Gå til innhold

Fattige foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tiden er det en del debatt rundt det med fattigdom i Norge. Trist når barn ikke får ta del i aktviteter osv på lik linje med andre barn. Leser ofte om folk som ikke har råd til klær osv til barna.

Det jeg stusser over da, er at jeg mange ganger har forsøkt å selge svært rimelige pakker med klær, pent brukt, men det er ingen interesse. Helt fine gode klær. Føler da at folk egentlig er veldig kravstore. Det ser man også i disse facebook-gruppene, der folk er ekstremt opptatt av at alt skal være perfekt på et brukt plagg. En svak flekk eller en søm som er reparert, nei da er det helt utelukket. Hvor fattige er folk i Norge egentlig da? Altså, har veldig sympati for at folk er fattige, men forstår ikke det at man på en side åpenbart har råd til enkelte ting (som jeg så i en reportasje; kaffekapsel-maskin og flotte lyslykter), men et par hundrelapper på en stor klespakke er ikke aktuelt...hmm

Anonymkode: 56c4d...42e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper mye klespakker, men ja, jeg er kresen fordi jeg kan, fordi det er mye fint å få kjøpt brukt. Er ingen grunn til å kjøpe ødelagte klær når man kan få hele, pent brukte klær nesten gratis. Jeg selger brukte klær selv også, men det som har hull eller flekker går i fretexboksen.

Anonymkode: ddfc1...61f

Skrevet

Tja jeg har vert fattig virkelig fattig. Hadde en liten datter på to år (11 år siden). På Finn  fant jeg en nydelig klespakke virkelig flotte klær og det bar masse! Hun annonserte de til 1000 kroner men jeg fikk de for 500 inkludert frakt. Det var mye penger for meg da men jeg har aldri i mitt liv vert så takknemlig for noe. Hun hadde de klærne lenge. Og når jeg sorterte barneklærne på loftet fant jeg de igjen og synes fortsatt de var kjempe fine. Det var veldig dyre klær IG jeg hadde aldri hatt råd til de. For nesten en tåre i øyet om jeg tenker på hvor snill den damen var. 

Så jo det er noen som virkelig verdsetter det. Selv om jeg nå har utrolig mye penger i forhold til da og kan kjøpe meg hva jeg vill kommer jeg aldri til å glemme den gavmildheten noen gang!

Anonymkode: 539fc...ba8

Skrevet

Jeg kjøper gjerne klær brukt men for at det skal lønne seg så ser jeg kun etter klær i samme by som jeg bor i.Dessverre var det lite klær i rett størrelse da.

Anonymkode: 65ac9...c54

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For tiden er det en del debatt rundt det med fattigdom i Norge. Trist når barn ikke får ta del i aktviteter osv på lik linje med andre barn. Leser ofte om folk som ikke har råd til klær osv til barna.

Det jeg stusser over da, er at jeg mange ganger har forsøkt å selge svært rimelige pakker med klær, pent brukt, men det er ingen interesse. Helt fine gode klær. Føler da at folk egentlig er veldig kravstore. Det ser man også i disse facebook-gruppene, der folk er ekstremt opptatt av at alt skal være perfekt på et brukt plagg. En svak flekk eller en søm som er reparert, nei da er det helt utelukket. Hvor fattige er folk i Norge egentlig da? Altså, har veldig sympati for at folk er fattige, men forstår ikke det at man på en side åpenbart har råd til enkelte ting (som jeg så i en reportasje; kaffekapsel-maskin og flotte lyslykter), men et par hundrelapper på en stor klespakke er ikke aktuelt...hmm

Anonymkode: 56c4d...42e

Jeg er ikke fattig, men liker å kjøpe klær brukt likevel. Syns det er en fin ting å kunne selge/kjøpe brukte ting slik at færre ting går i bosset. Når det er sagt er det ikke alltid jeg er så fornøyd. Har kjøpt 3 klespakker. 1 var til baby og den var jeg veldig fornøyd med. Klærene så rene ut og var sikkert ikke blitt brukt så mye. 1 var uteklær til barnehage. Her var det mye som kunne brukes, men også en del som aldri er blitt brukt, og regntøy som f.eks ikke var tett. Den tredje pakken jeg kjøpte var veldig billig per plagg, men klærne var tydelig fra 90-tallet eller noe. De fleste buksene var alt for tynne og lange for gutten min som fortsatt bruker bleie, selv om de bare var en størrelse opp fra de han har nå. Dette problemet har jeg ikke hatt i butikken. Så jeg kan skjønne om fattige ikke har lyst å gamble på klespakker. De risikerer jo å likevel måtte kjøpe nytt, slik vi måtte med regntøyet, og snart med bukser. Dessuten er det jo enkelte som gir bort klær til fattige, så om jeg hadde manglet penger hadde jeg nok heller ville benytte meg av det.

Anonymkode: d59af...fac

Skrevet

Klær i kjedebutikkene er svært rimelige altså, jeg tror ikke det er klesutgiftene som velter lasset for de som er fattige.

Skrevet

Synd. Har lite penger selv og da prøver jeg å få solgt klær fra barna mine, men nesten ikke salg. Og dette er pent brukt og billig. 

Anonymkode: bbe28...de0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke fattig, men liker å kjøpe klær brukt likevel. Syns det er en fin ting å kunne selge/kjøpe brukte ting slik at færre ting går i bosset. Når det er sagt er det ikke alltid jeg er så fornøyd. Har kjøpt 3 klespakker. 1 var til baby og den var jeg veldig fornøyd med. Klærene så rene ut og var sikkert ikke blitt brukt så mye. 1 var uteklær til barnehage. Her var det mye som kunne brukes, men også en del som aldri er blitt brukt, og regntøy som f.eks ikke var tett. Den tredje pakken jeg kjøpte var veldig billig per plagg, men klærne var tydelig fra 90-tallet eller noe. De fleste buksene var alt for tynne og lange for gutten min som fortsatt bruker bleie, selv om de bare var en størrelse opp fra de han har nå. Dette problemet har jeg ikke hatt i butikken. Så jeg kan skjønne om fattige ikke har lyst å gamble på klespakker. De risikerer jo å likevel måtte kjøpe nytt, slik vi måtte med regntøyet, og snart med bukser. Dessuten er det jo enkelte som gir bort klær til fattige, så om jeg hadde manglet penger hadde jeg nok heller ville benytte meg av det.

Anonymkode: d59af...fac

Samme her. Kjøper MASSE brukt, også til meg selv, men vil ikke brenne inne med en masse som ikke passer.

Anonymkode: 5d903...d24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...