Gå til innhold

Å blande seg inn i grensesetting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere blandet dere inn i hvordan ei venninne setter grenser for barna sine? 

Jeg ble veldig usikker på om jeg skulle si noe, kjente det klødde i munnen etter å si noe, men jeg gjorde det ikke. Det som skjedde var dette: 

-Jeg og barnet mitt var på besøk hos ei venninne som også har et barn på samme alder som mitt (4 og 5 år). De fikk begge saftis. Etter 10 min spør barnet hennes om å få en til is. Rett før første is har vi også spist middag. Mor gir en til is. Mitt barn var mett og ville ikke ha. Det går en liten stund og barnet spør om enda en is, mor gir. Etter enda en stund spør barnet om is nr. 4. Mor nøler og prøver å si at det barnet har spist nok is. Barnet maser, mor gir etter. Kjente at jeg hadde veldig lyst å si noe, men ville ikke blande meg. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: f811a...9c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Ikke min business.

Skrevet

Du tuller nå? Neste er vel barnevernet... Pass dine egne saker du! 

Skrevet

Dette blander du deg ikke i, det er din venninnes valg hvilke kamper hun tar.

Skrevet
3 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Dette blander du deg ikke i, det er din venninnes valg hvilke kamper hun tar.

Problemet er at jeg opplever at hun ikke tar noen kamper....f.eks.: mens vi spiste lot hun barnet sitte og grise veldig m maten...ingen irettesettelse eller oppfordring om å spise m skje eller gaffel... 

Skrevet
13 minutter siden, Evablaum skrev:

Du tuller nå? Neste er vel barnevernet... Pass dine egne saker du! 

😂

Skrevet

Nei hadde ikke sagt noe. 

Hadde kanskje tatt det opp på tomannshånd om barnet er ekstremt overvektig. Men da mer som støtte, trenger du hjelp er jeg her for deg. 

Sånn generelt orker jeg ikke å være så mye med andre folk med barn om deres oppdragelse og grensesetting er langt unna hvordan vi har det. Spesielt når barna er små og ikke forstår at det er forskjellige regler i forskjellige hjem. 

Anonymkode: a102a...1a6

Skrevet

Nei jeg hadde ikke blandet meg inn i dette, selvom jeg synes det er spesielt å ikke si nei etter 3 is. Men det i selv er ikke farlig. Kanskje de har hatt en slitsom periode og at moren er kjempesliten og velger sine kamper og lar den ungen ta 3 saftis is istedenfor å lage rabalder akkurat den dagen mens dere er på besøk? Hvis de ellers er normale foreldre som gir god omsorg og tar vare på barna så synes jeg du skal la det være og tenke at hun hadde nok sine grunner til å la ungen få noen is den dagen. 

Skrevet

Vet ikke om jeg hadde sagt noe, men hadde hvertfall tenkt mitt...

Anonymkode: ba81a...f59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...