Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Jeg holder på å bli utredet for ADD, om det viser seg at jeg har den diagnosen vil det da være naturlig å utredet sønnen min for å se om han også har det? Sønnen min er 5 år å er veldig utagerende i barnehagen,utrygg i barnehagen og takler ikke store grupper med barn som i en barnehage.Han har også flere ganger kastet steiner på voksne og barn uten at han er sint eller sur.Det virker bare som ett plutselig spontant innfall.Når vi spør hvorfor han gjør det så svarer han at han ikke vet hvorfor han gjør det.Pedagogisk leder tror det kan være diagnose innen for autisme aspekteret å jeg selv har tenk asperger etter å ha lest mye om det.Men tenker at om jeg får ADD diagnosen så er det vel stor sannsynlighet for at han også kan ha den diagnosen vel? Anonymkode: d1830...049
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 ADHD/ADD er arvelig. Så ikke utenkelig at det er det. På så små barn kan slike symptomper forveksles med noe på autismespekteret. Vet ikke hvor tidlig de utreder barn, men var det min sønn ville jeg ha sjekka det. Jeg har ADHD selv, og kommer til å følge med på sønnen min for å si det sånn Anonymkode: 9c33a...6a0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 Nå har jeg mest lest om asperger da,men der står det at ved skolealder er det ofte vanlig å begynne utredningen for da blir symtomene enda tydligere. Anonymkode: d1830...049
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå