Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 at andre blir ateister, og lever etter deres regler? Kanskje misjonerer personen ikke, men kan uttrykke at andre lever for strengt. Engasjerer seg i folks rett til å velge partner av samme kjønn, få barn utenom ekteskap, høylytte forkjempere for abort osv. Så lenge man lever etter norske lover og regler, må det da være irrelevant om jeg lever etter religiøse regler og moral. Veien til et fritt, seksuelt frigjort liv er ofte fylt av forakt om motstand i stedet for nestekjærlighet. Er ikke det selvmotsigende? Hvorfor er det så viktig at andre ikke finner Jesus. Har vært familieselskaper med ateistisk familie noen ganger, og blir ikke møtt med kjærlighet, men sinne og forakt fordi jeg er troende. Skjønner bare ikke hvorfor de har så eierskap i andres livsvalg? Anonymkode: d7e60...31a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Ikke litt viktig en gang, faktisk helt uinterressant. Det ateister ofte ønsker, er å slippe andres religion i det offentlige rom. La religion være privat i hjemmet og i forsamlingshus. La skole, barnehage og institusjoner være fritt for religiøs påvirkning. Det er noe helt annet enn å få folk til å forlate sin religion. Anonymkode: 0617e...c07
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke litt viktig en gang, faktisk helt uinterressant. Det ateister ofte ønsker, er å slippe andres religion i det offentlige rom. La religion være privat i hjemmet og i forsamlingshus. La skole, barnehage og institusjoner være fritt for religiøs påvirkning. Det er noe helt annet enn å få folk til å forlate sin religion. Anonymkode: 0617e...c07 Det er ikke sant, det er ofte at de har stått utenfor kirken her og forsøkt å HINDRE FOLK i å gå inn i kirken. Fordi de er livredde for at folk skal være eller bli kristne. De forsøker å presse abort på folk, ved å lyve om at det ikke er et menneske eller et liv. De forsøker å presse frem sin mening i media - hele tida. De infiltrerer (det har vært innrømmet, helt sykt) kristne menigheter for å ødelegge fra innsiden. Noe de har klart f.eks med Den Norske Kirke og homoekteskap. Jeg har aldri - aldri - møtt en ateist som ikke snakker om livssynet sitt hele tiden. Min svoger er ateist, mine foreldre er ateister (i hvert fall pappa), jeg har hatt ateistiske kamerater og klassekamerater. Fellesnevneren er at alle må forkynne budskapet sitt hele tida Anonymkode: d7e60...31a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke sant, det er ofte at de har stått utenfor kirken her og forsøkt å HINDRE FOLK i å gå inn i kirken. Fordi de er livredde for at folk skal være eller bli kristne. De forsøker å presse abort på folk, ved å lyve om at det ikke er et menneske eller et liv. De forsøker å presse frem sin mening i media - hele tida. De infiltrerer (det har vært innrømmet, helt sykt) kristne menigheter for å ødelegge fra innsiden. Noe de har klart f.eks med Den Norske Kirke og homoekteskap. Jeg har aldri - aldri - møtt en ateist som ikke snakker om livssynet sitt hele tiden. Min svoger er ateist, mine foreldre er ateister (i hvert fall pappa), jeg har hatt ateistiske kamerater og klassekamerater. Fellesnevneren er at alle må forkynne budskapet sitt hele tida Anonymkode: d7e60...31a Oi! Litt av en konspirasjonsteori... Mener du fordi hver 3. kirkemedlem definerer seg som ateister, og har lov til å stemme ved kirkevalget. 2/3 er allikevel kristne og burde da hindret synden i å tre inn i kirken. Nen dette tallet sier mer om den norske befolkningens forhold til tradisjoner, snarere enn et ønske om å infiltrere kirka. Din teori virker jo litt paranoid. Har ikke møtt en av de ateistene dom har protestert foran kirker eller villet påtvinge folk abort, men her jeg bor har vi ikke et ateistisk fellesskap, vi bare er ateister. De færreste av oss er medlem av Humanetisk forbund, og vi har ikje møter og brosjyrer for å verve religiøse inn vår mangel på tro. Ikke har vi anti-dåp og anti-konfirmasjon, men snarere folk som velger å delta på disse ritualene (systematisk infiltrering) tross manglende tro. Som sagt, har jeg vært borti de som ønsker religion ut av offentligheten (og derfor kan komme på kant med tradisjoner), men jeg synes langt oftere at religiøse mennesker legger føringer på hvordan vi andre skal leve livene våre. Følger du kardemommeloven, er resten opp til deg og fylle inn... Anonymkode: 0617e...c07
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 Aldri opplevd at ateister prøver å rekruttere folk Det er det merkeligste jeg har hørt. Det jeg som ateist derimot irriterer meg over er alle religiøse mennesker som på død og liv skal prakke sin religion på meg. JEG ER IKKE INTERESSERT! Anonymkode: 998a2...5e0
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 Merkelig.. Er ateist, men snakker rett og slett aldri om det. Anonymkode: 0c631...f0f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 Har ikke dere kristenfundamentalister egne forum der dere kan fordømme infidels? Anonymkode: e4785...4c4
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 Jeg ser hva du prøver å gjøre, men det funger dårlig da du ikke treffer noen spiker. Anonymkode: 945c6...571
*Miss Marple* Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 Hehe, står de og hindrer folk å gå inn i kirken? Hvor har dette skjedd?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #10 Skrevet 5. april 2017 Det jeg først og fremst tenker er at du, HI, du trenger å finne et nytt miljø å vankes i. Har aldri møtt slike holdninger som du snakker om fra noen ateister! Det er ikke ateister det er noe galt med, det er miljøet du lever i. Hvis det stemmer det du skriver. Jeg har aldri hørt om ateister som hindrer kristne å gå inn i kirka, har du noen link til det? Jeg får egentlig en følelse av at du egentlig skriver om noe helt annet. Anonymkode: 3de1e...d86
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #11 Skrevet 5. april 2017 "Jeg har aldri møtt slike, altså eksisterer det ikke" Så bra! Da går jeg ut fra at samme påstand gjelder hinduer, muslimer, kristne, jøder og andre troende? Anonymkode: 5f59a...9f7
sug lut Skrevet 5. april 2017 #12 Skrevet 5. april 2017 Du misforstår. Vi bare forakter dere, vi har ikke noe ønske om å omvende dere.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #13 Skrevet 5. april 2017 10 minutter siden, sug lut skrev: Du misforstår. Vi bare forakter dere, vi har ikke noe ønske om å omvende dere. Forakter du kristne bare, eller gjelder det også jøder, buddhister og muslimer? Da er du vel PR def rasist, eller? Anonymkode: 4ecd4...633
sug lut Skrevet 5. april 2017 #14 Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Forakter du kristne bare, eller gjelder det også jøder, buddhister og muslimer? Da er du vel PR def rasist, eller? Anonymkode: 4ecd4...633 Konklusjoner er ikke din sterkeste side, nei?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #15 Skrevet 5. april 2017 25 minutter siden, sug lut skrev: Konklusjoner er ikke din sterkeste side, nei? Men hvilken konklusjon kommer du til da? Anonymkode: 4ecd4...633
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #16 Skrevet 5. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: "Jeg har aldri møtt slike, altså eksisterer det ikke" Så bra! Da går jeg ut fra at samme påstand gjelder hinduer, muslimer, kristne, jøder og andre troende? Anonymkode: 5f59a...9f7 Mulig du sikter til meg? Jeg skrev at jeg aldri har møtt ateister med slike holdninger som de HI sier hun møter. Jeg påstår ikke at det ikke eksisterer slike, jeg synes bare det blir veldig pussig at jeg, som kjenner mange ateister, aldri har møtt en eneste en med de holdningene de Hi påstår hun møter har. Og enda pussigere at hun bare møter ateister med de holdninger, ingen uten slike holdninger. Men nå tror jeg at Hi bare er et troll som egentlig snakker om noe helt annet, da Anonymkode: 3de1e...d86
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #17 Skrevet 5. april 2017 Verden hadde vært et mye bedre sted uten religion er min mening og overbevisning. Spør noen meg om jeg tror svarer jeg at nei det gjør jeg ikke. Men aldri hatt behov for å omvende andre eller forkynne det. At man tror på likeverd, menneskeheten og at kjærlighet er for alle, også to av samme kjønn er et uttrykk for et åpent menneskesyn, ikke motstand mot religion. Anonymkode: 0f660...6b0
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #18 Skrevet 5. april 2017 Jeg har ikke noe til overs for noen, uavhengig av trosretning (eller ikke-trosretning) som føler for å belære andre og prakke på andre sin egne tro som den eneste sannhet. Du minner meg om en katt i parringstid som ikke klarer å ti stille. Det eneste du oppnår med det evinnelige maset og alle trådene dine er å skape negativitet mot deg selv og din PRIVATE tro, så hold den privat og hold heller kjeft. Anonymkode: 745a3...945
tante grusom master of law Skrevet 5. april 2017 #19 Skrevet 5. april 2017 Og du tror virkelig at ateister har som mål at flest mulig skal ta abort? Jeg gir meg over, du har virkelig ikke evne til å tenke selv du.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #20 Skrevet 5. april 2017 Religiøse er mindre intelligente. Noe denne tråden beviser.. http://forskning.no/filosofiske-fag-overtro-religion/2013/08/sammenheng-mellom-religios-tro-og-lavere-intelligens Anonymkode: e4785...4c4
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #21 Skrevet 5. april 2017 5 timer siden, *Miss Marple* skrev: Hehe, står de og hindrer folk å gå inn i kirken? Hvor har dette skjedd? I hennes tåkete fantasi. De kaster seg over kvinner som er gravide i 1.-12. uke også (hvordan de nå har funnet ut av det?) og aborterer på dem. Anonymkode: 0874e...408
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #22 Skrevet 5. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvilken konklusjon kommer du til da? Anonymkode: 4ecd4...633 MIN konklusjon er i alle fall at HIs medisindoser ikke er helt riktig justert. Anonymkode: 0874e...408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå