Gå til innhold

Meny for påskeuken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år reiser vi ikke bort i påsken. Litt uvant, men det blir deilig også.

Hva spiser dere til middag i påsken? 

Gode forslag mottas med takk :) 

Gjerne noe litt ... "påskete". Tenker at det blir lam på påskeaften, men det stoppet liksom der :P 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det helt aldeles fortreffelige med påskeuka er at det er ferie, ergo minimalt med planlegging. Har også lam på påskeaften som eneste fastpunkt, ellers har jeg ikke tenkt å planlegge mer enn høyst nødvendig...

Skrevet

Godt poeng 😊😊😊

Skrevet

Jeg skal være alene hele påsken, ingen planer. Skal ha lammeskank med hvitløk og rosmarin og rødvinssaus minst en gang, kanskje to. Ovnsbakte grønnsaker til.

Ellers skal jeg lage meg en bacalao-variant en dag.

Og blir det fint vær blir det nok en del lune salater noen av dagene. Og så skal jeg ha noe tapaslignende en dag også.

Ellers er det jo frokostene som starter påskedagene. Blir nok en del egg. Kokt egg og gaffelbiter. Kokt egg og røykalaks. Eggerøre med fersk gressløk. "Spansk" frokost/brunsj blir det nok minst en dag, litt grønnsaksjuice først, så stekte egg, stekt paprika, stekt spinat m. løk/hvitløk, og en grapefrukt etterpå. Og en god kaffe med litt mørk sjokolade etterpå. Har bestilt sol, så tenker å innta dette ute i solen :) Og blåveis på bordet :)

Anonymkode: c2e22...d08

Skrevet

Spising blir etter lyst-prinsipp. Men jeg har forresten et par bestillinger fra ungene, når jeg tenker meg om, så da blir det en dag med reker i creme.fraiche og en dag med laksesuppe. Ikke frabunnensuppe, altså, er på hytte med minikjøkken og da blir det frossen suppebase og masse ekstra laks og purre.

Ellers har jeg planer om eggorama til alle frokoster, for det hører med, og eggedosis fordi det er barndomskos, og bløtkake på påskeaften sånn som mormor lagde. Men som du ser, ingen überplan.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal være alene hele påsken, ingen planer. Skal ha lammeskank med hvitløk og rosmarin og rødvinssaus minst en gang, kanskje to. Ovnsbakte grønnsaker til.

Ellers skal jeg lage meg en bacalao-variant en dag.

Og blir det fint vær blir det nok en del lune salater noen av dagene. Og så skal jeg ha noe tapaslignende en dag også.

Ellers er det jo frokostene som starter påskedagene. Blir nok en del egg. Kokt egg og gaffelbiter. Kokt egg og røykalaks. Eggerøre med fersk gressløk. "Spansk" frokost/brunsj blir det nok minst en dag, litt grønnsaksjuice først, så stekte egg, stekt paprika, stekt spinat m. løk/hvitløk, og en grapefrukt etterpå. Og en god kaffe med litt mørk sjokolade etterpå. Har bestilt sol, så tenker å innta dette ute i solen :) Og blåveis på bordet :)

Takk! Gaffelbiter! Det vil jeg også ha!

Skrevet
5 minutter siden, sug lut skrev:

Takk! Gaffelbiter! Det vil jeg også ha!

Ja, det må med til påske og jul! :)

Skrevet

Må me virkelig planlegga alt? Blir heilt gal av all planlegging! Alle dager i året ellers planlegge me! Nei, i påsken ska eg ikkje planlegga ein skit, annet enn å kjøpa påskeegg, egg, laks, grønnsaker til grønnsaken og någe godt. Huff, laksesuppe/ neitakk. Versta eg får men kver sin smak. 

Anonymkode: 89fc8...69b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må me virkelig planlegga alt? Blir heilt gal av all planlegging! Alle dager i året ellers planlegge me! Nei, i påsken ska eg ikkje planlegga ein skit, annet enn å kjøpa påskeegg, egg, laks, grønnsaker til grønnsaken og någe godt. Huff, laksesuppe/ neitakk. Versta eg får men kver sin smak. 

Solstrålen :nigo:

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Solstrålen :nigo:

E du stalker? Kan du ikkje bare holda deg te den andre tråen kor du meine at moderator ska sletta det eg skrive?

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

E du stalker? Kan du ikkje bare holda deg te den andre tråen kor du meine at moderator ska sletta det eg skrive?

Hæ?? Dette svaret ditt hørtes litt paranoid ut... Ikke aner jeg hvem du er, og ikke har jeg bedt morderator slette noe du har skrevet heller. Aner ikke hvilken annen tråd du snakker om.

Jeg skrev det jeg skrev over her fordi jeg lo da jeg leste svaret ditt. Du svarer i en tråd om god mat, mat man skal kose seg med. Ditt svare skriver at du blir "helt gal" av slik planlegging og du velger å bruke ordet "skit" i en mattråd sammen med "huff" som negativ kommentar av det andre har tenkt å kose seg med. Og ikke svarer du på His spørsmål. For meg blir det rett og slett komisk. Svaret ditt er så negativt at jeg tolket det ironisk og dermed morsomt.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hæ?? Dette svaret ditt hørtes litt paranoid ut... Ikke aner jeg hvem du er, og ikke har jeg bedt morderator slette noe du har skrevet heller. Aner ikke hvilken annen tråd du snakker om.

Jeg skrev det jeg skrev over her fordi jeg lo da jeg leste svaret ditt. Du svarer i en tråd om god mat, mat man skal kose seg med. Ditt svare skriver at du blir "helt gal" av slik planlegging og du velger å bruke ordet "skit" i en mattråd sammen med "huff" som negativ kommentar av det andre har tenkt å kose seg med. Og ikke svarer du på His spørsmål. For meg blir det rett og slett komisk. Svaret ditt er så negativt at jeg tolket det ironisk og dermed morsomt.

Joda, eg har svart Hi på innlegget. Eg svarte at eg ikkje synes at alt må planleggas siden me planlegge alle andre dager. Eg skreiv og at eg ska kjøba grønnsaker te grønnsaken. Meg. Så eg syntes ikkje det va så depressivt så du gjer uttrykk for.  Eg syntes det eg skreiv va løye. 

Skrevet

Satser på fint vær, da blir det grilling :D Ungene vil ha taco en dag i påsken, og lasagne en dag. Ellers tar vi det litt som det kommer. Hjemmebakte rundstykker til frokost og ekstra godt pålegg. Nok snop (viktig!)

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, eg har svart Hi på innlegget. Eg svarte at eg ikkje synes at alt må planleggas siden me planlegge alle andre dager. Eg skreiv og at eg ska kjøba grønnsaker te grønnsaken. Meg. Så eg syntes ikkje det va så depressivt så du gjer uttrykk for.  Eg syntes det eg skreiv va løye. 

Det hadde vært strålende om du skrev på et av de norske skriftspråkene istedet for dialekt.

i tillegg var det ikke "løye", du fremstod som påskens største Grinch.

Anonymkode: cbb9f...8df

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

He he, du har nå tydeligvis planlagt en hel del selv også 😊 Og drar man til fjells i flere dager kan man ikke akkurat handle hver dag, så litt planlegging er nok ikke så dumt.

Skrevet

Påske!

Skal bake litt ymse, en bløtkake til påskeaften, pølsebrød til påskeaftens båltur, de vanlige brødene og plusser nok på med en runde boller og litt sånt.

Vi pleier å ha lammestek skjærtorsdag, så det må vi vel, og så tror jeg en dag blir bacalao (og restene av den etter bål påskeaften).

Så blir det nok noen lune salater, en quiche, kanskje en ostesoufflé og et par fiskemåltider om fisken biter.

Mest av alt blir det tid og ro og frisk luft. 

Lange frokoster eller lunsjer og eggerøre(siden vi må ha egg å male på)

Skrevet

Det blir lammestek en dag, men ellers har vi ingen planer. Vi håper på finvær så vi får grillet pølser, hamburgere og grønnsaker. Det blir fisk minst to ganger fordi det er favoritten her i huset hos store og små. Planen er ellers å ta det som det kommer og gjøre det enkelt. Skulle veldig gjerne spist både spekemat og røkelaks, men er gravid så det utgår dessverre.  Det beste med ferie er lange gode frokoster.  

Anonymkode: f26ef...468

Skrevet

Klarte å lese påskekuken 🤣

Spørs om det har blitt litt for lite på meg i det siste 🙊

Anonymkode: 3d790...4e0

Skrevet

mandag : blir nok Kylling med nudler og salat

tirsdag : taco

så drar vi på hytta ,så vet ikke hva det blir der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...