Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 Ga henne et par sko til datteren.... nå ser jeg hun har lagt de ut for salg på kjøp/salg side... det kunne jeg også gjort, men valgte å gi de til henne.. er dette innafor? 😳 Føler det er dårlig gjort... Anonymkode: a8a33...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #2 Skrevet 7. april 2017 Gitt er gitt og spist er spist. Hvis du hadde behøvd disse pengene hadde du sikkert solgt tingene selv. Anonymkode: d37bd...01d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #3 Skrevet 7. april 2017 Kanskje skoene ikke passet eller falt i smak. Hva så? Anonymkode: 4d467...4de
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #4 Skrevet 7. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje skoene ikke passet eller falt i smak. Hva så? Anonymkode: 4d467...4de Hun har brukt dem til sitt barn. Selger videre da de er for små nå sikkert... Anonymkode: a8a33...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #5 Skrevet 7. april 2017 Og uansett hadde de inne passet eller falt i smak kunne hun spurt meg om jeg ville gi til noen andre da... ikke selge noe jeg har gitt og fått penger for det. Hi Anonymkode: a8a33...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #7 Skrevet 7. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har brukt dem til sitt barn. Selger videre da de er for små nå sikkert... Anonymkode: a8a33...3fe Eh..hva er problemet da? Skulle hun gitt dem tilbake? Anonymkode: 5c4b0...b57
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #8 Skrevet 7. april 2017 Kanskje hun ikke husker at hun har arvet disse skoene av deg... Har det sånn, at jeg ikke alltid husker hva jeg har kjøpt eller arvet Anonymkode: af34f...ec9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #9 Skrevet 7. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og uansett hadde de inne passet eller falt i smak kunne hun spurt meg om jeg ville gi til noen andre da... ikke selge noe jeg har gitt og fått penger for det. Hi Anonymkode: a8a33...3fe Du har gitt henne skoene. Hvis du vil ha ting tilbake etter bruk må du låne dem bort, ikke gi dem bort. Vi har også arvet masse. Det har aldri falt oss inn å spørre dem vi har arvet fra om lov til å gi tingene videre, kaste dem eller selge dem. Anonymkode: ca685...5e5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #10 Skrevet 7. april 2017 Skoene er allerede brult til to barn og hun selger de? Håper hun opplyser om det når hun selger. Forstår ikke at noen vil kjøpe sko som allerede er brukt til to stk. Ellers hadde hun fatt de og de er da hennes. Anonymkode: 65b03...b2a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #12 Skrevet 7. april 2017 Jeg har arvet vekk mye klær. Veit ikke om noe er solgt videre, men regner nesten med at de kan gjøre hva de vil med det. Arvet vekk til en bekjent med dårlig råd (masse sekker med gutteklær 0 mnd-92). Anonymkode: af34f...ec9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #13 Skrevet 7. april 2017 Jeg arver litt til sønnen min, og når vi er ferdige med det blir det med i klespakker jeg legger ut på finn. Jeg husker ikke og orker ikke prøve å holde styr på hva som kommer fra hvor. Hvis klærne kommer med betingelser kan det heller være. Anonymkode: 88ab8...57a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #14 Skrevet 7. april 2017 Jeg har arvet fra tre forskjellige og husker ikke hva jeg har arvet fra hvem. Har til nå bare gitt videre, men har tenkt på å selge unna yttertøy og ull nå. Noe er arvet og noe er kjøpt, ikke husker jeg hva som er fra hvem, men regner med at jeg kan selge det om jeg tar meg bryet når ikke annet er avtalt. Ingen av de jeg har arvet fra skal ha flere barn selv, hvis ikke hadde jeg holdt det av til en av dem Anonymkode: af34f...ec9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #15 Skrevet 7. april 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og uansett hadde de inne passet eller falt i smak kunne hun spurt meg om jeg ville gi til noen andre da... ikke selge noe jeg har gitt og fått penger for det. Hi Anonymkode: a8a33...3fe Gud bedre. En gave er en gave. Du har ingen ting med det, og ingen eierrettigheter til verken tingene eller pengene. Tenk om jeg skulle ha gitt en venninne en vase i bursdagsgave, og så forventet å få pengene for den om hun av en eller annen grunn hadde lagt den ut for salg! Da hadde jeg vært flau over meg selv. Anonymkode: d6961...4a4
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #16 Skrevet 7. april 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har gitt henne skoene. Hvis du vil ha ting tilbake etter bruk må du låne dem bort, ikke gi dem bort. Vi har også arvet masse. Det har aldri falt oss inn å spørre dem vi har arvet fra om lov til å gi tingene videre, kaste dem eller selge dem. Anonymkode: ca685...5e5 Samme her. Jeg har ikke plass. Noe gis bort, noe lånes bort og noe selges. Anonymkode: d6961...4a4
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #17 Skrevet 7. april 2017 Hvem faen selger sko som er brukt av to barn??? Synes DET er frekkere enn å selge noe hun har fått. Venninna di er ufin og ikke bare på én måte. Anonymkode: 09cee...6c9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #18 Skrevet 7. april 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har gitt henne skoene. Hvis du vil ha ting tilbake etter bruk må du låne dem bort, ikke gi dem bort. Vi har også arvet masse. Det har aldri falt oss inn å spørre dem vi har arvet fra om lov til å gi tingene videre, kaste dem eller selge dem. Anonymkode: ca685...5e5 For meg måtte hun selvfølgelig bare gitt de videre eller kastet dem... føler bare det er frekt å selge noe man selv har fått gratis av en venn? Anonymkode: a8a33...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #19 Skrevet 7. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gud bedre. En gave er en gave. Du har ingen ting med det, og ingen eierrettigheter til verken tingene eller pengene. Tenk om jeg skulle ha gitt en venninne en vase i bursdagsgave, og så forventet å få pengene for den om hun av en eller annen grunn hadde lagt den ut for salg! Da hadde jeg vært flau over meg selv. Anonymkode: d6961...4a4 Jeg forventer såklart ikke pengene. Poenget mitt er at det i utgangspunktet er frekt av henne å selge noe som er gitt henne videre. Anonymkode: a8a33...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #20 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun har brukt dem til sitt barn. Selger videre da de er for små nå sikkert... Anonymkode: a8a33...3fe Mener du at hun skal gi tilbake noe hun har fått? Da er det du som er smålig, synes jeg. For du har vel ikke lånt de til henne, med forbehold om å få det tilbake etter bruk? Anonymkode: 44ed2...86c
*Miss Marple* Skrevet 7. april 2017 #21 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg forventer såklart ikke pengene. Poenget mitt er at det i utgangspunktet er frekt av henne å selge noe som er gitt henne videre. Anonymkode: a8a33...3fe Kanskje pengene kommer godt med? Da er du sikkert glad på hennes vegne, siden dere er venninner og alt?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #22 Skrevet 7. april 2017 1 minutt siden, *Miss Marple* skrev: Kanskje pengene kommer godt med? Da er du sikkert glad på hennes vegne, siden dere er venninner og alt? De 29 kronene hun kan få for dobbelt brukte sko holder nok langt 😂😂😂😂😂 Anonymkode: 93d4c...d32
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #23 Skrevet 7. april 2017 Småfrekt ja, men det vel småsummer? Hadde det vært litt større og mer verdifulle ting hadde jeg virkelig reagert. Anonymkode: bda2e...c7c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #24 Skrevet 7. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Småfrekt ja, men det vel småsummer? Hadde det vært litt større og mer verdifulle ting hadde jeg virkelig reagert. Anonymkode: bda2e...c7c Hvorfor det, når man har gitt vekk ting? Anonymkode: 44ed2...86c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #25 Skrevet 7. april 2017 Ser virkelig ikke problemet. Er jo bare fint at hun får noen få slanter for det da? Anonymkode: 46f9a...0e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå