Gå til innhold

Var ute og gikk tur med mitt 17 mnd gamle barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi går på all slags terreng og mener det utvikler motorikken best om de får prøve seg på annet enn bare gulvtepper. 

I barnehagen er det asfalt, grus og gress. Verken vi eller barnehagen har vegg-til-vegg gulvtepper. 

Vel, vi gikk på brostein (ikke sånn med stor avstand, men tett som asfalt), og det kom to eldre mennesker som snakket om: "at de tør å la barnet gå på brostein!? Kan jo falle og slå seg!"😂 

Bør jeg bytte barnehage til en som polstrer lekegården med "tjukkaser" og matter fremfor asfalt, sand og gress? 

Seriøst, hvordan skal barn lære seg å gå om de bare får gå på tepper. For ordens skyld så falt hun ikke ;) 

Anonymkode: c5e33...59c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Friske unger har skrubbsår på knærne, møkkete buksebak og smil i fjeset! :)

Anonymkode: 3534f...528

Skrevet

Man må legge gulv-til-gulv madrass over hele huset. Ungen kan slå seg!!

Nei altså... Du har helt rett😂 I barnehagen jeg jobber i går vi mye i skogen og annet ulendt terreng pga dette :) De tåler å slå seg litt altså. Det er helt nødvendig at de får den erfaring faktisk. 

Anonymkode: 05467...a9d

Skrevet

Minner meg om tanten til barna (min x sin søster). Hun løp etter barna sine i tilfelle de skulle slå seg. Ungen var tre år og hun hold hånden i luften under rumpa når barnet skulle opp i sofaen 😂 Det verste med det hele er at hun er utdannet pedagog, lærer og må rektor på en skole. Hun var så hysterisk at det var vondt! Blåste det fikk ikke barna gå ut, regnet det var det som om helvete var løs barna fikk omtrent ikke være med i butikken en gang....

Anonymkode: 1b4cb...aaa

Skrevet

En "toddler" er myk i kroppen, beveger seg ikke så fort, har bleiepolstra rumpe og ikke minst veldig korte ben så det er veldig begrenset hvor mye de får slått seg med et så kort fall 

Mye bedre de trener opp balanse og kroppskontroll når de er så små enn å vente til de begynner på skolen 

Jeg har en venninne som er superengstelig av seg, alt var farlig for den lille datteren hennes. Hun ble seriøst leid i trappen til hun var i skolealder, det var hele dagen lang kommentaerer som "Ikke løp, du kan falle" 

Vel, det gikk veldig troll i ord. Det er den mest klønete ungen du kan tenke deg, hun skader seg hele tiden. Hun har så dårlig kroppskontroll at hun faller hele tiden. Hun brakk armen da hun skulle ned fra gyngehesten til naboen nå sist... 

Anonymkode: c82ac...bc0

Skrevet

De kommenterte barnet og brostein

Du kommenterer deres kommentar og tar på vei for det de sa

Dere alle tre hadde nok blitt gode venner :strix:

Anonymkode: 6ac16...499

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De kommenterte barnet og brostein

Du kommenterer deres kommentar og tar på vei for det de sa

Dere alle tre hadde nok blitt gode venner :strix:

Anonymkode: 6ac16...499

Tar på vei 😂 vet du hva det betyr egentlig? 

Skrevet

Hi her

Takk for alle svar :)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

En "toddler" er myk i kroppen, beveger seg ikke så fort, har bleiepolstra rumpe og ikke minst veldig korte ben så det er veldig begrenset hvor mye de får slått seg med et så kort fall 

Mye bedre de trener opp balanse og kroppskontroll når de er så små enn å vente til de begynner på skolen 

Jeg har en venninne som er superengstelig av seg, alt var farlig for den lille datteren hennes. Hun ble seriøst leid i trappen til hun var i skolealder, det var hele dagen lang kommentaerer som "Ikke løp, du kan falle" 

Vel, det gikk veldig troll i ord. Det er den mest klønete ungen du kan tenke deg, hun skader seg hele tiden. Hun har så dårlig kroppskontroll at hun faller hele tiden. Hun brakk armen da hun skulle ned fra gyngehesten til naboen nå sist... 

Anonymkode: c82ac...bc0

Men når de går på ansiktet i bakken så går det ut over tenner og lepper da. 

Når det gjelder venninna di. Ikke slått deg at det var nettopp FORDI hun visste hun hadde en klønete unge hun passa så mye på da? Er jo liksom ikke veldig sunt å trille ned trappa flere ganger i uka. 

Anonymkode: 3a085...74b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...