Gå til innhold

Valgte du mann utfra jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres så lett ut. Gifte deg med en mann med god jobb. Her kom kjærligheten først. Men ingen av oss har god inntekt så det er så slitsomt, ofte... Mange jeg kjenner har menn med høyt betalt jobb. Da tenkte jeg på dette.

Anonymkode: 66bca...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Vi har begge lavtlønnsyrker, men har vært heldige da begge satt med egen leilighet da vi ble sammen og hadde ganske bra med egenkapital når vi kjøpte oss hus. Og dermed har vi lite lån som igjen frigjør litt mer penger fra lønn. 

Anonymkode: e6211...7d6

Skrevet

Vi møttes på videregående, så nei, han ble valgt it fra at han var kjempekjekk og god i fotball 😉

At han har gjort karriere og tjener svært godt er bare en bonus. 

Anonymkode: 70b42...adf

Skrevet

Nei vi var 21 og 22 da vi møtte hverandre. Utdannelse og god jobb fikk vi begge i løpet av 20 årene.

Anonymkode: e4e1e...376

Skrevet

Nei. Møttes som studenter. 

Men jeg har en veldig bra jobb selv. Så spiller ingen rolle for meg hva mannen driver med. 

Anonymkode: a95e0...aec

Skrevet

Niks. Han var ung og lovende student og satt ved siden av meg i forelesning. Kjekk og snill. Nå har vi begge gode jobber. I tillegg til at han er kjekk og snill er han raus, en strålende far, flink i jobben (og tjener derfor også gode penger), trygg, har lik humor som meg og er glad i meg. Strålende fornøyd med at det ble oss to. Vi er et bra team😊

Anonymkode: 629ed...d7d

Skrevet

Nei, vi tjener det samme, ca 400.000 i året hver. 

Anonymkode: b2db8...b07

Skrevet

Ble sammen på videregående. Han var ikke akkurat en streber der, lite som tilsa at han kom til å ta master. Tjener helt greit, ikke noe wow-inntekt. 

Anonymkode: bd1e5...762

Skrevet

Jeg, som singel er så overfladisk at jeg velger menn etter yrke. Men det har også noe med hvor man er å gjøre. Jeg har selv en master og selv om jeg kanskje ikke forventer helt det samme av han, så bør studiene han har tatt være litt tilnærmet mine slik at vi har noe å snakke om. En med yrkesfaglig bakgrunn tror jeg ikke hadde vært en god match for meg.

Anonymkode: 77e58...add

Skrevet

Vel, nei. Jeg er gift med en baker, i utgangspunktet en lavtlønnet jobb. Men lønna hans for 2016 var på 550 000. Mer enn det jeg tjener med min sykepleierutdanning. Jeg kan vel tangere han i full stilling, rundturnus😏

Anonymkode: a05c2...c7e

Skrevet

Nei. Vi møttes da vi var 18 og 20 år. Han var i militæret og eg jobba. Han hadde selvfølgelig lite penger da og eg var spandabel da det var naturlig for meg at begge reiser på ferie, spiser ute sammen osv.

I dag har han millionlønning og eg har 400.000,-

Så glad for at vi alltid har hatt felles økonomi. Er Ikkje en sjølvfølge det ser det ut som i følge fellesøkonomi-tråder her inne.

Anonymkode: 4ad6d...ff7

Skrevet

Valgte ikke han på grunn av jobben, men liker smarte menn.

Han måtte også være grei, snill, kjekk, veltrent, gode venner som jeg også liker, spennende hobby osv.

Prøvde noen før jeg fant han jeg giftet meg med og fikk barn med. Jeg er fortsatt veldig fornøyd med det valget over 16 år senere :)

Vi var voksne da vi møtte hverandre. 27 og 31 år.

Anonymkode: be38e...50e

Skrevet

He He nei... Han var student, og skulle intervjue meg, da falt jeg for hans verdier, humor, og ikke minst hans intelligens. Jeg liker smarte, sterke menn som utfordrer meg ;) Han endte opp med å tjene mye mer en meg noen år senere, med mindre utdannelse (jeg jobber i helsevesenet, han med IT-sikkerhet). Vi var 26 år når vi møttes, det er nå snart 8år siden. 

Nå er jeg ikke romantiker, men praktiker, og ikke typen som blir "hodestups forelsket" uten dømmekraft. Så det er klart at jeg så på hvordan han håndterte sin økonomi, hørte på hans fremtidsplaner og vurderte hvordan det klaffet med mine før jeg valgte han.

hadde jeg sett at økonomi hadde blitt et problem så hadde jeg ikke fått barn med han. -Har gjort det før....verdens kjekkeste, skjarmerende, snille mann men helt ræva økonomisk sans. Jeg prøvde å hjelpe han, men han falt stadig tilbake til gamle vaner og klarte aldri og spare. Da dro jeg tilslutt. Man kan jo ikke leve på luft og kjærlighet. Og jeg viste at jeg ikke orket å være den som skulle holde oss oppe økonomisk alene. 

Skrevet

Absolutt ikke. Han er lærer. Jeg tjener bedre enn ham. Kunne godt tenkt meg en mann med godt betalt jobb eller en handy snekker eller lignende, men kunne aldri falt meg inn å la det være et kriterie.

Anonymkode: 7cfbf...c02

Skrevet

Mannen min var selger da jeg møtte ham, og han tjente ikke godt. Jeg falt for ham fordi han var/er sjarmerende, intelligent og morsom. Han utdannet seg senere til å bli lærer på videregående, og han tjener i dag ca 630 000kr.

For meg var det ikke avgjørende at han hadde god utdannelse/jobb, men samtidig kunne jeg ikke blitt sammen med en som ikke var like intelligent. Og med høy intelligens fører det ofte med seg god utdannelse (og høy lønn). Så jeg må jo si at jeg tenkte på framtida når jeg valgte akkurat ham.

Anonymkode: dc90e...107

Skrevet

Vi var 15 og 16 da vi ble sammen, så, nei. Da han var ferdig på yrkesskolen med fagbrev skulle han aldri ta noe mer skole i hele sitt liv. Nå er han byggingeniør med mesterbrev og flere års erfaring som tømrer og derfor en ettertraktet mann og tjener følgelig deretter. 

Vi har det fint fortsatt, etter 15 år. 

Skrevet

Valgte en mann jeg likte :-) Men bare et par måneder etter at vi ble sammen, skiftet han jobb og gikk ned 200 000 i lønn. Like greit at jeg ikke tok ham for jobben eller penga!

Anonymkode: 2f97a...02d

Skrevet

Nei

Vi møttes da jeg gikk på vgs. og han hadde fagbrev. Nå har begge master, men han tjener nesten dobbelt så mye som meg. 

Anonymkode: 53369...253

Skrevet

Jeg tiltrekkes av smarte menn og føler vi må være på nett så jeg ser ikke helt for meg å finne en mann uten utdannelse på mitt eget nivå.

Valgte bevisst en mann med fast jobb også, da jeg selv har en litt løsere tilknytning til arbeidslivet.

Anonymkode: cce3e...6ef

Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke! 

Og så var det ikke sånn at jeg valgte han og det var det.. vi valgte hverandre!!

Anonymkode: cd510...356

Skrevet

Nei, vi var studenter begge to så jobb hadde han ikke. Og hvilken jobb er ikke så nøye. Det som er nøye, og som var noen av mange grunner til at jeg satset på ham, er at han er pliktoppfyllende,  nøye, arbeidsom og pålitelig.  Det er også egenskaper som har fått ham dit han er i dag, for det er nyttige egenskaper i arbeidslivet. 

Skrevet

Han gikk på sosialen da vi møttes, så nei :P Nå tjener han rimelig bra, men hadde vært gift noen år da han fikk denne jobben :)

Anonymkode: facc9...e03

Skrevet

Nei. Men jeg valgte en med ca samme utdanningsløp som meg, så vi har mye like erfaringer, kunnskap, tanker og verdier. Det var viktig for meg. Men ingen av oss er i spesielt høytlønte yrker så ingen pengejakt fra noens side her (ca 450 000 i året nå etter ca 5 år i jobb). Jeg har 5 års på høgskole, han har 4. 

Skrevet

Nei - jeg forelsket meg i ham fordi han er så innihelvetes kjekk og vanvittig morsom, og jeg gifta meg med ham fordi han viste seg å være et realt mannfolk med alle de verdiene jeg så etter.

Han har bare et "usselt fagbrev" innen yrkesfag mens jeg har 6 års universitetsutdannelse. Likevel har vi alltid noe å prate om og trives godt i hverandres selskap. Humor er en ab bærebjelkene i forholdet vårt. Han får meg til å le. Flere ganger om dagen.

Han tjener forresten 700 000 i året, jeg knapt 500 000. 

Anonymkode: 6aeba...7ca

Skrevet

har master + tillegg. Jeg vil ha en mann som jeg har det gøy med og som er like leken og barnslig som meg selv, ikke en jeg kan diskutere ymse teorier og jobb med

Anonymkode: e54c7...6ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...