Gå til innhold

Noe så teit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser på VG at noen bhgbarn hadde funnet amfetamin på tur , politiet ble varslet. 

Som takk kom politiet til bhg og ville dele ut politkjærligheter som finnerlønn, men det fikk de ikke lov til fordi bhg hadde en sukkerlov!

Herregud, så teit! 

Hva i all verden er så farlig med en liten kjærlighet på pinne? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I akkurat det tilfellet mener jeg barnehagen burde gjort et unntak.

Jeg er absolutt for et sukkerforbud i barnehage, men det må være mulig å vise en millimeter med smidighet. For ungene ville jo det ha vært en stor opplevelse!

Anonymkode: d6858...b12

Skrevet

Enig at det var teit. Hadde det vært vår barnehage hadde jeg sagt i fra. Tenk så kult å få den kjærligheten ! 😃jeg blir helt matt

Skrevet

Dritteit! 

Anonymkode: ca944...cc2

Skrevet

Idiotisk, men dessverre ikke overraskende. 

Etter at jeg har deltatt på et foreldremøte hvor det meste av tiden gikk med til å diskutere om ungene skulle få sukker og kanel på havregrøten eller ikke har jeg mistet all illusjon om at noen mennesker kan bruke sunn fornuft. 

Anonymkode: 8fa41...06c

Skrevet

Idiotisk av barnehagen. Hysteri!

Anonymkode: bcc71...0c3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Idiotisk av barnehagen. Hysteri!

Anonymkode: bcc71...0c3

Men jeg skal vedde på at hvis barnehagen hadde tillatt det, så hadde det jammen meg vært noen som hadde klaget da og

Anonymkode: a5b6d...85e

Skrevet

Kjærlighet på pinne utgjør kvelningsfare for barn under 4, så jeg hadde ikke vært blid dersom mitt barn hadde fått en. Hadde ikke brydd meg om sukkeret.

Skrevet
28 minutter siden, Pobie skrev:

Kjærlighet på pinne utgjør kvelningsfare for barn under 4, så jeg hadde ikke vært blid dersom mitt barn hadde fått en. Hadde ikke brydd meg om sukkeret.

Har du en kilde som viser til hvor mange barn som blir kvalt av en kjærlighet? 

Anonymkode: 0093b...b6a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du en kilde som viser til hvor mange barn som blir kvalt av en kjærlighet? 

Jeg har ikke sett statistikk for Norge, men i USA dør et barn av kvelning av mat med få dagers mellomrom, og de offisielle retningslinjene har en liste over mat og godteri som ikke skal gies til barn under 4. "Hard candy" er på den listen, og i amerikanske mammagrupper er det godt kjent at man ikke gir kjærlighet på pinne til små barn.

https://www.healthychildren.org/English/health-issues/injuries-emergencies/Pages/Choking-Prevention.aspx

Skrevet

.... Og hadde politiet vært litt oppegående så hadde de kommet og gitt noe annet og ikke gjort noen sak av dette!

Hva med å komme å tilby framvisning av politibilen, et besøk av en politihund, utdeling av ballonger, capser osv!

Anonymkode: 8c920...0a7

Skrevet

Hvis de først har sukkerforbruk må de selvfølgelig overholde det uansett hvor tåpelig det er. 

Anonymkode: 26346...8c3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

.... Og hadde politiet vært litt oppegående så hadde de kommet og gitt noe annet og ikke gjort noen sak av dette!

Hva med å komme å tilby framvisning av politibilen, et besøk av en politihund, utdeling av ballonger, capser osv!

Det var jo akkurat det politiet gjorde.

Skrevet
54 minutter siden, Pobie skrev:

Jeg har ikke sett statistikk for Norge, men i USA dør et barn av kvelning av mat med få dagers mellomrom, og de offisielle retningslinjene har en liste over mat og godteri som ikke skal gies til barn under 4. "Hard candy" er på den listen, og i amerikanske mammagrupper er det godt kjent at man ikke gir kjærlighet på pinne til små barn.

https://www.healthychildren.org/English/health-issues/injuries-emergencies/Pages/Choking-Prevention.aspx

Sorry, men det der er om mulig enda mer hysterisk enn sukkerforbud... Barn kan jo potensielt sette ALT i halsen. I nyhetene står det også nå om en 20 år gammel jente som døde av en pannekakebit i halsen. Det er jo litt likt brød. Skal vi forby alt de KAN få i halsen kan de jo ikke spise. Eller drikke. De kan jo også få drikke i feil rør og så dø av sekundær drukning. HYSTERI!!!!!!!

Anonymkode: e6ecf...edb

Skrevet
1 time siden, Pobie skrev:

Ja, det skjer at barn dør av å sette feks .druer og steiner fra bakken i halsen. Men jeg syns likevel at det er hysteri

Skrevet
54 minutter siden, Pobie skrev:

Men da må man forby all mat! Siden barn dør hver dag av kvelning av mat. Så kan man forby pusting, fordi det er skadelige gasser i lufta, man kan forby biler fordi de har skadepotensial. And so on.

De her sukkerfrie greiene er jo en av grunnene til at ungdom i dag har spiseforstyrrelser og forvrengt forhold til mat. Det er faktisk OK at politiet gjør en stor sak ut av det - total sukkerforbud er ikke sunt. Å fortelle barna at sukker er gift, farlig og noe som er forbudt vil bare gjøre at mange av barna vil anse det som svært spennende (forbuden frukt) og snike til seg masse sukker andre steder. Jeg har for øvrig sluttet å delta på foreldremøter der ortorektiske slankemammaer sitter og promoterer lavkarbo, paleo og "riktige" pålegg på brødskivene. Men ingen tar opp at det kanskje er selve brødskiva, og ikke pålegget, som er usunt å spise hver dag 3 ganger om dagen hele året :D:D

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, men det der er om mulig enda mer hysterisk enn sukkerforbud... Barn kan jo potensielt sette ALT i halsen. I nyhetene står det også nå om en 20 år gammel jente som døde av en pannekakebit i halsen. Det er jo litt likt brød. Skal vi forby alt de KAN få i halsen kan de jo ikke spise. Eller drikke. De kan jo også få drikke i feil rør og så dø av sekundær drukning. HYSTERI!!!!!!!

Trenger ikke å gå så langt - her i Norge døde et barn på 4-5 år av en pølsebit i halsen. Så den norske tradisjonen med pølser i bursdag, pølser på 17. mai, pølser på skitur osv må utgå på grunn av det? Alt er potensielt skadelig. Jeg forstår at barn under 12 måneder ikke skal ha honning fordi den inneholder botulinum toksin, ikke bør ha lettbrus fordi det ikke er sikkert hvordan aspartam påvirker barn under 3 år og så videre. Men altså, kan man kveles av alt mulig. Man kan kveles ved å ødelegge en leke og sette den i halsen, sette en myk bamses arm i halsen og så videre. Da kan vi forby leker.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var jo akkurat det politiet gjorde.

Nei, de lagde en sak ut av at de ikke fikk dele ut kjærlighet på pinne....... Jeg er helt enig i at det er teit, men det er enda teitere å lage en sak ut av det!

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de lagde en sak ut av at de ikke fikk dele ut kjærlighet på pinne....... Jeg er helt enig i at det er teit, men det er enda teitere å lage en sak ut av det!

Nei det er ikke teit. Veldig fint at noen setter fokus på de syke foreldrene som tror at sukker er gift. Det er jo de som forgifter ungene sine, med syke holdninger.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke teit. Det er allerede alt for mange ungdommer med usunn forhold til mat, spiseforstyrrelser, utseendepress osv. Det er helt på sin plass at det settes fokus på hysteriske slankeforeldre.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan lagde de en stor sak av det? De fleste steder står det jo ikke en gang at barnehagen ikke fikk ta imot kjærlighetens.

Skrevet

Oj! Jentungen og jeg var innom butikken for å kjøpe påskesjokolade (sånne 'stratos'biter i kyllinger og egg i smågodtet+ krokodille til hun som ikke kan ha melk) til dessert i bhg idag. En til hver 😎 

Glad vi ikke har sukkerlov i vår bhg, der bruker de sunn fornuft - anbefales

Skrevet

Om det hadde handlet om at noen av barna hadde allergi, eller diabetes feks, så kan jeg forstå at de sier nei for å unngå urettferdighet. 

Men utover det så er det feil for meg. Det er så viktig at barna får et godt forhold til politiet, og ser hvor flotte de er. Slik at de tørr å be om hjelp når de feks har gått seg bort, eller trenger hjelp på annen måte. 

(Et lite stikk også til alle foreldre som truer barna med "hvis ikke du gjør sånn eller slik så kommer politier og tar deg!") 

Skrevet

helt enig, synes det er så hysterisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...