Gå til innhold

Endelig blir det fred i Syria!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk USA! Endelig blir diktatoren Assad bekjempet og knust og de vil få fred i Syria. Endelig blir det slutt på Assads nedslakting av sivile og barn. Endelig. 

Anonymkode: aa594...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

whatever

Anonymkode: ee9a0...3e6

Skrevet

Jøssenavn. Hva gjør Putin nå....

Virker som gassangrepene har påvirket Trump slik at han har handlet på følelser.

Utrolig...

Skrevet
5 minutter siden, Marriet skrev:

Tuller du?

Nei. Han har gasset sitt eget folk flere ganger. Det er på tide at han blir knust, det er på tide at det blir slutt på krigingen i Syria.

Skrevet

Nå er det nok lenge til man eventuelt ser fred I Syria med tanke på at Assad aldri kommer til å gi seg frivillig, mao kommer det til å bli enda verre å være sivilbefolkning der nede nå som Assad blir utsatt for bombing fra USA. For ikke å glemme IS som er vel så operative der nede, og de er ikke heller akkurat noen befrielse for lokalbefolkningen. Mao så blir det nok ikke fred fordi USA valgte å bombe, men det kan ha en positive rolle I forhold til at man får en fortgang på avsluttning av borgerkrigen hvis verden setter inn stor innsats. Men vi må heller ikke glemme at Russland kan sette inn større styrker sammen med Assad og da vil konflikten eksalere deg enda mer.

Anonymkode: ced2a...a49

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Han har gasset sitt eget folk flere ganger. Det er på tide at han blir knust, det er på tide at det blir slutt på krigingen i Syria.

Ja, det har han gjort. Og Trump går til angrep. Hvor er den freden du snakker om? Det VAR på god vei til å bli roligere i Syria. Assad til tilbake is kontrollerte områder og svekket is. Men så gjør han det han bruker å gjøre. Og så gjør USA det de bruker å gjøre. Nå kommer russerne til å gjøre det de pleier å gjøre og da lurer jeg på, hvor den freden du snakker om kommer inn?

Skrevet
4 minutter siden, Marriet skrev:

Ja, det har han gjort. Og Trump går til angrep. Hvor er den freden du snakker om? Det VAR på god vei til å bli roligere i Syria. Assad til tilbake is kontrollerte områder og svekket is. Men så gjør han det han bruker å gjøre. Og så gjør USA det de bruker å gjøre. Nå kommer russerne til å gjøre det de pleier å gjøre og da lurer jeg på, hvor den freden du snakker om kommer inn?

USA kommer til å knuse Assad på noen dager, på samme måte som de knuste Saddam i løpet av noen få dager. Putin vil aldri våge seg på et angrep mot USA for da får han hele NATO mot seg. Så den freden er ikke langt unna nå. Bedre at USA tar affære enn at vi venter enda et år på fred, enda et år som sivile og barn må lide.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

USA kommer til å knuse Assad på noen dager, på samme måte som de knuste Saddam i løpet av noen få dager. Putin vil aldri våge seg på et angrep mot USA for da får han hele NATO mot seg. Så den freden er ikke langt unna nå. Bedre at USA tar affære enn at vi venter enda et år på fred, enda et år som sivile og barn må lide.

Jeg frykter at det er en litt mer sammensatt situasjon enn som så. Putin er ikke til å kimse av. Russland er ikke noen lilleputtnasjon. I verste fall kan vi se starten på en verdenskrig nå. Og på nytt er det stormaktene USA/Russland fordeler verdens nasjoner mellom seg. Russland og Kina mot Nato tror jeg ikke blir særlig fredfullt hvert fall.  Håper jeg har feil og at du har rett. Men jeg synes det blei skikkelig ekkelt etter angrepet til Trump og verdens syn på det.

Skrevet

Dette emnet skremmer meg så ufattelig mye at jeg blir kvalm.

Anonymkode: 92da7...31d

Skrevet

Eh - javel. Nå er det en stund siden jeg telte, men da var det noe sånt som 284 forskjellige væpnede grupper involvert i Syria-konflikten, jeg gidder ikke telle nå, men her er ei liste jeg fant nå https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_armed_groups_in_the_Syrian_Civil_War

Disse er ikke statiske , de har skiftende, formbare mål, de har skiftende allianser og motivasjoner - og det er ikke noe som tilsier at de forholder seg til din "endelig fred", gitt.

Skrevet

Det som skjer nå skremmer vettet av meg. Skummelt å ha en så løs kanon som Trump på dekk nå🙁😵

Anonymkode: d5ef1...626

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå har FN avvist at det siste angrepet kom fra regjeringsstyrker... Men man stoler selvfølgelig mer på Aftenposten enn FN sine rapporter må vite :D 

Anonymkode: bea1f...58e

Gjest Antarctica
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jajamenn. Kjapt og smertefritt, akkurat som deres kjappe intervensjoner i Korea, Kongo, Vietnam, Nicaragua og Afghanistan. Går så det griner detta.

Skrevet

Krigsmaskeneriet i USA må jo ha noe å gjøre, selvsagt starter de en ny krig, hvordan skal de ellers tjene penger?

Anonymkode: 73e2e...355

Skrevet

Takk USA! Endelig blir diktatoren Assad bekjempet og knust og de vil få fred i Syria. Endelig blir det slutt på Assads nedslakting av sivile og barn. Endelig. 

Du er født i dag.

Anonymkode: ad1d9...076

Skrevet

Er du litt forelsket i Trump, HI?

Anonymkode: 115cc...759

Skrevet

Særlig, dette blir bare verre og verre. Fred blir det ihvertfall ikke på en stund, om det noen gang er mulig å få det i det hele tatt. 

Anonymkode: f8339...b7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...