Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Hun kan feks si til mine barn som jeg er alene med: vil dere være med tante å gå tur?? De sier ja, og når de har sagt ja, sier hun; vel jeg klarer det ikke alene, så du må være med Anonymkode: 334fb...229
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Dette er jo ikke akkurat verdens største problem. Du må si fra! Hun kan ikke holde på slik hvis du setter grenser for deg selv. Si til henne at hvis hun vil ha deg med på tur så må hun spørre deg først om det passer for deg. Om hun ikke spør deg først og det ikke passer for deg, da sier du bare det. Om hun da setter barna opp mot deg, da sier du rolig til barna at det hadde vært kjempehyggelig å gå tur med tante, men at akkurat nå så passer det ikke, og at tante glemte å spørre mamma om det først. Så foreslår du en annen dag og spør om tante vil være med dere og gå tur da. Anonymkode: 8398f...9f5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Da hadde jeg sakt at da burde du ikke love dem tur. Når har jeg tenkt å vaske hus mens du går tur med dem. Som du har lovd dem. Om det er vanskelig å holde det du lover kan du heller spørre meg og vi skal ta oss en tur sammen. Noe som også er veldig koselig, men ikke inviter ungene mine på tur. For så å påstå at du ikke greier å gå en skarve tur alene med dem. Regner med dette er bare et av tusen eksempler? Du må sette ned foten og ikke lag deg herse med. Anonymkode: 53735...5a9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Herregud, er du alltid så konfliktsky? Du får si til henne at hun skal drite i å love ungene ting på dine vegne - vil hun gjøre noe sammen med DEM får hun ta det for egen regning, og vil hun gjøre noe med DERE alle, får hun spørre deg om du vil delta. Anonymkode: c9898...539
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud, er du alltid så konfliktsky? Du får si til henne at hun skal drite i å love ungene ting på dine vegne - vil hun gjøre noe sammen med DEM får hun ta det for egen regning, og vil hun gjøre noe med DERE alle, får hun spørre deg om du vil delta. Anonymkode: c9898...539 Vel, av og til blri man tvunget til å bare utføre. Ønsker ikke å lage konflikter ovenfor barna nei. De gledet seg og hun sa bare at hun ikke ville klare å ta de med på tur alene. Jeg tenkte mest på, hvorfor tilbudte hun det da? Anonymkode: 334fb...229
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da hadde jeg sakt at da burde du ikke love dem tur. Når har jeg tenkt å vaske hus mens du går tur med dem. Som du har lovd dem. Om det er vanskelig å holde det du lover kan du heller spørre meg og vi skal ta oss en tur sammen. Noe som også er veldig koselig, men ikke inviter ungene mine på tur. For så å påstå at du ikke greier å gå en skarve tur alene med dem. Regner med dette er bare et av tusen eksempler? Du må sette ned foten og ikke lag deg herse med. Anonymkode: 53735...5a9 Riktig, det er kanskje ikke tusenvis slike eksempler, for hun har allergi ovenfor meg og mine barn men det finnes noen eksempler. Dersom hun ikke får viljen sin utfført gjennom meg så bruker hun barna. Det finnes derimot tusenvis av eksempler på hvordan hun har vært med meg da/. Hun har vært innlagt på psyk mange ganger og hun har skyldt på mine barn som da var babyer, 3 år, 6 år, 10 år, altså jevnt skyldte hun på dem. Ettersom de vokste til, de hadde alltid skyld i hennes innleggelser. Jeg mistet sønnen min og da ble hun innlagt på ny. Det jeg ikke tålte var at hun fortsatt bebreidet mine barn, til og med den som var så uheldig! Nå lurer jeg på om jeg kan kutte henne i konfirmasjon. Atslå iikke invitere. Men da sier min mor at hun heller ikke vil komme. Anonymkode: 334fb...229
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, av og til blri man tvunget til å bare utføre. Ønsker ikke å lage konflikter ovenfor barna nei. De gledet seg og hun sa bare at hun ikke ville klare å ta de med på tur alene. Jeg tenkte mest på, hvorfor tilbudte hun det da? Anonymkode: 334fb...229 Hun tilbudte det for å kunne styre meg. Alternativt var at hun tilbudte, for deretter å huske at hun ikke ville klare å gjennomføre. Anonymkode: 334fb...229
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #8 Skrevet 8. april 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, av og til blri man tvunget til å bare utføre. Ønsker ikke å lage konflikter ovenfor barna nei. De gledet seg og hun sa bare at hun ikke ville klare å ta de med på tur alene. Jeg tenkte mest på, hvorfor tilbudte hun det da? Anonymkode: 334fb...229 Er dette første gangen, altså? Anonymkode: c9898...539
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Riktig, det er kanskje ikke tusenvis slike eksempler, for hun har allergi ovenfor meg og mine barn men det finnes noen eksempler. Dersom hun ikke får viljen sin utfført gjennom meg så bruker hun barna. Det finnes derimot tusenvis av eksempler på hvordan hun har vært med meg da/. Hun har vært innlagt på psyk mange ganger og hun har skyldt på mine barn som da var babyer, 3 år, 6 år, 10 år, altså jevnt skyldte hun på dem. Ettersom de vokste til, de hadde alltid skyld i hennes innleggelser. Jeg mistet sønnen min og da ble hun innlagt på ny. Det jeg ikke tålte var at hun fortsatt bebreidet mine barn, til og med den som var så uheldig! Nå lurer jeg på om jeg kan kutte henne i konfirmasjon. Atslå iikke invitere. Men da sier min mor at hun heller ikke vil komme. Anonymkode: 334fb...229 Hvorfor lar du henne ha en plass i barnas liv? Du vet jo hvordan hun er!! En tur i ny og ne er jo bare toppen av isfjellet... Anonymkode: c9898...539
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #10 Skrevet 8. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er dette første gangen, altså? Anonymkode: c9898...539 Nei, egentlig ikke men de fleste ganger er det jo meg hun manipulerer. Gjort hele barndommen. Men nå går hun alstå løs på mine barn som hun ellers har vært totalt fraværende for..... Anonymkode: 334fb...229
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #11 Skrevet 8. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor lar du henne ha en plass i barnas liv? Du vet jo hvordan hun er!! En tur i ny og ne er jo bare toppen av isfjellet... Anonymkode: c9898...539 Ikke så lett å klare å kutte en søster. Forslag? Min mor sier jo at dersom jeg kutter min søster så kutter min mor meg. Jeg har ingen andre....... Anonymkode: 334fb...229
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #12 Skrevet 8. april 2017 Den søsteren din høres så syk ut at hvis jeg var deg ville jeg snakket med fagpersoner om henne. Kanskje du kan snakke med en psykolog om dette, eller psykiatrisk sykepleier i kommunen - og kanskje du også kan få din mor med i en samtale der etterhvert også. Anbefaler deg også å kontakte en av de organisasjonene for pårørende til personer med psykiske problemer, der kan du få en del råd. Personer som er så negative, og som også manipulerer dine barn så mye, de bør du beskytte barna for. Jeg synes du kan droppe henne i konfirmasjonen, men forstår at det kan være vanskelig for deg når du ikke har noen å støtte deg til ang. dette (derfor det er lurt å få en fagperson å snakke med, som kan gi deg saklige råd). Din mor synes trolig dette er like vanskelig, og skal jeg gjette, så tror jeg at din mor trolig er langt mer manipulert av din søsters sykdom enn det du er. Det er din mors problem. Om hun ønsker å såre barnebarnet fordi du ikke lenger vil la en syk tante såre/ødelegge barna dine mer, da har også din mor store problemer. Din mor ønsker at problemene skal gå bort, for henne er det enklest om du ikke lager "problemer". Men du kan ikke la din søster ødelegge så mye for deg og dine barn lenger. Få hjelp av fagpersoner, Hi, for dette er et problem som ikke vil gå over, din søster virker for syk og ustabil til det. Skulle det komme til at du bryter med henne så er det tøft, spesielt når du ikke har støtte i resten av familien, og da er det godt å ha en nøytral fagperson å snakke med. Du har ett ansvar - beskytt dine barn! Anonymkode: 8398f...9f5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #13 Skrevet 8. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor lar du henne ha en plass i barnas liv? Du vet jo hvordan hun er!! En tur i ny og ne er jo bare toppen av isfjellet... Anonymkode: c9898...539 Det har med felles møter å gjøre. Vi satt på i samme bil og da hun hadde 1 time til overs og ble stående i mitt gårdsrom, så skjedde altså dette. Anonymkode: 334fb...229
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #14 Skrevet 8. april 2017 Min mor manipulerer meg jo også. Je, jeg har apparat rundt meg men det tar for lang tid, det skjer for mye i forhold til hva apparatet klarer å håndtere/ Anonymkode: 334fb...229
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #15 Skrevet 8. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke så lett å klare å kutte en søster. Forslag? Min mor sier jo at dersom jeg kutter min søster så kutter min mor meg. Jeg har ingen andre....... Anonymkode: 334fb...229 Jeg som skrev at du bør oppsøke fagpersoner over her. Det er tydelig at du ikke bare blir manipulert av din søster, men også av din mor. Konfronter din mor - godtar hun at din søster nå har begynt å gå løs på dine barn med sin ustabile psyke? Mener din mor at det er riktig at dine barn skal bli direkte utsatt og lide for din søsters psykiske sykdom? Og sier hun fortsatt at hun vil kutte deg, da sier du at da er det HUN som kutter ut deg og sine barnebarn. Hun trenger ikke velge siden, hun kan ha kontakt med både din søster og deg og dine barn, bare ikke på samme tid. Om hun vil velge deg bort, da er det din mors valg og ingen andres. Og så sier du at ditt ansvar som mor er å beskytte dine barn, om din mor ikke vil eller kan respektere det, da får hun heller velge å holde seg borte. Si at hun alltid er velkommen hos deg og barna. Inviter henne til konfirmasjon. Kommer hun ikke så er det hennes valg. Men få hjelp av fagpersoner, for det du står i er tøft. Jeg snakker av lignende erfaringer, hvor jeg måtte kutte ut familie. Få hjelp. Men ikke la de få fortsette å tråkke på deg og gjøre barna dine utrygge. Det er de ikke verdt. Anonymkode: 8398f...9f5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #16 Skrevet 8. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg som skrev at du bør oppsøke fagpersoner over her. Det er tydelig at du ikke bare blir manipulert av din søster, men også av din mor. Konfronter din mor - godtar hun at din søster nå har begynt å gå løs på dine barn med sin ustabile psyke? Mener din mor at det er riktig at dine barn skal bli direkte utsatt og lide for din søsters psykiske sykdom? Og sier hun fortsatt at hun vil kutte deg, da sier du at da er det HUN som kutter ut deg og sine barnebarn. Hun trenger ikke velge siden, hun kan ha kontakt med både din søster og deg og dine barn, bare ikke på samme tid. Om hun vil velge deg bort, da er det din mors valg og ingen andres. Og så sier du at ditt ansvar som mor er å beskytte dine barn, om din mor ikke vil eller kan respektere det, da får hun heller velge å holde seg borte. Si at hun alltid er velkommen hos deg og barna. Inviter henne til konfirmasjon. Kommer hun ikke så er det hennes valg. Men få hjelp av fagpersoner, for det du står i er tøft. Jeg snakker av lignende erfaringer, hvor jeg måtte kutte ut familie. Få hjelp. Men ikke la de få fortsette å tråkke på deg og gjøre barna dine utrygge. Det er de ikke verdt. Anonymkode: 8398f...9f5 Jeg er alene med disse barna og min mor har vært den som har hjupet meg. Jeg er klar over at min mor manipulerer meg (har vært klar over i 15 år). Problemet er at jeg er avhengig av henne. Det vet hun. Så det jeg tror er at det beste er å bare invitere min søster med familie og så får jeg går til andre skirtt etterpå. Når jeg sier andre skritt, mener jeg besøkshjem. Det er da min mor blir ivrig og vil ha barna. De har vært særs krevende/ Anonymkode: 334fb...229
Merdee Skrevet 8. april 2017 #17 Skrevet 8. april 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Riktig, det er kanskje ikke tusenvis slike eksempler, for hun har allergi ovenfor meg og mine barn men det finnes noen eksempler. Dersom hun ikke får viljen sin utfført gjennom meg så bruker hun barna. Det finnes derimot tusenvis av eksempler på hvordan hun har vært med meg da/. Hun har vært innlagt på psyk mange ganger og hun har skyldt på mine barn som da var babyer, 3 år, 6 år, 10 år, altså jevnt skyldte hun på dem. Ettersom de vokste til, de hadde alltid skyld i hennes innleggelser. Jeg mistet sønnen min og da ble hun innlagt på ny. Det jeg ikke tålte var at hun fortsatt bebreidet mine barn, til og med den som var så uheldig! Nå lurer jeg på om jeg kan kutte henne i konfirmasjon. Atslå iikke invitere. Men da sier min mor at hun heller ikke vil komme. Anonymkode: 334fb...229 Da hadde jeg virkelig ikke vurdert å la henne gå tur med barna alene..!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #18 Skrevet 8. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er alene med disse barna og min mor har vært den som har hjupet meg. Jeg er klar over at min mor manipulerer meg (har vært klar over i 15 år). Problemet er at jeg er avhengig av henne. Det vet hun. Så det jeg tror er at det beste er å bare invitere min søster med familie og så får jeg går til andre skirtt etterpå. Når jeg sier andre skritt, mener jeg besøkshjem. Det er da min mor blir ivrig og vil ha barna. De har vært særs krevende/ Anonymkode: 334fb...229 Da synes jeg du skal be om å få avlastning gjennom et besøkshjem - helt uten å involvere din mor i planene. Vis henne at du ikke er avhengig av henne, da vil hun få mindre tak på deg. Men skaff deg hjelp uansett, for det virker som om du trenger det med alt du har. Lykke til videre <3 Anonymkode: 8398f...9f5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #19 Skrevet 8. april 2017 2 minutter siden, Winterlady. skrev: Da hadde jeg virkelig ikke vurdert å la henne gå tur med barna alene..! Eh, nei, jeg ble jo med. Det er jo hennes måte å manipulere meg på. Jeg ønsker jo ikke å tilbringe tid med henne. Det har hun jo skjønt. Så da gikk hun til mine barn og lovde dem å gå tur. Anonymkode: 334fb...229
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #20 Skrevet 8. april 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er dette første gangen, altså? Anonymkode: c9898...539 Nei. Det skjer i ulike varianter Anonymkode: 334fb...229
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #21 Skrevet 9. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er alene med disse barna og min mor har vært den som har hjupet meg. Jeg er klar over at min mor manipulerer meg (har vært klar over i 15 år). Problemet er at jeg er avhengig av henne. Det vet hun. Så det jeg tror er at det beste er å bare invitere min søster med familie og så får jeg går til andre skirtt etterpå. Når jeg sier andre skritt, mener jeg besøkshjem. Det er da min mor blir ivrig og vil ha barna. De har vært særs krevende/ Anonymkode: 334fb...229 Hvorfor har du bruk for så mye avlastning fra henne? Og vil ikke livet ditt bli lettere når disse konfliktfylte relasjonene er parkert? Tro meg, det koster 100 ganger mer å være i konstant konflikt enn å være mutt putt aleine med barn... Anonymkode: c9898...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå