Gå til innhold

Noen her som har besvimt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken reaksjon fikk dere i ettertid?

Kom dere raskt opp på beina igjen? Slapp resten av dagen?
Hva var grunnen? Noe på forhånd som kunne tilsi at det skulle skje?

Opplevde det i dag hos gynekologen, det er første gang noe slikt har skjedd meg. 
Jeg har vært helt utslitt i hele ettermiddag, orker absolutt ingenting. Jeg er helt ifra meg!

Anonymkode: 22382...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har besvimt Mange ganger på grunn av kvelning g. Ganske deilig følelse og våkner i løpet av 2 sekunder. Er helt som vanelig etter 10 sekunder omtrent.

Anonymkode: 2942b...fea

Skrevet

Ikke selv, men kjenner flere som har opplevd det. Enten pga sykdom, blodtrykksfall eller en veldig sterk opplevelse. Alle har vært veldig slitne i ettertid, i alt fra noen timer til to døgn. Slapp av så godt du kan, spis godt, drikk godt så er du nok i fin form raskt. God bedring.

Anonymkode: 6b0a9...0e1

Skrevet

Ja, fleire ganger. Kom til meg selv kort tid etterpå og var egentlig i fin form etterpå, bare litt trett. Besvimt  eit par ganger i kor (sto for lenge opp ned) og når eg reiser meg raskt opp pga blodtrykksfall.

Anonymkode: 09027...b16

Skrevet

Vell... 3 ganger

2 ganger hjernerystelse (ene gangen var jeg 100% tilbake etter 2 dager, andre gangen tok det ei uke)

1 gang tok det flere måneder, men hadde div. mangler i systemet så kroppen måtte hente seg inn

Kan ærlig si det var skremmende og fælt, og ikke minst vondt....

Skrevet

Jeg besvimer forholdsvis ofte. Har mistet tellingen, men det er garantert over 100 ganger. Jeg blir først uvel og helt hvit i ansiktet, det piper i ørene og jeg ser stjerner før jeg blir borte. Jeg har vært borte en stund noen ganger, andre ganger bare et kort øyeblikk. Når jeg er alene vet jeg ikke hvor lenge jeg er borte. Når jeg våkner kaldsvetter jeg, ser stjerner og hører ingenting. Det varer en stund. Jeg er alltid sliten resten av den dagen. Nå har jeg lært meg tegnene slik at jeg får lagt meg ned. I starten slo jeg hodet i flisene, vasken på badet, falt ut av dusjen og ble tatt imot, falt om på gulvet her og der og en gang ute. 

Det kommer som regel i forbindelse med en sliten kropp som følge av sykdom, graviditet eller psykisk stress for min del.  Jeg har fått påvist ekstremt lavt blodtrykk to ganger i etterkant av noen av hendelsene så antar det bare er blodtrykket som faller. De gangene blodtrykket har blitt målt har det vært 2 og 4 timer siden jeg våknet. Blodtrykket er nok årsaken til utmattelsen resten av dagen. 

Anonymkode: 8e12d...1c0

Skrevet

Kommer helt ann på hvorfor man besvimer. Ved f.eks plutselig blodtrykksfall så merker jeg ikke at jeg besvimer før jeg plutselig blir borte og er i fin form rett etter på. Så lenge man lander sånn forholdsvis trygt ( kan få noen kuler i hodet for å si det sånn )

Er jeg i dårlig form, så tar det lengre tid. Svimte av på do under influensa en gang...da "susa" jeg lenge etterpå. 

Anonymkode: e7e26...42e

Skrevet

Jeg får ofte blodtrykksfall, da begynner jeg å kaldsvette noen sekunder før jeg reiser til drømmeland 😅 Sist det skjedde mistet jeg følelsen i munnen, og i ansiktet. Da blei jeg virkelig redd ! Men legen sa det ikke var noe farlig, tok meg ikke inn for sjekk heller. Men det blei borte etter jeg sov noen timer. 

Blir alltid helt utslitt etter en besvimelse. Kan sove i fleire timer..

Anonymkode: 6628e...1f3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har besvimt Mange ganger på grunn av kvelning g. Ganske deilig følelse og våkner i løpet av 2 sekunder. Er helt som vanelig etter 10 sekunder omtrent.

Anonymkode: 2942b...fea

Idiot

Anonymkode: 8a52e...c8a

Skrevet

Jeg er godt kjent med å miste bevisstheten og å komme tilbake. Har epilepsi da, men det er jammen uhyggelig å oppleve det blant fremmede. Er jeg alene har det skjedd at noen ringer ambulanse.

Anonymkode: a54a1...048

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...