Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Har et par spørsmål ang. barnebidrag. Eksen min skylder en del barnebidrag, både til meg og staten som innimellom betaler bidragsforskudd. Bidraget han skal betale pr mnd er satt til ca 4200 kr og bidraget går gjennom NAV innkreving. I fjor høst betalte han omtrent ingen ting i bidrag og i nesten et halvt år fikk jeg kun bidragsforskuddet. Tror det ble slik fordi han byttet jobb. Siden januar har jeg mottatt 18000 i bidrag. Mye av det er jo gjeld. De tre siste mnd har jeg fått f.eks 2-3 utbetalinger med bidrag pr mnd. 6000 + 4200+1500, med tre forskjellige utbetalingsdatoer. Eks 6,9 og 13. Forskjellige beløp og dato pr gang. Jeg skjønner ingen ting av dette. Jeg fikk bidrag for mars (+ litt gjeld) i februar og bidrag for april (+ gjeld) i mars. Denne mnd (april) har jeg ikke fått noe bidrag eller forskudd (med mindre forskuddet kommer inn på mandag den 10.) Betyr det at jeg får bidrag for mai (+ gjeld) senere i denne mnd eller ligger han en mnd på forskudd nå. Slik at jeg ikke får bidrag før i mai??? Skjønner ingen ting av dette her jeg. Anonymkode: 2c5d2...69a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Tror ikke så mange her inne kan svare deg på dette. Ring NAV på mandag Anonymkode: b6cc4...1d6
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Det står spesifisert på utbetalingene hva de er for. Da må du logge deg inn på NAV og se selv. Anonymkode: 790ca...e11
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det står spesifisert på utbetalingene hva de er for. Da må du logge deg inn på NAV og se selv. Anonymkode: 790ca...e11 Dette har jeg gjort. Januar: Bidragsforskudd, bidrag for februar og gjeld. Tre utbetalinger. Tilsammen ca 7000 Februar: Bidrag for mars og gjeld på samme utbetaling. ca 6000 kr Mars: Bidrag for april og gjeld. To ulike datoer. (bidrag og gjeld på ene utbetalingen og kun gjeld på den andre) ca 9500 kr Nå i april har jeg ikke fått noe, men det kan selvfølgelig komme til uka. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det kommer så ulike gjeldsbeløp hver mnd og hvorfor det er så stor variasjon på utbetalingene. Jeg tror de trekker fra lønna hans. Hvorfor holder navi på pengene så lenge? Får alltid bidrag mellom 2 og 16 i hver mnd så av og til sitter de på pengene i flere uker før de utbetaler dem. Anonymkode: 2c5d2...69a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 NAVI sitter ikke på pengene, så snart de kommer inn snur de pengene og sender ut til deg (minus forskudd du tidligere har mottatt). Bidragspliktigeforskuddsbetaler bidrag, så om du har fått bidrag for april er neste forfall 25.april som da er bidrag for mai... Du må snakke med NAVI på tlf 2150 1100 om du lurer på hvordan de gjør med trekkene.. Anonymkode: 61ca4...348
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: NAVI sitter ikke på pengene, så snart de kommer inn snur de pengene og sender ut til deg (minus forskudd du tidligere har mottatt). Bidragspliktigeforskuddsbetaler bidrag, så om du har fått bidrag for april er neste forfall 25.april som da er bidrag for mai... Du må snakke med NAVI på tlf 2150 1100 om du lurer på hvordan de gjør med trekkene.. Anonymkode: 61ca4...348 Så rart! Jeg har aldri fått penger rundt 25. Selv når han har lønnstrekk får jeg penger på helt ulike datoer. Har opplevd at det går 2 uker fra han betaler/de trekker til pengene står på min konto...Det er vanskelig å komme gjennom til NAVI og de jeg har snakket med der tidligere kan ikke svare eller de svarer forskjellig. Og det de sier stemmer ikke med virkeligheten Anonymkode: 2c5d2...69a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 Fakturaen han får er med forfall den 25, dersom han betaler innen den datoen, får du det da han betaler. Kanskje han har en avtale om hvor mye som skal betales inn osv, i forhold til hva han kan betale? Ring NAV Innkreving, noen ganger blir du satt over til bidragsseksjonen de som fatsetter og ikke jobber med selve innkrevingen(NAVI) og da kan de være litt forskjellige svar) Anonymkode: a872a...b88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå