Gå til innhold

Sliten 4åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har 4åringen klaget mye på at han er sliten. Til å begynne med tenkte jeg ikke noe på det, tenkte det kanskje var et forsøk på å få være hjemme fra barnehagen, men nå har det vært påfallende ofte og han ser faktisk sliten ut. Han sover ikke på dagtid lenger, sluttet for ca 5 mnd siden. I går sovnet han på sofaen Kl 13, og sov i 3 timer! Spiste middag og la seg Kl 20. Og i dag klager han igjen på at han er så sliten. Ingen tegn til sykdom ellers... og i går sa han at han hadde kaos inni seg.. han er en helt vanlig 4åringen ellers, normalt aktiv, men har alltid vært småspist.

Skal selvfølgelig kontakte fastlegen, men lurte på om noen hadde opplevd lignende og kunne dele erfaringer? 

Anonymkode: 92fae...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med erfaringer? Noen som har noen meninger og synspunkter å dele da?

Hi

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen med erfaringer? Noen som har noen meninger og synspunkter å dele da?

Hi

Kanskje pollen allergi? Er vel ikke så mange andre enn legen din som kan gi svar.....

Skrevet

Overstimulert etter en dag i barnehagen? For mange inntrykk å fordøye?

Anonymkode: ceb45...880

Skrevet

Skjer det mye rundt ham? 

Jeg tenker også overstimuli og vil anbefale rolige dager med tid til lek og ro. Hvis det blir "kjedelig", kanskje bare en tur i nabolaget og kjøpe is. La han bruke tid på å stulle og stelle med sitt 😉👍

hilsen pedagog

Anonymkode: 301af...b80

Skrevet

Dette høres ut som min 4åring. Her tror jeg rett og slett han er syk i de periodene han er så sliten. Han er nemlig aldri syk med feber (jeg er helt lik), men blir bare ekstra sliten. 

Anonymkode: 98ce8...6a9

Skrevet

Min gutt var ganske lik da han var 3,5. Det var mangel på jern og d-vitamin. 

Anonymkode: dbf94...1a8

Skrevet

Godt mulig det er mye stimuli, men det skjer ikke mer nå enn før. Innimellom har han vært kjempesliten etter barnehagen,  men nå er det jo helg og han har ikke vært i barnehagen. I går var vi ute i hagen ca en time etter å ha lekt inne med Lego, da han plutselig sovnet på sofaen. I dag var vi også ute ca en time og han sovnet på sofaen etterpå, helt utslitt! Sov i 2timer i dag. Da han våknet var han blek, mørk under øynene og rød i kinnene, men hadde ikke feber og sa han ikke hadde vondt noe sted. Han sa han fortsatt var sliten og la seg på sofaen og så litt på tv. Jeg har, som en har nevnt her, tenkt mulig allergi, så skal spørre om å få det sjekket. Takk for innspill alle sammen!

Hi

Skrevet

Bare få bestilt den legetimen kjapt. Få tatt blodprøver. Kan være alt fra vitaminmangel, allergi til kreft. 

Anonymkode: a6afe...47e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...