Gå til innhold

Skilsmisse - penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva blir riktig her?

Eier hus sammen, taksert til 4 mill, 2 mill i lån.

1. Jeg flytter ut og han må betale meg halve verdien av huset, altså får jeg 2 mill.

han sitter da igjen med huset, men har plutselig 4 millioner i lån

2. Jeg flytter ut og får halve verdien av huset, 2 mill. Men, jeg "eier" også halve gjelda, 1 mill som jeg betaler mannen. Han sitter igjen med huset og et lån på 3 mill. Jeg har en egenkapital på 1 mill og får derfor kjøpt meg nytt hus.

Anonymkode: 959af...f96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det man gjør er å få en takst, trekke fra gjelden og dele egenkapitalen

Altså 4 mill minus 2 mill er 2 mill i egenkapital. Du skal ha halvparten av det, altså 1 mill

Mannen må låne 3 mill i banken, innfri lånet dere har sammen på 2 mill og betale deg ut med 1 mill 

Da sitter dere igjen med det samme, han har et hus til 4 mill og 3 mill i lån, altså 1 mill i egenkapial 

Du tar med deg 1 mill i egenkapital ut av ekteskapet og kan kjøpe deg en bolig 

Anonymkode: 4102a...2b2

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det man gjør er å få en takst, trekke fra gjelden og dele egenkapitalen

Altså 4 mill minus 2 mill er 2 mill i egenkapital. Du skal ha halvparten av det, altså 1 mill

Mannen må låne 3 mill i banken, innfri lånet dere har sammen på 2 mill og betale deg ut med 1 mill 

Da sitter dere igjen med det samme, han har et hus til 4 mill og 3 mill i lån, altså 1 mill i egenkapial 

Du tar med deg 1 mill i egenkapital ut av ekteskapet og kan kjøpe deg en bolig 

Anonymkode: 4102a...2b2

Så bra! Dette var sånn jeg så for meg var mest rettferdig. Hører så mye sprø historier om deling fra folk som skiller aeg, at en kan jo begynne å lure..

Anonymkode: 959af...f96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...