Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Har ei på fire som klager på vondt i øret, ringe lege nå, eller vente. Har bare vart ei lita halvtime, gråter (ikke sammenhengende) og tar seg til øret, klager aldri ellers. Anonymkode: db685...ccb
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Var ute for akkurat det samme med min fireåring og ringte legevak. Fikk snakke med sykepleier som anbefalte en kvart ibux (paracet virker ikke på øreverk, visstnok) og nesespray. Det ble bra bare minutter etter nesesprayen, så i ettertid har jeg prøvd kun det før jeg gir smertestillende. God bedring til lille, håper rådet mitt kan funke. Anonymkode: 413b4...4b0
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var ute for akkurat det samme med min fireåring og ringte legevak. Fikk snakke med sykepleier som anbefalte en kvart ibux (paracet virker ikke på øreverk, visstnok) og nesespray. Det ble bra bare minutter etter nesesprayen, så i ettertid har jeg prøvd kun det før jeg gir smertestillende. God bedring til lille, håper rådet mitt kan funke. Anonymkode: 413b4...4b0 Takk for svar 😄. Da fikk hun saltvanns nesespray og smertestillende 👍, håper det hjelper. Anonymkode: db685...ccb
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Legevakt etter en halvtime (!) med smerter, uten at du har prøvd noe på forhånd? Du har fått gode råd her med smertestillende og nesespray, som er akkurat det samme som legevakten vil si. Det er ikke stort annet å gjøre foreløpig... Anonymkode: c5171...8cd
Rubella Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Man kan alltids ringe legevakt for råd, men jeg ser det ikke som nødvendig å bli tilsett av en lege enda. Ørebetennelse er veldig vanlig og går som regel over av seg selv. Det er sjelden indikasjon for å starte antibiotika (så tidlig).
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Legevakt etter en halvtime (!) med smerter, uten at du har prøvd noe på forhånd? Du har fått gode råd her med smertestillende og nesespray, som er akkurat det samme som legevakten vil si. Det er ikke stort annet å gjøre foreløpig... Anonymkode: c5171...8cd Men hvis man ikke vet hva legevakten vil si, bør man selvsagt ringe når barnet har smerter! Anonymkode: 413b4...4b0
februarprins2013 Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 barn under 6 skal ikke ha ibux,uten samråd med legen, drar til legevakten ,tydelig hun har det vondt
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #8 Skrevet 8. april 2017 1 time siden, Blair Waldorf skrev: barn under 6 skal ikke ha ibux,uten samråd med legen, drar til legevakten ,tydelig hun har det vondt Tull!!! Ibux brukes som smertestillende for øreverk og feber som ikke går ned med paracet. Men doserer etter vekt som står tydelig bak på flasken. Og det meste av øreverk blir ikke behandlet med AB, men smertestillende og nesespray Anonymkode: 7626e...15f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå