Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Til uken er det meldt strålende sol her, så jeg og noen naboer/venninner tenkte å ta med barna våre på tur på fjellet. Jeg har også en liten baby på 3 mnd så han må sitte i sjal, går ikke an å ta med vogn. Hun ene sier da at vi to kan bytte på å bære babyen min. Jeg sier at det ikke er aktuelt siden hun røyker. Hun sier da at hun skal jo ikke røyke mens hun bærer babyen min. Jeg svarer da at jeg vil ikke ha babyen min liggende helt inntil klærne hennes som stinker røyk, og at hun skal puste rett med ansiktet på babyen min med alle de giftstoffene som kommer ut med pusten i lang tid etter hun har røykt. Hun bare himlet med øynene. Jeg så på henne at hun ble litt fornærmet, men jeg tar jo ikke feil. Hun røyker over 20 røyk om dagen så hun stinker jo røyk. Hun mente også det var tull at jeg har planer om å fullamme i 6 mnd(som faktisk er det som er anbefalt) Hun mente jeg burde begynne å gi grøt til babyen min nå siden han er 3 mnd for det gjorde hun med sin datter! Jeg svarte da at det aldri har vært anbefalt i nyere tid å begynne å innføre mat så tidlig og at jeg som sagt har planer om å fullamme i 6 mnd så lenge babyen legger på seg og er fornøyd med det. Da mente hun jeg var overbeskyttende.. Er det så gale av meg at jeg ikke ønsker at babyen min skal være oppi en som stinker røyk? Og hvis jeg vil fullamme i 6 mnd så må jo jeg få lov til det uten at andre skal kritisere meg for det. Blir så oppgitt. Lurer på hva hun sier når jeg kommer til å lage mat selv til babyen og ikke kjøpe mat på glass🙈 Anonymkode: 78611...5fd
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Det med at ho ikke skal bære barnet ditt er jeg helt enig i! 😊 Men jeg trodde det var lurt å gi barnet grøt fra 4 mnd ? Min er 7 mnd nå og spiser nesten alt. Kjempebra at du lager maten selv 😃 men ikke se ned på de som ikke gjør det 😆 Anonymkode: 53413...057
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Jeg hadde også valgt som deg når det kommer til bæringen, HI. At hun ikke liker det, det spiller ingen rolle. Vil hun lukke øyne og ører og fornuft for det som er fakta når det kommer til røyking og så små barn, da er det hennes problem, ikke ditt. Når hun himler med øynene, bare hev deg over det. Det er hyggelig av henne å tilby å hjelpe, men gjør det som føles riktig for deg. Anonymkode: 4444e...7c7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det med at ho ikke skal bære barnet ditt er jeg helt enig i! 😊 Men jeg trodde det var lurt å gi barnet grøt fra 4 mnd ? Min er 7 mnd nå og spiser nesten alt. Kjempebra at du lager maten selv 😃 men ikke se ned på de som ikke gjør det 😆 Anonymkode: 53413...057 Det er anbefalt å fullamme til de er 6 mnd i følge de ny retningslinjene. Men nå eldste var baby så var det 4mnd😆 Og jeg har da virkelig ikke skrevet at jeg ser ned på de som kjøper mat på glass. Folk får gjøre som de vil, men jeg ønsker å lage maten selv for jeg synes mat på glass smaker dårlig og for å kunne variere mer hva barnet får i seg av mat. Så regner med jeg får noen kommentarer på deg også av henne, for alt jeg gjør ser jo ut til å være gale i hennes øyne🙄 Hi Anonymkode: 78611...5fd
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er anbefalt å fullamme til de er 6 mnd i følge de ny retningslinjene. Men nå eldste var baby så var det 4mnd😆 Og jeg har da virkelig ikke skrevet at jeg ser ned på de som kjøper mat på glass. Folk får gjøre som de vil, men jeg ønsker å lage maten selv for jeg synes mat på glass smaker dårlig og for å kunne variere mer hva barnet får i seg av mat. Så regner med jeg får noen kommentarer på deg også av henne, for alt jeg gjør ser jo ut til å være gale i hennes øyne🙄 Hi Anonymkode: 78611...5fd Hvorfor gidder du å gjøre rede for dine valg overfor andre? Anonymkode: 9f18a...518
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 Ny forskning viser at fullamming til 6 mnd er årsaken til at allergier har eksplodert de siste årene. Det er bra å begynne med fast føde fra 4 mnd. Anonymkode: 1d713...2e4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 Det anbefales å fullamme til de er 6 mnd men det de har sett et problem med er at disse barna mange ganger får b12 mangel. Derfor anbefaler de å begynne med litt fast føde fra de 4 mnd får unngå at babyen får mangel. Aldri fastføde før de 4 mnd for det igjen kan skade denne lille kroppen. Det er det jeg har blitt fortalt av flere helsesøstre. Det bra du vil lage maten selv for den smaker mye bedre, kjøpte selv et glass til min her om dagen og både jeg og babyen likte ikke den.. men aldri se ned på folk som velger det, det viktigste er at barna får mat. Anonymkode: ffea7...fc3
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #8 Skrevet 9. april 2017 Helsestasjonen her anbefaler å starte smått med fast føde fra 4 mnd! Nye retningslinjer er rett rundt hjørnet, fordi de har funnet ut at fulltamming til 6 mnd ikke er så lurt likevel. Anonymkode: fbb9d...578
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #9 Skrevet 9. april 2017 Jeg har også hørt at nå anbefaler de smaksprøver fra 4 mnd selv om morsmelk selvfølgelig er hovednæring Anonymkode: 27373...b10
Pobie Skrevet 9. april 2017 #10 Skrevet 9. april 2017 Helt greit at du ikke vil hun skal bære babyen. Men jeg ville nok ikke sagt noe om røykingen, jeg ville bare sagt at det går nok bra å bære selv, og hvis hun tilbyr seg under turen ville jeg bare sagt at det går helt greit og du trenger ikke hjelp. Man kan starte med fast føde når som helst mellom 4 og 6 mnd. Det er ikke noe galt i å vente til 6 mnd. Det var det jeg fikk anbefalt, og det er det Verdens Helseorganisasjon anbefaler. Man skal imidlertid ikke begynne før 4 mnd, så der tar venninnen din feil.
Superdolly Skrevet 9. april 2017 #11 Skrevet 9. april 2017 Enig med Pobie. Jeg ville nok prøvd å være litt mer diplomatisk enn å si at hun stinker. Selv om det er sant, så er det langt fra konfliktdempende og hun prøvde sannsynligvis å være snill da hun tilbød deg å hjelpe til med å bære.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #12 Skrevet 9. april 2017 Diplomati er ikke din sterke side.. Det er vel dessuten anbefalt med smaksprøver dra 4 mnd nå. En del forskning som antyder at det er veldig gunstig å eksponeres for mange smaker mellom 4-6 mnd. Anonymkode: 2e679...e4e
Mostly Harmless Skrevet 9. april 2017 #13 Skrevet 9. april 2017 Jeg ville heller ikke latt henne bære, men jeg ville valgt en langt mindre konfronterende tone dersom jeg skulle begrunnet avgjørelsen i det hele tatt. Du er ufin og hun himler med øynene. Blir en hyggelig tur, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #14 Skrevet 9. april 2017 Hadde ikke giddet å reise på tur med noen som jeg hadde så lite respekt for som du har. Hun tilbyr deg sin hjelp og du er utakknemlig tilbake. Jeg røyker selv og ser nå at jeg nok ikke skal bære en eneste baby fremover, samme hvor sliten mor er. Anonymkode: 0615e...ee4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #15 Skrevet 9. april 2017 Herregud, røykere innser selvfølgelig ikke selv hvor ille de lukter , i tilleg til at en liten baby ikke må være inntil stinkeklær og nikotingiftstoffpust. Fint du var ærlig hi! Anonymkode: b2011...859
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #16 Skrevet 9. april 2017 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde ikke giddet å reise på tur med noen som jeg hadde så lite respekt for som du har. Hun tilbyr deg sin hjelp og du er utakknemlig tilbake. Jeg røyker selv og ser nå at jeg nok ikke skal bære en eneste baby fremover, samme hvor sliten mor er. Anonymkode: 0615e...ee4 Jeg hadde heller ikke latt en røyker bære spedbarnet mitt i sjal, både klær, hud og pust stinker røyk. Men jeg ville ikke snakket på den måten hi gjør i innlegget sitt da, jeg ville bare takket pent nei. Anonymkode: 27373...b10
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #17 Skrevet 9. april 2017 Helt enig med deg her. Men røykerne er ikke akkurat så oppegående alltid, så hun ser nok ikke dette selv. Stå på ditt du. Og fullamming i 6 mnd er helt innafor. Min minste nektet å spise annet, hun ble fullammet i 9 mnd. Hadde ingen mangler. Barn er forskjellige. Anonymkode: 4ef88...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå