Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Jeg har sådd erteblomster og solsikkefrø - og de har vokst i vill fart. Hva gjør jeg med dem? Potter dem om til større potter, eller setter dem ut? Det er jo ganske kaldt enda? Noen som har peiling??? ¨ Blir glad for tips - barna har fått hver sin som de passer på og vil så gjerne at det skal gå bra med plantene til sommeren... Anonymkode: 816fd...af6
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 Du bør ikke sette de ut enda, men det er lurt å ha de ute på dagen slik at de får herdet seg før de flytter helt ut. Av erfaring så plantes slikt for tidlig og fryser når de kommer ut. Jeg er skikkelig utolmodig av meg, så jeg har bommet endel ganger med å plante de ut på denne tiden. Om de har liten potte nå er det nok lurt å gi de litt bedre plass. Anonymkode: 7f43c...953
Iiiiik Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 De må over i større potte, de kan ikke plantes ut før du er helt sikker på at det ikke er frost på natta. Det er grunnen til at jeg aldri planter inne, jeg orker ikke styret med å prikle, plante om og plante ut. På veien dør jo mesteparten uansett, jeg klarer ikke å være forsiktig nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå