Gå til innhold

Er så skuffa.. gruer meg til påsken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I påsken skal mitt barn fra tidligere være hos sin far. Og jeg får alenetid med kjæresten for første gang på lenge. 

Helgen etter skal han på partytur hele helgen med gutta fra jobben. Han prater masse om den turen med gutta, men har ikke nevnt et eneste ord om påsken. Jeg vil på hytta, så jeg nevnte vel i en setning en dag at jeg kunne tenke meg å dra dit. Og virker som at det var litt samma for han. 

Blir drit lei meg jeg.. Har mista de fleste av vennene mine etter at jeg var alene med barn en stund og de viste lite forståelse til at jeg bodde langt unna og måtte være hjemme på kveldene stortsett, så jeg har ingen plan B. Har mest lyst til å bare dra på partytur i påsken, men har ingen å reise med. :P Har ikke kjempelyst til å tilbringe barnefri med en som virker som om han driter i om han er med meg eller ikke og hvor vi er.. 

Er ikke uvanlig at han er tafatt og initiativløs heller. Begynner å bli slitsomt. 

Forstår jo veldig godt at han gleder seg til å dra på den turen også! Har ikke noe problem med å forstå det. Men påsken er liksom min tur da. Det er det jeg skal liksom. Jeg skal ikke på noe partyturer eller gjøre noe morsomt i nærmeste fremtid.. Blir deppa jeg. 

Har lite venner, så da blir det til at jeg deler sånt her da :P 

Anonymkode: 23ff1...f2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er nok stikkordet kommunikasjon mellom dere.

Når han gir deg inntrykk av at det er samme for ham om dere er hjemme eller på hytta, så betyr ikke det at det er samme for han om dere to feirer sammen eller ikke. En mann kan fint mene at "det er samme for meg hvor vi er i påsken bare jeg er sammen med deg". Men vi damer trenger å høre akkurat det, hvis det er det mannen mener.

Snakk med ham, fortell ham hva du føler, at du føler at det ikke er så farlig med deg, at du føler deg for gitt?, at du har behov for at han viser litt mer interesse i det dere to skal gjøre sammen, være med på planlegging, formidle hva han ev. vil eller ikke vil osv. Jeg forstår at du trenger at han viser litt mer entusiasme for dere som par og det dere skal gjøre sammen, men det må du formidle til ham. Og hvis det er slik at han aldri viser det, da er spørsmålet om dere kan finne en måte som gjør at det blir ok for begge to likevel, eller om han kanskje ikke er rett mann for deg likevel.

Snakk med ham, uten kommunikasjon om disse følelsene så sklir dere bare fra hverandre.

Prøv også å få nye venner. Ikke pga. denne episoden, men fordi du da får litt større nettverk. Da blir dere også litt mer likestilt, og det kan være lettere for deg å takle hans glede over gutteturen. Og da er du heller ikke så avhengig av ham.

Anonymkode: 89ed5...91a

Skrevet

Hvor gammel er dere? Du høres litt fjortis og sutrete ut... Har du fortalt at du gleder deg til å være med ham? Eller forventer du bare at han skal forgude deg? Dere må jo snakke sammen.  Bare hinte sånn i forbifarten om at du vil på hyttetur - da kan du ikke forvente at han fanger det opp og gleder seg!

Anonymkode: 2c7dc...156

Skrevet

Hoho...! Her må dere prate sammen. Gutter er ofte litt vel avslappa i forhold til våre forventinger til dem. Ikke fordi de ikke bryr seg,men fordi de ikke aaaaner at vi damer går å tenker å føler så mye. Klar tale - det eneste som funker.

Anonymkode: 4eb17...3da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...