Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 En assistent var nattevakt på en pasient med trachestomi som ikke kan snakke. En kollega av meg skulle inn for å hjelpe til med skift på natten, men da sov assistenten og bipapen som pasienten sover med sto og varslet pga den hadde løsnet. Det gir høy piping, men assistenten sov tungt. Min kollega vil ikke gi beskjed siden assistenten er i slekt med sjefen. Hva ville dere gjort? Anonymkode: d11f4...cf3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #2 Skrevet 7. april 2017 Hun vil ikke skrive avvik heller!? Alvorlig alle veier, uskikket personell og uskikket kollega. Uforsvarlig! Anonymkode: 5c4a3...464
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #3 Skrevet 7. april 2017 Jeg tenker at selvfølgelig så skal hun si i fra, neste gang så overlever kanskje ikke pasienten. Men jeg ser jo at det ikke er gøy å gi beskjed pga slektskap. Men jeg mener at hun må si i fra. Tenk hvis det skjer noe alvorlig, og hun vet at assistenten ikke gjør jobben sin. Det er farlig å dekke over sånne feil, er hun klar til å leve med det hvis noe skjer. Hvis ikke hun sier i fra, så må du si i fra. Anonymkode: 39d68...8d9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #4 Skrevet 7. april 2017 Siden hun ikke vil si fra, så må du si fra, HI! Jeg ville også ha gått til sjefen over den sjefen du nevner, for den sjefen kan ikke ha lederansvar for noen som står henne så nær om det medfører at kolleger ikke tør melde så alvorlige avvik. Dette kunne drept pasienten! Du må gå videre med dette, Hi! Anonymkode: 97d33...bfb
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Bør hun melde? JA Anonymkode: 57fc2...681
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 Hvis hun ikke har skrevet avvik selv kan du gjøre det. Noen må ta ansvar. Anonymkode: 51c40...fc7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 Kommer du til å melde saken videre hvis din kollega ikke gjør det, HI? Hvis du ikke gjør det er du med på å skjule informasjon som kan koste pasienter livet! Anonymkode: 97d33...bfb
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 Den som oppdaget det er pålagt å melde ifra OG skrive avvik, ellers risikerer også denne en advarsel. Anonymkode: f1e7d...3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå