Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 Jada, hun er jo flink til å mime og sånn, men komme til finalen i norske talenter ved å mime og "synge" på tegnspråk? Nei, skjønner det ikke! Forklar meg! Anonymkode: 527da...7e3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #2 Skrevet 7. april 2017 Telent i miming. Inspirasjon for andre. Motiverer døve. Sprer positivitet. God innlevelse. Anonymkode: 8d221...9c4
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #3 Skrevet 7. april 2017 Ikke jeg heller, men jeg blir så rørt!! Det er så fint! Men jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg reagerer sånn på dette!😊 Anonymkode: d31de...c06
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Jeg blir sikkert skutt nå, men synes det bare var helt teit! Det er ikke et talent å kunne tegnspråk. Anonymkode: c8e0f...a59
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir sikkert skutt nå, men synes det bare var helt teit! Det er ikke et talent å kunne tegnspråk. Anonymkode: c8e0f...a59 Hvor mange tolker tror du hadde stilt opp på en scene med sånn engasjement? Du vet at en tolk utdanning er 3 år? Vilde er 13 år å tolker sanger på den måten hun gjør. Hun sprer glede, hun inspirerer og hun har en slik innlevelse så man skjønner hvor mye dette betyr for hun! Anonymkode: 3e649...609
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 Skjønner heller ikke "talentet" her altså... Anonymkode: 51584...b82
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 Nei, å forstå at noe nyttig kan være et talent er nok ikke så lett... Tenk om alle program heretter tolkes og tekstes, det ville bety uendelig mye for veldig, veldig mange! Om en av de andre vinner... nuvel... Anonymkode: ec559...dd5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #8 Skrevet 8. april 2017 Hvilket talent er dette? Søtt i begynnelsen, nå nesten bare litt kleint Anonymkode: cae59...de8
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 Vel nå viser det seg det er en god del som ikke skjønner det muligens kan være vinnertalentet altså. Anonymkode: 51584...b82
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #10 Skrevet 8. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel nå viser det seg det er en god del som ikke skjønner det muligens kan være vinnertalentet altså. Anonymkode: 51584...b82 Hva? Hva prøver du egentlig å si? Skjønte ikke denne setningen.. Anonymkode: cae59...de8
Jallavalla Skrevet 8. april 2017 #11 Skrevet 8. april 2017 Synes ofte at underholdningsverdien i opptredenene blir antatt vel så mye som selve talentet. Hvis man sammenligner Vilde med f.eks hun som har gått på sirkusskole i 20 år så er det jo et hån mot sistnevnte å kalle Vilde et "talent". Men Jeg har også latt meg sjarmere, og tenker at det er en grunn til at hun er i finalen. Publikum liker henne og lar seg underholde og bevege. Da er det kanskje ikke talentet i seg selv som er det viktigste likevel.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #12 Skrevet 8. april 2017 Greia med denne jenta er ikke talentet, men at både dommerens og de som stemmer på henne ikke ser på det faglige, men kun benytter følelsene de får for denne jenta. Det er ikke et talent å kunne tegnspråk. Virkelig ikke. Det er heller ikke et talent å "synge" på tegnspråk. Men så har alle glemt at det skal være et talent og så stemmer de etter følelser og engasjement i stedet. Det er det som er greia. Anonymkode: 37900...4cc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #13 Skrevet 8. april 2017 Jeg holder på å lære meg tegnspråk, det er faktisk ikke peanøtter og en ikke hvem som helst er flinke til dette. Jada, alle kan jo vise håndtegn, men å la være å "mumle" med hendene samtidig som å bruke bra ansiktsmimikk og riktig kroppsholdning er ikke bare bare. Anonymkode: 22e4f...c4d
Cayetana Skrevet 8. april 2017 #14 Skrevet 8. april 2017 Hva er et talent? Hvem sier at Vilde ikke har øvd i hele sitt liv? Det har hun jo, og jo hun har et talent!!! Det å kunne tolke på en så god måte som hun gjør at hun er et talent! Men hun har også noe annet; et budskap. Et budskap som går rett i hjertene våre! En så ung og frisk jente som tørr å stå opp for andre på denne måten gjør meg stolt og glad over menneskeheten! Heia Vilde!!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #15 Skrevet 8. april 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Greia med denne jenta er ikke talentet, men at både dommerens og de som stemmer på henne ikke ser på det faglige, men kun benytter følelsene de får for denne jenta. Det er ikke et talent å kunne tegnspråk. Virkelig ikke. Det er heller ikke et talent å "synge" på tegnspråk. Men så har alle glemt at det skal være et talent og så stemmer de etter følelser og engasjement i stedet. Det er det som er greia. Anonymkode: 37900...4cc Hvorfor kan det ikke være et talent å formidle musikk med tegnspråk? Jeg er helt umusikalsk og har derfor liten glede av å høre på sang. For meg er det ganske ufattelig at det å synge sanger som andre har skrevet kan anses som et talent, men jeg forstår jo at de klarer å formidle noe til mange og at det krever teknikk. Det er jo nøyaktig det samme som tegnspråktolken gjør. Anonymkode: dba7f...531
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #16 Skrevet 8. april 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan det ikke være et talent å formidle musikk med tegnspråk? Jeg er helt umusikalsk og har derfor liten glede av å høre på sang. For meg er det ganske ufattelig at det å synge sanger som andre har skrevet kan anses som et talent, men jeg forstår jo at de klarer å formidle noe til mange og at det krever teknikk. Det er jo nøyaktig det samme som tegnspråktolken gjør. Anonymkode: dba7f...531 Da skal jeg fremføre en sang på swahili med klikkelydene. Så har jeg et talent. Fordi du er umusikalsk Anonymkode: 37900...4cc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #17 Skrevet 8. april 2017 Føler ofte unger kommer videre, av den ene grunn at de er "søte og morsomme". Hadde dette vært en overvektig svett 50 år gammel mann som fremførte tegnspråk hadde han kanskje ikke kommet videre. Synes det bør være 18 års grense på slike program Anonymkode: 4a949...14d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #18 Skrevet 8. april 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da skal jeg fremføre en sang på swahili med klikkelydene. Så har jeg et talent. Fordi du er umusikalsk Anonymkode: 37900...4cc Hvis du er god til å synge på swahili er jo det fint, men det hadde vært like rart å lagt inn klikkelyder der som om du sang på norsk. Det finnes klikkelyder i noen andre bantuspråk, men ikke på swahili. Anonymkode: dba7f...531
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #19 Skrevet 8. april 2017 Enig med siste. Hu er videre for de synes hun er ung, blid og søt. Anonymkode: 51584...b82
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #20 Skrevet 8. april 2017 Norske talenter burde egentlig ha byttet navn til Norske underholdnings talenter, for det er jo det folk stemner etter. Vilde er flink til å underholde synes jeg. Anonymkode: e3e98...a0e
februarprins2013 Skrevet 8. april 2017 #21 Skrevet 8. april 2017 Utrolig flink er hun, og så stor motivasjon for de døve <3
skjotta Skrevet 8. april 2017 #22 Skrevet 8. april 2017 Jeg synes ikke Vilde sitt talent er så stort. Tegnspråk (ja, jeg kan snakke tegnspråk) er et språk på lik linje med andre språk. Ville dere vært like imponert om hun hadde sunget på engelsk eller swahili? Hadde hun vært døv, ville jeg sett på det hun gjør som et talent, da jeg er utrolig fasinert av hvordan noen døve finner hele rytmer og melodier i vibrasjoner. Der var en balettdanserinne som ikke bare danset til tross for sitt handikap men som skjulte sin døvhet mens hun studerte ved en stor ballettskole. Det er talent det... Et hørende menneske som tolker en sang på tegnspråk er ikke så unikt som de får.det til å høres ut. Her er savage garden med crash and burn for eksempel. https://youtu.be/Ig9_kak03Wo Og om du googler "asl" og omtrent hvilken som helst sang vil du få se videoer av mennesker som gjør akkurat det Vilde gjør.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #23 Skrevet 8. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du er god til å synge på swahili er jo det fint, men det hadde vært like rart å lagt inn klikkelyder der som om du sang på norsk. Det finnes klikkelyder i noen andre bantuspråk, men ikke på swahili. Anonymkode: dba7f...531 Måtte presisere at du kunne litt om noen afrikanske språk i stedet for å skjønne poenget? Meget intelligent😂 Anonymkode: 37900...4cc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #24 Skrevet 8. april 2017 Takk skjotta. Du beskriver det så bra! Det er rett og slett ikke spesielt eller et talent, selv om hun er 13. Anonymkode: 51584...b82
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #25 Skrevet 8. april 2017 Kanskje de kan spille en engelsk sang og så oversetter jeg det til norsk, det må jo være et talent. Altså, det hun gjør er interessant og viktig i arbeid for døve men ikke et banebrytende talent. Men det hjelper å være ung og søt Anonymkode: 4a949...14d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå