Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på fire som klager på vondt i øret, ringe lege nå, eller vente. 

Har bare vart ei lita halvtime, gråter (ikke sammenhengende) og tar seg til øret, klager aldri ellers. 

Anonymkode: db685...ccb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ute for akkurat det samme med min fireåring og ringte legevak. Fikk snakke med sykepleier som anbefalte en kvart ibux (paracet virker ikke på øreverk, visstnok) og nesespray. 

Det ble bra bare minutter etter nesesprayen, så i ettertid har jeg prøvd kun det før jeg gir smertestillende. 

God bedring til lille, håper rådet mitt kan funke. 

Anonymkode: 413b4...4b0

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var ute for akkurat det samme med min fireåring og ringte legevak. Fikk snakke med sykepleier som anbefalte en kvart ibux (paracet virker ikke på øreverk, visstnok) og nesespray. 

Det ble bra bare minutter etter nesesprayen, så i ettertid har jeg prøvd kun det før jeg gir smertestillende. 

God bedring til lille, håper rådet mitt kan funke. 

Takk for svar 😄. 

Da fikk hun saltvanns nesespray og smertestillende 👍, håper det hjelper. 

Anonymkode: db685...ccb

Skrevet

Legevakt etter en halvtime (!) med smerter, uten at du har prøvd noe på forhånd?  Du har fått gode råd her med smertestillende og nesespray, som er akkurat det samme som legevakten vil si. Det er ikke stort annet å gjøre foreløpig... 

Anonymkode: c5171...8cd

Skrevet

Man kan alltids ringe legevakt for råd, men jeg ser det ikke som nødvendig å bli tilsett av en lege enda. Ørebetennelse er veldig vanlig og går som regel over av seg selv. Det er sjelden indikasjon for å starte antibiotika (så tidlig).

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legevakt etter en halvtime (!) med smerter, uten at du har prøvd noe på forhånd?  Du har fått gode råd her med smertestillende og nesespray, som er akkurat det samme som legevakten vil si. Det er ikke stort annet å gjøre foreløpig... 

Anonymkode: c5171...8cd

Men hvis man ikke vet hva legevakten vil si, bør man selvsagt ringe når barnet har smerter! 

Skrevet

barn under 6 skal ikke ha ibux,uten samråd med legen, drar til legevakten ,tydelig hun har det vondt :(

Skrevet
1 time siden, Blair Waldorf skrev:

barn under 6 skal ikke ha ibux,uten samråd med legen, drar til legevakten ,tydelig hun har det vondt :(

Tull!!! Ibux brukes som smertestillende for øreverk og feber som ikke går ned med paracet. Men doserer etter vekt som står tydelig bak på flasken.

Og det meste av øreverk blir ikke behandlet med AB, men smertestillende og nesespray 

Anonymkode: 7626e...15f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...