Gå til innhold

Kjeder meg ihjel! :P


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er "alene"mamma 47 uker i året. 

Bor på landet, og ingen "gidder" å besøke meg, hvertfall ikke drikke hos meg. 

Det er veldig sjeldent at jeg blir bedt på fest, og de siste to jeg har vært på har endt så utrolig dårlig.. Det har bare blitt drittkvelder egentlig, og jeg blir så utrolig skuffa. Når jeg først ENDELIG skal på fest. 

Jeg har kjæreste, men han er ganske kjedelig. Sikkert stygt sagt, jeg er glad for at han er den han er- men sosialt sett er det ganske kjedelig. Han er sjeldent interessert i å være med andre sammen med meg. Han vil stortsett være med venner uten meg. Og fordi vi har vært så lite sosiale sammen, har vi veldig få felles venner vi kan henge med, og han virker egentlig helt uinteressert i å være med dem. 

Helt ærlig. Så har vi 2 par å være med. lol. 

Nå har gutten i det ene paret drapstruet meg på fest, klikket helt for han og jeg har ikke kjempelyst til å feste med de mer før han har fått hjelp. Mens det andre paret har begynt å teste ut dop når de fester (?). Skjønner ikke hvorfor i det hele tatt, men de er litt deppa begge to fordi han kanskje skal i fengsel. 

Så valgene er få. Og jeg holder på å søke jobb. Vært alene hjemme mye på dagtid og blir bare tristere og tristere. 

Så, det store spørsmålet er- hvordan får man seg venner i voksen alder? Finnes det ting man sosialt kan gjøre i helger etc? Jeg er 28 år. 

Er så misunnelig på kjæresten som drar på hytteturer med gutta, turer på fjellet og sånn.. jeg er hjemme å passer på ungen min og bikkja hans. Er litt smålei av å være så bundet. 

Anonymkode: 8e8bb...710

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff for noen venner du har da! Drapstrusler, dop og fengsel? Tror jeg hadde sett meg om etter noen nye... 

Er det aktuelt å flytte? Hvor gammelt er barnet? Ifht jobb er det kanskje lurt å flytte til en by også? Eller studere?

Så er det bare å melde seg på noen fritidsaktiviteter og være litt pågående med å ta kontakt med andre. Be om nummeret, legge til på Facebook o.l. Spør om noen vil være med ut og ta en øl/kaffe.

Anonymkode: 55b4e...5b8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff for noen venner du har da! Drapstrusler, dop og fengsel? Tror jeg hadde sett meg om etter noen nye... 

Er det aktuelt å flytte? Hvor gammelt er barnet? Ifht jobb er det kanskje lurt å flytte til en by også? Eller studere?

Så er det bare å melde seg på noen fritidsaktiviteter og være litt pågående med å ta kontakt med andre. Be om nummeret, legge til på Facebook o.l. Spør om noen vil være med ut og ta en øl/kaffe.

Anonymkode: 55b4e...5b8

 

Ja det er helt utrolig. Dette er vennepar vi har hatt i mange år og hatt det mye bra med. Men det var kjempetrist at det skulle bli sånn det har blitt i det siste. Jeg vil ikke være på fest der det blir inntatt narkotika (så det ene venneparet har jeg distansert meg bittelitt fra. Hun har ALDRI holdt på med det, så jeg aner ikke hvorfor hun er så hypp på å teste ut ting helt plutselig.) .. Han som drapstruet meg har aldri vært heeelt i vater, men det har aldri gått så langt før :( Det er også er innmari slitsomt par å være med, nettopp fordi han er litt smågal og dama hans er suuuuupersnill. 

Barnet er 6 år og begynner på skole nå til høsten. Jeg/vi trives veldig godt her vi bor. Det er en relativt liten kommune, med masse tilbud til barn og det føles veldig trygt her. Jeg bor bare 6 minutter fra nærmeste kjøpesenter, 20 minutter fra disse venneparene. Men det er langt nok til at vi stortsett alltid må dra til dem- eller at en må la være å drikke mtp kjøring. 

 

Anonymkode: 8e8bb...710

Skrevet

Jøss!!!!!!

så slitsomt å ikke få feste og drikke altså!

og for et varp av en kjæreste som helst vil gå uten deg!

for en fantastisk omgangskrets! 

 

Anonymkode: 3d6db...73d

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss!!!!!!

så slitsomt å ikke få feste og drikke altså!

og for et varp av en kjæreste som helst vil gå uten deg!

for en fantastisk omgangskrets! 

 

Anonymkode: 3d6db...73d

Takk. Det hjalp veldig. 

Anonymkode: 8e8bb...710

Skrevet

Du høres en smule umoden ut, og det sier jeg ikke for å være ufin. Tror både du og barnet ditt kunne hatt godt av at du fikk deg andre interesser enn å feste.. Det høres litt snevert ut å ikke finne på noe dersom festing og drikking utgår? 

 

Hva med å få deg en hobby som gir deg en ny omgangskrets med litt mer oppegående folk? Du liker vel å gjøre noe annet enn å feste?

Anonymkode: 69945...ccb

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Det hjalp veldig. 

Anonymkode: 8e8bb...710

Du har en ubrukelig kjærest, du har ubrukelige venner, du har ikke jobb og du kjeder deg. Løsningen på dette er iflg deg å finne noen å drikke med? Da er det ikke lett for voksne folk å hjelpe deg, altså  

Har du venner du gjør andre ting med da? Går på tur, på besøk eller finner på noe annet?

Anonymkode: 3d6db...73d

Skrevet

Flytt, eller i det minste skift omgangskrets ved å skaffe deg nye interesser og aktiviteter.

Det finnes ikke noe som tilsier at du er sammen med kjæresten av andre grunner enn at det er praktisk og greit å ha selskap innimellom slik at du kjeder deg litt mindre enn du er redd for å gjøre ellers.

DU og ingen andre enn DU kan ta tak i livet ditt. Og DU må skifte vennegjeng! Skaff deg interesser og aktiviteter. Slutt å drikke alkohol inntil du har ryddet opp i livet ditt!

Problemet er ikke at du kjeder deg. Problemet er at du ikke tillater deg selv å leve, at du ikke tillater deg selv å være deg selv. Du blir i et forhold som ikke gir deg noe, du holder av gammel vane på destruktive "venner", fordi du da slipper å gjøre noe selv for å skape deg et bedre liv og bedre nettverk.

Ta ansvar, skaff deg interesser, skaff deg nye kjente - da blir du nok også mer positiv. Hele innlegget ditt oser av at du egentlig ikke orker eller vil, du søker destruktive aktiviteter (drikking og festing) med venner som er enda mer destruktive for deg.

Du må ta et valg - enten kommer du deg ut av denne gjengen og skaper deg det livet du vil ha... eller du blir sittende i samme hengemyra i årevis og kanskje resten av livet.

Beklager om du synes det er tøft, men det er bare DU som kan gjøre noe med livet ditt. Og en ting til - slike "venner" som du velger å omgås så forstår jeg godt om du sliter med å finne bedre venner. Oppegående og gode folk holder seg ikke til dopfolk og folk som er så ustabile at de kommer med drapstrusler! Og en ting til - du er MOR, da har du en fordømt PLIKT til å skaffe deg en annen omgangskrets enn den du nå har. Barnet ditt begynner på skolen, og risikerer at det får høre både det ene og det andre om deg i fremtiden (ikke noe trenger være sant, det er nok at du omgås den gjengen du gjør i dag). Du viser svært dårlig vurderingsevne som fortsetter å være sammen med slike folk som du er!

Så ny retning og mening i livet - for ditt barns skyld også!!!

Har du problemer som gjør at du sliter, da er det også din plikt å søke hjelp for dette. I så fall, bestill legetime og fortell at du trenger hjelp.

Anonymkode: 5c7b3...06b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flytt, eller i det minste skift omgangskrets ved å skaffe deg nye interesser og aktiviteter.

Det finnes ikke noe som tilsier at du er sammen med kjæresten av andre grunner enn at det er praktisk og greit å ha selskap innimellom slik at du kjeder deg litt mindre enn du er redd for å gjøre ellers.

DU og ingen andre enn DU kan ta tak i livet ditt. Og DU må skifte vennegjeng! Skaff deg interesser og aktiviteter. Slutt å drikke alkohol inntil du har ryddet opp i livet ditt!

Problemet er ikke at du kjeder deg. Problemet er at du ikke tillater deg selv å leve, at du ikke tillater deg selv å være deg selv. Du blir i et forhold som ikke gir deg noe, du holder av gammel vane på destruktive "venner", fordi du da slipper å gjøre noe selv for å skape deg et bedre liv og bedre nettverk.

Ta ansvar, skaff deg interesser, skaff deg nye kjente - da blir du nok også mer positiv. Hele innlegget ditt oser av at du egentlig ikke orker eller vil, du søker destruktive aktiviteter (drikking og festing) med venner som er enda mer destruktive for deg.

Du må ta et valg - enten kommer du deg ut av denne gjengen og skaper deg det livet du vil ha... eller du blir sittende i samme hengemyra i årevis og kanskje resten av livet.

Beklager om du synes det er tøft, men det er bare DU som kan gjøre noe med livet ditt. Og en ting til - slike "venner" som du velger å omgås så forstår jeg godt om du sliter med å finne bedre venner. Oppegående og gode folk holder seg ikke til dopfolk og folk som er så ustabile at de kommer med drapstrusler! Og en ting til - du er MOR, da har du en fordømt PLIKT til å skaffe deg en annen omgangskrets enn den du nå har. Barnet ditt begynner på skolen, og risikerer at det får høre både det ene og det andre om deg i fremtiden (ikke noe trenger være sant, det er nok at du omgås den gjengen du gjør i dag). Du viser svært dårlig vurderingsevne som fortsetter å være sammen med slike folk som du er!

Så ny retning og mening i livet - for ditt barns skyld også!!!

Har du problemer som gjør at du sliter, da er det også din plikt å søke hjelp for dette. I så fall, bestill legetime og fortell at du trenger hjelp.

Anonymkode: 5c7b3...06b

👏👏👏👏👏

Anonymkode: f87cb...d6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...