jo ikke som dette vil gå over heller siden halsen enda er så rød :/ HI Anonymkode: 8bce8...cf6 Jeg svarte jo at jeg var akkurat lik som deg og jeg hadde legetime mandag..Hadde streptokokker og går nå på penicillin 😛 Anonymkode: 33d09...c6d
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #11 Skrevet 12. april 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg dro ikke til legen, det virka som det begynte å bedre seg dagen etter jeg skrev innlegget så jeg så det litt an. Er ikke så ubehagelig nå, men jeg er forsatt rød baki der. Er liksom merkelig hvitt med masse røde striper nesten som blodårer, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Titta nedi halsen på en av ungene så meg selv for å sammenligne og det var ganske stor forskjell. Nå reiser vi ut av landet i morgen, kanskje jeg bør ta å ringe bort på sykehuset for en legetime før vi drar, det virker jo ikke som dette vil gå over heller siden halsen enda er så rød :/ HI Anonymkode: 8bce8...cf6 Du visste at du skulle ut av landet og likevel så har du valgt å ikke gå til legen tidligere. Og nå skal du ta det på legevakttime... Måten du velger å gjøre dette på er sløsing av ressurser. Du burde kontaktet legen din på mandag slik du også fikk beskjed om her inne - spesielt siden du visste du skal ut og reise. Blir irritert på slike som deg! Legevakt skal ikke brukes på den måten du gjør nå (men nå må du selvfølgelig gjøre det, noe annet blir enda mer uansvarlig!). Og i tillegg så risikerer du å smitte andre som reiser sammen med dere også. Kom deg til legevakten NÅ slik at du får begynt å på antibiotika i dag hvis det er det du trenger, da reduserer du også risikoen for å smitte andre reisende. Beklager om du mener dette er for krasst, men du må skjerpe deg når det kommer til egen helse, og du bør bruke fastlegen din når det er på sin plass! Men nå går du til legevakten, for det virker som om du trenger antibiotika - og det kan bli verre om du reiser til utlandet, da kan du også få problemer med forsikringen om de får vite at du visste om dette på forhånd og valgte bevisst å ikke oppsøke lege i Norge før du dro. Legevakten nå! Anonymkode: 494c7...502
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #12 Skrevet 12. april 2017 Eller så kan jeg dra til lege dagen etter jeg kommer fram om det enda ikke er bra? Grunnen til at jeg ikke har ringt enda er fordi jeg ikke har noe smerter eller ubehag, det er kun farven som er feil pluss at det ser hovent ut. Men jeg skal ringe bort og snakke med dem og se hva de sier. HI Anonymkode: 8bce8...cf6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #13 Skrevet 12. april 2017 Husk at reiseforsikringen ofte ikke gjelder for sykdom du viste om da du dro hjemmefra. Husk i hvertfal å ta med europeisk helsetrygdkort. Anonymkode: 44a4f...86b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #14 Skrevet 12. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eller så kan jeg dra til lege dagen etter jeg kommer fram om det enda ikke er bra? Grunnen til at jeg ikke har ringt enda er fordi jeg ikke har noe smerter eller ubehag, det er kun farven som er feil pluss at det ser hovent ut. Men jeg skal ringe bort og snakke med dem og se hva de sier. HI Anonymkode: 8bce8...cf6 Ikke sikkert du får dekket det på reiseforsikringen siden det var et problem du hadde før du reiste og du bevisst valgte å ikke oppsøke lege på forhånd. Ring legevakten nå - om de ikke gjør noe med det så kan du i hvert fall opplyse at du kontaktet lege før du reiste, da får du i hvert fall ikke noe problemer med forsikringen i ettertid. Anonymkode: 494c7...502
Anonym bruker Skrevet 12. april 2017 #15 Skrevet 12. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke sikkert du får dekket det på reiseforsikringen siden det var et problem du hadde før du reiste og du bevisst valgte å ikke oppsøke lege på forhånd. Ring legevakten nå - om de ikke gjør noe med det så kan du i hvert fall opplyse at du kontaktet lege før du reiste, da får du i hvert fall ikke noe problemer med forsikringen i ettertid. Anonymkode: 494c7...502 Skjønner, skal ta en telefon til legevakta. Takk HI Anonymkode: 8bce8...cf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå