Gå til innhold

Tror ikke jeg kan besøke svigers mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har en katt jeg tydeligvis er allergisk mot. Hver gang jeg kommer hit sitter jeg etter et par timer med øynene i kryss. Må gå og legge meg. Hjelper jo ikke å sove. Våkner med astma og hodepine fordi katten tydeligvis har vært i gjestesenga. Sånn er det hver gang, blir så dårlig. Blir dautrøtt, svimer omtrent av i stolen. Og blir tett i pusten. Går på medisin året rundt, så er ikke noe "ekstra" jeg kan gjøre som jeg vet om. De bor et stykke unna så alt besøk blir overnattingsbesøk. Inviterer vi dem til oss kan ungene glemme bestefar for han reiser ikke noe sted. Blir igjen hjemme. Det er jo en mulighet, men trist siden ungene har glede av ham. Men jeg blir bare så dårlig :( elendig form. Noen ganger er det så ille at jeg må på legevakten. 

Anonymkode: aba80...177

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må da slutte å eksponere deg for katter... Samboeren min er veldig allergisk mot katt. Derfor kan vi ikke overnatte hos svigerinnen min. Bor av og til på hotell

Anonymkode: 17c2f...649

Skrevet

Er det mulig at du eller mannen snakker med dem? kan jo hende at det er så enkelt at de kan vaske gjesterommet, og ikke la katta være der.

Er det en mulighet at mannen tar barna med dit uten at du er med?

Kanskje svigermor kan komme på besøk innimellom også.

Anonymkode: d94b8...cd7

Skrevet

Kan de ikke klare å holde senga ren? Æsj. Høres jo ut som om de gjør dette litt med vilje, dersom ikke engang sengetøyet er rent når dere kommer? Jeg har en sønn som er allergisk mot katt. Av den grunn har vi ingen katt. Det samme hadde gjeldt for min svigerdatter dersom hun var den som hadde allergien. Stakkars deg!

Jeg hadde holdt meg hjemme og kost meg istedenfor å pådra meg dette! 

Anonymkode: 8e207...354

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må da slutte å eksponere deg for katter... Samboeren min er veldig allergisk mot katt. Derfor kan vi ikke overnatte hos svigerinnen min. Bor av og til på hotell

Anonymkode: 17c2f...649

Ja, men ofrer meg selv liksom. For "den gode saken", men merker at jeg bare blir verre med tiden. Zzzz. Er jo ikke for selskap heller når jeg legger meg kl 1730.

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det mulig at du eller mannen snakker med dem? kan jo hende at det er så enkelt at de kan vaske gjesterommet, og ikke la katta være der.

Er det en mulighet at mannen tar barna med dit uten at du er med?

Kanskje svigermor kan komme på besøk innimellom også.

Anonymkode: d94b8...cd7

Nei.. lang historie.. men tips om vask tas ikke godt imot. Blir anklaget for å mene at de er skitne og ekle selv om det handler om noe helt annet. Er jo kroppen min som overreagerer og er syk.

Jepp. Mannen kan ta med barna, men jeg er allerede "den sære", så sitter langt inne å bli hjemme, men bør kanskje prioritere helsen min også. Så kan folk tenke hva de vil? :( 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan de ikke klare å holde senga ren? Æsj. Høres jo ut som om de gjør dette litt med vilje, dersom ikke engang sengetøyet er rent når dere kommer? Jeg har en sønn som er allergisk mot katt. Av den grunn har vi ingen katt. Det samme hadde gjeldt for min svigerdatter dersom hun var den som hadde allergien. Stakkars deg!

Jeg hadde holdt meg hjemme og kost meg istedenfor å pådra meg dette! 

Vt ikke hvordan det skjer, men hår er det overalt. Får til og med med oss hår hjem. Tror noen røyter mer enn andre :o 

Godt du tar hensyn. Jeg hr mye allergi og har vært forsiktig med å ytre og hinte om allergier fordi jeg hr fått negative tilbakemeldinger,men når jeg sitter midt oppi det og kjenner at dette blir jeg faktisk syk av så ser jeg at du har rett. Kjenner at jeg ikke orker å ha det sånn. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men ofrer meg selv liksom. For "den gode saken", men merker at jeg bare blir verre med tiden. Zzzz. Er jo ikke for selskap heller når jeg legger meg kl 1730.

Nei.. lang historie.. men tips om vask tas ikke godt imot. Blir anklaget for å mene at de er skitne og ekle selv om det handler om noe helt annet. Er jo kroppen min som overreagerer og er syk.

Jepp. Mannen kan ta med barna, men jeg er allerede "den sære", så sitter langt inne å bli hjemme, men bør kanskje prioritere helsen min også. Så kan folk tenke hva de vil? :( 

Det er vel ikke akkurat sunt å eksponere seg for katt når du er allergisk? Kroppen gir jo beskjed om at den ikke liker dett og du lytter ikke? Dersom du allerede er stemplet som sær, så blir det vel ikke verre. Da er du jo sær samme hva du gjør. 

Kos deg hjemme du. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke akkurat sunt å eksponere seg for katt når du er allergisk? Kroppen gir jo beskjed om at den ikke liker dett og du lytter ikke? Dersom du allerede er stemplet som sær, så blir det vel ikke verre. Da er du jo sær samme hva du gjør. 

Kos deg hjemme du. 

Du har nok rett. I noen tilfeller kan man bli "vaksinert" av å ha katt; men ikke når man er så allergisk som meg tror jeg. Har hatt dyr selv før så er ikke alle jeg reagerer på, men denne her er helt ekstrem. Fremprovoserer en voldsom reaksjon. 

Jeg får kanskje bare legge kortene på bordet 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har nok rett. I noen tilfeller kan man bli "vaksinert" av å ha katt; men ikke når man er så allergisk som meg tror jeg. Har hatt dyr selv før så er ikke alle jeg reagerer på, men denne her er helt ekstrem. Fremprovoserer en voldsom reaksjon. 

Jeg får kanskje bare legge kortene på bordet 

Hvilke kort vil du legge på bordet? Trodde du hadde gjort det. Tenker du at du bare vil si at du ikke kan komme mer? Det trenger du ikke å si, du kan si det til din mann og så må dere ordne dere internt ved at du blir hjemme?

Min sønn er allergisk mot alle dyr men katt og hest er verst. Hest er så galt at han ikke engang kan gå forbi uten at han hovner opp i hele ansiktet. Vi har ikke turt å testet det mer, han er nødt for å unngå totalt. Hest er rett og slett farlig. Du blir nok ikke bedre av det. Noen vokser det jo av seg som barn. Det har ikke han gjort. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvilke kort vil du legge på bordet? Trodde du hadde gjort det. Tenker du at du bare vil si at du ikke kan komme mer? Det trenger du ikke å si, du kan si det til din mann og så må dere ordne dere internt ved at du blir hjemme?

Min sønn er allergisk mot alle dyr men katt og hest er verst. Hest er så galt at han ikke engang kan gå forbi uten at han hovner opp i hele ansiktet. Vi har ikke turt å testet det mer, han er nødt for å unngå totalt. Hest er rett og slett farlig. Du blir nok ikke bedre av det. Noen vokser det jo av seg som barn. Det har ikke han gjort. 

Jo, de vet om det. Men antakeligvis ikke at det er SÅ plagsomt for meg. Har snakket om vasking og støvsuging, så det ble et helvete med intriger osv.  Så temaet har vært oppe. 

Men siden jeg egentlig ikke har skjønt dette før de par siste gangene, så har Jeg heller ikke sagt noe til dem om hvorfor jeg sover halve dagen og føler meg elendig. 

Var liksom noe jeg virkelig forstod i kveld! Hadde det i bakhodet da vi dro og fikk bekrefta det... er under utredning for mer alvorlige greier, mtp at kroppen reagerer så sterkt. Så det er håp i sikte.

Men så trist å lese om sønnen din, best å holde seg helt unna da ja! Heldigvis ikke så ofte man møter hester osv da?

Men det er mange kjedelige situasjoner der ute ja. Jeg har snakket mye om  allergi til familie og inngifta familie, har fått fobi mot å ta det opp så kanskje best å ordne det internt.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, de vet om det. Men antakeligvis ikke at det er SÅ plagsomt for meg. Har snakket om vasking og støvsuging, så det ble et helvete med intriger osv.  Så temaet har vært oppe. 

Men siden jeg egentlig ikke har skjønt dette før de par siste gangene, så har Jeg heller ikke sagt noe til dem om hvorfor jeg sover halve dagen og føler meg elendig. 

Var liksom noe jeg virkelig forstod i kveld! Hadde det i bakhodet da vi dro og fikk bekrefta det... er under utredning for mer alvorlige greier, mtp at kroppen reagerer så sterkt. Så det er håp i sikte.

Men så trist å lese om sønnen din, best å holde seg helt unna da ja! Heldigvis ikke så ofte man møter hester osv da?

Men det er mange kjedelige situasjoner der ute ja. Jeg har snakket mye om  allergi til familie og inngifta familie, har fått fobi mot å ta det opp så kanskje best å ordne det internt.

Vi trenger ikke prate om det. Vi forholder oss bare til det. Han går selvfølgelig på besøk selv om folk har katt. Men det blir et par timer. Han kunne ikke ha overnattet. Folk ser det jo på ham også, og slik har det vært hele hans liv. Hadde jeg gnidd sengetøyet inn med kattehår da han kom hjem fra militæret etc. da hadde han jo følt at jeg gjorde det fordi jeg ikke ønsket å ha ham der. Beklager, men disse folka klarer ikke holde senga fri for kattehår? Det er jo helt banalt å fjerne kattehår. Først vasker man sengetøyet og deretter  i tørketrommelen. Det forsvinner i tørketrommelen så her vil jeg påstå at de bruker gjestesengen som katteseng og at de ikke vasker sengetøyet! Det er uhygienisk. Selv jeg som ikke er allergisk hadde sovet i den sengen!

Skrevet

Tragisk oppførsel. 

Svigers har også katt, pluss at de har hund. Får kryss reaksjon. Katt alene og hund alene går nogen lunde ok, men en kombinasjon er virkelig plagsom. 

Når vi skal komme på besøk sett de bort begge dyrene til en venninne av svigermor. Kaste ut matter, vasker og støvsuger det de får bort. Dyrene har ingen adgang på rommene fra før. Merker så klart at det bor dyr der til vanlig, men ikke så kraftig som vis svigers ikke hadde gjort alt dette. 

De vil gjerne ha oss på besøk og da gjør de dette for at vi skal kunne komme. 

Anonymkode: cfa18...81b

Skrevet

Det mangler et "ikke" i slutten av mitt forrige innlegg. Det skulle stå: Selv jeg som ikke er allergisk hadde IKKE sovet i den sengen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...