Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 19-20 uker, og så går vannet. Hva skjer da, lar man det bare skure og gå? Er det "dødsdom for fosteret"? Sengeleie og sykemelding, innleggelse? Er det noe håp om at det "tetter seg" igjen og at resten av svangerskapet går som normalt? Ja. Noen med erfaringer? (Gjelder ikke meg, men en slektning, så jeg vet ikke så mye mer) Anonymkode: 64eb1...561
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 Det kan gå ganske bra dersom de ikke ligger knusktørt. Det er økt fare for lungeproblemer og kontrakturer i armer og bein. Ikke en drømmesituasjon, men det trenger ikke å være helsvart. Problemet er hvis fødselen starter og barnet fødes før uke 23+0, da er det ikke mye å gjøre. Anonymkode: 17a18...d43
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/22203092/ Her er en artikkel om emnet. Det varier noe fra land til land hvilke barn man satser på. Det satses stort sett fra 23+0 i Norge. Dersom du vil lese mer, kalles det previable PPROM. Anonymkode: 17a18...d43
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #4 Skrevet 7. april 2017 Her gikk vannet da jeg var 22+2. Ble hentet av sykebilen og rett på sykehuset. Pga at jeg ikke var over den magiske grensen som da er/var 23 el 24 uker ( 7 år siden) så ble det rett på føden. De sjekket med ultralyd og såg at alt vannet var borte. Fikk morfin og fødte vanlig etter 4,5 time. Vår sønn hadde ikke sjans til å overleve en så tidlig fødsel. Han levde i få minutter etter fødselen, men det ble ført som en dødfødsel da han ikke skrek ved fødsel. Vi fikk ha han hos oss den dagen på føden, men så måtte vi reise hjem på kvelden pga kapasitet på sykehuset. Anonymkode: 7f128...772
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #5 Skrevet 7. april 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her gikk vannet da jeg var 22+2. Ble hentet av sykebilen og rett på sykehuset. Pga at jeg ikke var over den magiske grensen som da er/var 23 el 24 uker ( 7 år siden) så ble det rett på føden. De sjekket med ultralyd og såg at alt vannet var borte. Fikk morfin og fødte vanlig etter 4,5 time. Vår sønn hadde ikke sjans til å overleve en så tidlig fødsel. Han levde i få minutter etter fødselen, men det ble ført som en dødfødsel da han ikke skrek ved fødsel. Vi fikk ha han hos oss den dagen på føden, men så måtte vi reise hjem på kvelden pga kapasitet på sykehuset. Anonymkode: 7f128...772 Oh..så leit Kondolerer. Håper det går bra med dere nå. Anonymkode: ad7d4...81e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå