Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Jeg synes dette er utrolig vanskelig. Jeg føler han går i bølgedaler hele tiden. Han kan plutselig være kjempeglad og si han elsker meg og være snill og tålmodig med barna. Så endrer han seg til å være veldig ufin med meg, kverulerende, full av kritikk mot meg, utålmodig med barna... vet alle kan ha humørsvingninger, men det er så påfallende hos han. Han bestemmer liksom alltid hvordan stemningen skal være i huset. Og når de "down" periodene kommer finner han alltid noe å være sur på meg for! Jeg har slitt meg ut de siste dagene med to barn alene. Har gjort alt i hus og hjem, det er helt perfekt hjemme- utenom en ting: kjøleskapet. Jeg hadde beregnet å handle i dag og kjøpte inn kun nytt brød og melk i går... han ble kjempesint fordi det ikke var pålegg nok, osten var skåret feil og bla bla! Jeg blir såklart kjempesåret fordi jeg har vært så sliten at jeg har holt på å spy de siste kveldene og han påpeker feil og blir sur med en gang han står opp! Det skjedde en ting til, som han liksom lager en sak ut av. Ender med at han sier "kjempebra kommunikasjon og later som han skyter seg i hodet". Jeg er akkurat som før, HAN endrer seg! Og blir sur for ting han ellers ikke blir sur for! Finner liksom ting... og vil "ta" meg... han surmulte og var frekk i går kveld også! Jeg ser dette mønsteret om og om igjen. Kan han ha en depresjon? Hvorfor irriterer han seg tidvis over meg? 😞 Han gikk nå og jeg sitter igjen med barna med et påklistra smil og følger meg så urettferdig behandlet. Han kan finne på å true med brudd også når han er sånn. Så det var hakket før det smalt i dag også... Anonymkode: 35c51...bcd
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Hvor lenge varer disse periodene da? Kan jo være mye forskjellig, rus, problemer på jobb, bipolar, bare en dårlig personlighet (drittsekk).... Jeg hadde ikke orket å leve sånn. Du må alltid gå på nåler da, vente på neste utbrudd og ikke vite når det kommer. Jeg har en far som er bipolar og vet hvor slitsomt det er å leve med. Anonymkode: 60119...1b7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Det er helt tydelig at han sliter psykisk. Men akkurat hva er litt vanskelig å si. Høres depressiv ut... kanskje personlighetsforstyrrelse? Hvor lenge har du kjent han? Og hvor lenge har dette pågått? Anonymkode: 68de9...d1f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er helt tydelig at han sliter psykisk. Men akkurat hva er litt vanskelig å si. Høres depressiv ut... kanskje personlighetsforstyrrelse? Hvor lenge har du kjent han? Og hvor lenge har dette pågått? Anonymkode: 68de9...d1f Jeg har vært sammen med han siden vi var 18.(13 år). Da vi var unge drakk vi gjerne hver helg. Var i ett annet stadie i livet. Finn plutselig barn og følte han endret seg etter dette. Drikkingen hans har fortsatt hver helg. Men hjemme, alene, blir brisen/lett full hver helgedag. Jeg føler kanskje han blir litt slik når jeg kommenterer dette, men vet ikke? Vet ikke om det har sammenheng heller? Men han uttaler ofte at han kjeder seg. Det er akkurat som familieliv kjeder han... av og til? Og han utagerer på meg? Jeg blir så sliten, både av at han MÅ ha alkohol hver helg og disse humørsvingningene. Hi Anonymkode: 35c51...bcd
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Han kan jo ha en sånn lidelse som bringer han inn i downperioder, f eks en bipolar eller helst unipolar lidelse (det siste fordi han ikke har maniske episoder.) Men uansett hva grunnen er - hvorfor finner du deg i det? Du tillater jo at han legger skylda på DEG, selv om grunnen fins inne i ham selv. Hender det at du sier til han at nå bør han passe kjeften sin? Hender det at du sier (når han er i godt humør) at de episodene han har stelt i stand ikke er okay? Anonymkode: b4387...d84
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 Sånn er min mann også. Han har en depresjon, men jeg tror ikke det er det egentlige problemet. Han kjeder seg og jeg tror ikke han liker familielivet eller meg i det hele tatt. Jeg er veik og kommer aldri til å gå, men jeg regner med at han stikker av til slutt. Vi har vært sammen i 25 år og har vel bare brukt opp hverandre. Anonymkode: 5e947...709
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn er min mann også. Han har en depresjon, men jeg tror ikke det er det egentlige problemet. Han kjeder seg og jeg tror ikke han liker familielivet eller meg i det hele tatt. Jeg er veik og kommer aldri til å gå, men jeg regner med at han stikker av til slutt. Vi har vært sammen i 25 år og har vel bare brukt opp hverandre. Anonymkode: 5e947...709 Hvor lenge har han vert sånn da? Var det noe som utløste det? Har også han uttalt at han kjeder seg? Det har min... vi fortjener egentlig mye bedre begge to. Jeg klarer ikke gå pga barna og fordi at han innimellom er veldig grei... men forstår ikke at han ikke selv klarer å se at han ødelegger for hele familien når han plutselig skal bli så sint og sur for ingenting. Er så lei av å bli kritisert. Har prøvd å ta dette opp med han mange ganger. Han sier innimellom at han skal prøve å skjerpe seg, men vi kommer ikke til bunns i hvorfor han er sånn. Det liksom jeg som fremprovoserer det ifølge han. Men jeg er jo alltid den samme... noen ganger er ting greit, noen ganger ikke... Anonymkode: 35c51...bcd
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #8 Skrevet 8. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor lenge har han vert sånn da? Var det noe som utløste det? Har også han uttalt at han kjeder seg? Det har min... vi fortjener egentlig mye bedre begge to. Jeg klarer ikke gå pga barna og fordi at han innimellom er veldig grei... men forstår ikke at han ikke selv klarer å se at han ødelegger for hele familien når han plutselig skal bli så sint og sur for ingenting. Er så lei av å bli kritisert. Har prøvd å ta dette opp med han mange ganger. Han sier innimellom at han skal prøve å skjerpe seg, men vi kommer ikke til bunns i hvorfor han er sånn. Det liksom jeg som fremprovoserer det ifølge han. Men jeg er jo alltid den samme... noen ganger er ting greit, noen ganger ikke... Anonymkode: 35c51...bcd Han har vært sånn siden vi fikk barn for 9 år siden. Han sier også rett ut at han kjeder seg. Anonymkode: 5e947...709
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har vært sånn siden vi fikk barn for 9 år siden. Han sier også rett ut at han kjeder seg. Anonymkode: 5e947...709 Startet også her etter vi fikk barn for 5 år siden. Så rart de er så like... har din mann påvist depresjon? Min nekter gå til legen. Hi Anonymkode: 35c51...bcd
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #10 Skrevet 8. april 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Startet også her etter vi fikk barn for 5 år siden. Så rart de er så like... har din mann påvist depresjon? Min nekter gå til legen. Hi Anonymkode: 35c51...bcd Han har påvist depresjon og får medisiner for dette. Han mener selv han har blitt mye bedre, men jeg synes fortsatt det er ille... Derfor tror jeg ikke depresjonen er problemet, men at han ikke ønsker et familieliv. Han vil være fri og frank og gå på byen hver helg, noen han nå ikke gjør... Anonymkode: 5e947...709
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå