Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Jeg skulle ha henvisning til gynekolog, tidligere har jeg kunnet ringe kontoret og så får legen beskjed og sender henvisningen. Denne gangen fikk jeg beskjed om at jeg måtte inn til legen for slikt, nye retningslinjer. Det i seg selv er passe irriterende. Viste seg også da jeg kom til legen at jeg kunne ta slikt på telefonen, var ei ny som satt i telefonen, så hun hadde misforstått noe. Jeg var litt stressa den dagen og glemte lommeboka på kontoret, så ba om å få på faktura. En konsultasjon pleier koste 140kr, det i seg selv er jo nok for 1 minutt for en henvisning. Men så dumpet altså regningen ned i postkassa i dag: konsultasjon: 140kr, fakturagebyr: 135kr. Er det i det heletatt lov? Anonymkode: 43eb2...fdb
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 Fakturagebyr er lov dersom det er opplyst om det. Det vil si at dersom det står på en lapp på legekontoret, så er det lov. Anonymkode: 7cf1b...6d5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 Okey, takk De dag ifra at det ble et gebyr, og det regnet jeg med, men trodde ikke det skulle bli nesten like mye som selve timen. Skal betale, altså, trodde bare fakturagebyr pleide være på 50kr. Jaja, glemmer ikke lommeboka igjen, da Anonymkode: 43eb2...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå