Gå til innhold

Mamma snill, pappa slem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...redd pappa. Dette sa treåringen til meg i dag. Faren er mer opptatt av regler og ryddighet enn meg, og har lavere terskel for å heve stemmen til tider. Dette særlig overfor et av de store barna, som kan ha en utfordrende atferd. Han er derimot svært tålmodig med minstemann, aldri observert noen aggresjon der. Likevel bekymrer lillegutts utsagn meg.

Da far kom hjem fra jobb nevnte jeg det for ham. Som ventet gikk han rett i forsvar, beskylte meg for å være for ettergivende.

Er ikke enig i dette, må gå an å oppdra barna uten å skrike.... ønsker at pappaen skal gå litt i seg selv men er tviler på at det skjer. 

Har lagt meg nå med en uggen følelse. ..

Ønsker noen tanker fra dere.

Må tilføye at vi stort sett har det fint, men sliter litt med fars verbale utbrudd. Han er ikke fysisk voldelig, og en arbeidssom og ansvarsbevisst pappa ellers, som deltar fullt ut med hus og barn.

Anonymkode: 413d7...b68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å få mye kjeft og høre på voldsomme verbale utbrudd er også skremmende og skadelig.

Anonymkode: bbd40...ac9

Skrevet

Det ødela meg helt. Kjeft og verbale utbrudd

Anonymkode: 82b5e...891

Skrevet

Akkurat hvor mye "kjeft" et barn tåler kommer an på barnet. Når et barn viser at det ikke takler kjeft, sier at det blir redd, da er det for mye. Da kan en ikke si at litt må en tåle, da er det på tide å legge om. 

Anonymkode: a681d...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...