Gå til innhold

Utmelding av kirken med Bank-ID på 1 min,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den korte versjonen. Her melder du deg ut av kirken med kun Bank-ID for mobil:
https://kirken.no/nb-NO/om-kirken/medlemskap/inn--og-utmelding1/skjema-for-inn--og-utmelding/

Nå misjoneres det i flere poster mot abort og mot ateister av det som tilsynelatende er samme person med samme måte å argumentere på. Meninger legges på en gruppe mennesker uten at han/hun taler sin egen sak. Mye tro og spor av filosofi går igjen, svarer sjeldent på spørsmål, men stiller gjerne nye. Personen tar korte pauser og starter igjen en ny nedlatende post om en gruppe mennesker som kan ha som formål å konvertere andre, men som kanskje kun provoserer eller irriterer. 

De fleste som er registrert som medlemmer i den norske kirke ikke er personlig kristne ifølge statistikken. Derfor oppfordrer jeg, uten misjonering at dere gjør det dere selv mener er riktig og har ment å gjøre i lengre tid, nemlig melde seg ut av den norske kirke. Selv tok det meg kanskje 10 år fra tanke til handling. 

Alt du trenger er Bank-ID på mobil og du er ute på 1 minutt. Dersom du melder deg inn i et annet trossamfunn som står for menneskerettigheter isteden for tro, gis det 200,- årlig til enten UNICEF eller dyrebeskyttelsen etter ditt ønske. Stå for det du mener og gjør livet bedre for mennesker eller dyr som lever i dag. 

Jeg håper at de som melder seg ut, poster det her ETTER at de har gjort det. Da ser vi om dette bærer frukter. 

https://kirken.no/nb-NO/om-kirken/medlemskap/inn--og-utmelding1/skjema-for-inn--og-utmelding/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten misjonering 😂😂 det er jo misjonering på sitt verste.

Å melde seg ut av den norske kirke er forrige ingen dum ide. Mer penger og støtte til andre ;) 😉 bla.a den katolske kirken og muslimer.

Anonymkode: aec46...030

Skrevet

Dummeste vi gjør er å melde oss ut av kirken! (nei er ikke kristen selv engang). Årsaken til det er at det da vil gå svært kort tid før Norges statskirke ikke er Norges statskirke lenger pga at der er ferre kristne enn feks muslimer. Da vil den 'kirken' med høyest antall medlemmer få budsjettet fra staten. Så kan man jo selv tenke hva dette vil si for Norge. 

Anonymkode: 800d4...c81

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dummeste vi gjør er å melde oss ut av kirken! (nei er ikke kristen selv engang). Årsaken til det er at det da vil gå svært kort tid før Norges statskirke ikke er Norges statskirke lenger pga at der er ferre kristne enn feks muslimer. Da vil den 'kirken' med høyest antall medlemmer få budsjettet fra staten. Så kan man jo selv tenke hva dette vil si for Norge. 

Det heter ikke statskirke lengre, den ble heldigvis avviklet i 2012👍🏽

Anonymkode: 9e956...7ab

Skrevet
1 time siden, mipsmaster skrev:

Den korte versjonen. Her melder du deg ut av kirken med kun Bank-ID for mobil:

Nå misjoneres det i flere poster mot abort og mot ateister av det som tilsynelatende er samme person med samme måte å argumentere på. Meninger legges på en gruppe mennesker uten at han/hun taler sin egen sak. Mye tro og spor av filosofi går igjen, svarer sjeldent på spørsmål, men stiller gjerne nye. Personen tar korte pauser og starter igjen en ny nedlatende post om en gruppe mennesker som kan ha som formål å konvertere andre, men som kanskje kun provoserer eller irriterer. 

De fleste som er registrert som medlemmer i den norske kirke ikke er personlig kristne ifølge statistikken. Derfor oppfordrer jeg, uten misjonering at dere gjør det dere selv mener er riktig og har ment å gjøre i lengre tid, nemlig melde seg ut av den norske kirke. Selv tok det meg kanskje 10 år fra tanke til handling. 

Alt du trenger er Bank-ID på mobil og du er ute på 1 minutt. Dersom du melder deg inn i et annet trossamfunn som står for menneskerettigheter isteden for tro, gis det 200,- årlig til enten UNICEF eller dyrebeskyttelsen etter ditt ønske. Stå for det du mener og gjør livet bedre for mennesker eller dyr som lever i dag. 

Jeg håper at de som melder seg ut, poster det her ETTER at de har gjort det. Da ser vi om dette bærer frukter. 

Du misjonerer jo som bare fy

Anonymkode: 780f2...133

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det heter ikke statskirke lengre, den ble heldigvis avviklet i 2012👍🏽

Anonymkode: 9e956...7ab

Vell, point made. 👍

Skrevet

Kommer aldri til å melde meg ut av statskirken. Har sett hvilken jobb de gjorde for meg i en krise. Meld dere ut folkens men husk at de kanskje ikke er der den dagen dere trenger den! 

Anonymkode: 19815...487

Skrevet

Jeg døpte meg samtidig med sønnen forrige helg jeg 😊

Anonymkode: 5e834...7b1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg døpte meg samtidig med sønnen forrige helg jeg 😊

Anonymkode: 5e834...7b1

Glad for å høre. Tror ikke at folk som har meldt seg ut er klar over konsekvensen. Jeg mistet mitt eldste barn. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort dersom jeg ikke skulle ha fått lov til å gravlegge ham på kristen kirkegård/. Eller hatt begravelse/. Jeg sliter og er glad for at jeg har en god prest jeg kan snakke med/. Er dere klar over at i enkelte andre land begraver de menneskene umiddelbart? Jeg ser på nordmenn som litt under snittet faktisk.....diverse tråder her inne beviser min mistanke/

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glad for å høre. Tror ikke at folk som har meldt seg ut er klar over konsekvensen. Jeg mistet mitt eldste barn. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort dersom jeg ikke skulle ha fått lov til å gravlegge ham på kristen kirkegård/. Eller hatt begravelse/. Jeg sliter og er glad for at jeg har en god prest jeg kan snakke med/. Er dere klar over at i enkelte andre land begraver de menneskene umiddelbart? Jeg ser på nordmenn som litt under snittet faktisk.....diverse tråder her inne beviser min mistanke/

De blir jo begravet på kirkegården da, hvor tror du ellers de blir begravet?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De blir jo begravet på kirkegården da, hvor tror du ellers de blir begravet?

Du kan jo få et anonymt gravsted, felles med mange andre anonyme, eller du kan få asken din kastet på sjøen, i veibanen eller hvor som helst. Hvem tror du betaler for at gravstedet? Tror du at en grav er gratis? Kanskje du vil gravlegges ved en moske. Ikke vet jeg. Du blir kanskje gravlagt med hijab. Jeg vet ikke. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo få et anonymt gravsted, felles med mange andre anonyme, eller du kan få asken din kastet på sjøen, i veibanen eller hvor som helst. Hvem tror du betaler for at gravstedet? Tror du at en grav er gratis? Kanskje du vil gravlegges ved en moske. Ikke vet jeg. Du blir kanskje gravlagt med hijab. Jeg vet ikke. 

Du er vel ikke direkte med og trekker opp snittet selv😶

Anonymkode: c2238...027

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kirkegårdene  er et offentlig sted for folk som dør. Har ingen sammenheng/tilknytning til kirken. 

Hvor tror du de som ikke er medlem i kirken blir begravet da?

Anonymkode: c08f5...160

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke du bør snakke så veldig høyt om snittet selv altså..................

Skrevet

Melde meg ut av kirka slik at andre trossamfunn får mer pengestøtte? Ikke faen!

Anonymkode: 99b1e...0bf

Skrevet

Jeg springer ikke ned dørene i kirken, men melder meg ikke ut på grunn av at da får de andre trossamfunn mer støtte.

Anonymkode: debca...1b7

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer aldri til å melde meg ut av statskirken. Har sett hvilken jobb de gjorde for meg i en krise. Meld dere ut folkens men husk at de kanskje ikke er der den dagen dere trenger den! 

De foldet hender for deg i en krise tenker jeg. Skikkelig hjelp det.

Anonymkode: 1463d...11e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg springer ikke ned dørene i kirken, men melder meg ikke ut på grunn av at da får de andre trossamfunn mer støtte.

Anonymkode: debca...1b7

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Melde meg ut av kirka slik at andre trossamfunn får mer pengestøtte? Ikke faen!

Du kan melde deg inn i Humanetisk forbund i samme slengen. De tror ikke spesielt mye, men støtter menneskerettigheter.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan melde deg inn i Humanetisk forbund i samme slengen. De tror ikke spesielt mye, men støtter menneskerettigheter.

😂😂😂 og noen tror faktisk på det

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal det bety? Støtter de djevelen da eller?

Skrevet

Utmeldt :bolledeig:

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn.

Er ikke kristen jeg heller, men mener likevel det er viktig den norske kirken beholder sin posisjon i det norske samfunnet. Religion kommer alltid til å være en del av samfunnet, det vil alltid være en viss mengde troende mennesker, og da er det viktig at også kristendommen består.

Så jeg blir.

Anonymkode: 6000a...205

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utmeldt :bolledeig:

Gratulerer med å ha tilført andre trossamfunn mer støtte! 

Skrevet

Jeg er kun innom kirka ved dåp, konfirmasjon og lignende, men kunne aldri falt meg inn å melde meg ut! Kristendommen er viktig for Norge.

Anonymkode: fd0b5...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...