Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 Da jeg kom for å levere barnet mitt i dag sto ped.leder i gangen og snakket med en annen ansatt, og et par foreldre. De snakket om div yrker, og ped.leder sier så at hun hadde søkt skole for å utdanne seg til mitt yrke,men at hun ikke kom inn og nå var hun glad for det, for hun kunne "aaaaldri orket den jobben". Hun hadde da ikke sett at jeg sto der,men da barnet mitt reagerte å sa "det er jobben til mamma det",snudde hun seg og fikk øye på meg. Jeg så hun ble pinlig berørt,men jeg klarte ikke dy meg og sa at "vel,man må ha et høyt snitt for å komme inn på den utdanningen,og den egner seg absolutt ikke for alle". Jeg ga barnet mitt en klem og ønsket alle en god dag før jeg gikk. Det er greit man som voksen har forskjellige meninger om yrker, men å si det i bhg så barna hører er en uting synes jeg. Mulig jeg overreagerer, men det får så være. Anonymkode: f4f28...619
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Ha ha, jeg forstår deg godt. Selv om det naturligvis er greit å ikke kunne tenke seg alle yrker, blir man vel litt sur noen noen disser ens eget. Kan du si hvilket yrke du har da? Anonymkode: d7918...802
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 Ingen vits å ta på veie for! Og skifte bleier og fly rundt med et lass av unger hver dag kan virkelig ikke være drømmejobben det heller. Førskolelærer er et studie med svært lavt snitt, så få Einsteins å oppdrive der. Anonymkode: fccf7...523
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 Synes du overreagerer ja. Er du lærer? Jeg hadde heller aldri orket den jobben. Noe mine venner som er lærere har hørt meg si. Grunnen til det er at jeg ser hvor vanvittig mye det krever av en, og jeg tror ikke jeg selv hadde kunnet gjort en god jobb som lærer. Det er ikke "dissing" av yrket, men min mening om hva jeg hadde klart/trives med. Handler om meg, ikke yrket. Du hørte heller ikke hele samtalen, og vet derfor ikke hva de snakket om. Det er faktisk sånn at vi har ulike meninger, vi kan ikke ta oss nær av det hver eneste gang noen tenker annerledes om noe? Anonymkode: aae6a...b09
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ha ha, jeg forstår deg godt. Selv om det naturligvis er greit å ikke kunne tenke seg alle yrker, blir man vel litt sur noen noen disser ens eget. Kan du si hvilket yrke du har da? Anonymkode: d7918...802 Jeg er krimtekniker. HI Anonymkode: f4f28...619
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 Snakk om å drite deg ut. Det er da ikke disssing å si at man ikke hadde orket et annet yrke Anonymkode: db02b...640
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes du overreagerer ja. Er du lærer? Jeg hadde heller aldri orket den jobben. Noe mine venner som er lærere har hørt meg si. Grunnen til det er at jeg ser hvor vanvittig mye det krever av en, og jeg tror ikke jeg selv hadde kunnet gjort en god jobb som lærer. Det er ikke "dissing" av yrket, men min mening om hva jeg hadde klart/trives med. Handler om meg, ikke yrket. Du hørte heller ikke hele samtalen, og vet derfor ikke hva de snakket om. Det er faktisk sånn at vi har ulike meninger, vi kan ikke ta oss nær av det hver eneste gang noen tenker annerledes om noe? Anonymkode: aae6a...b09 Poenget her er at mitt barn hørte det av ped.leder i bhg. HI Anonymkode: f4f28...619
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen vits å ta på veie for! Og skifte bleier og fly rundt med et lass av unger hver dag kan virkelig ikke være drømmejobben det heller. Førskolelærer er et studie med svært lavt snitt, så få Einsteins å oppdrive der. Anonymkode: fccf7...523 Wow......... Anonymkode: db02b...640
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #9 Skrevet 5. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Poenget her er at mitt barn hørte det av ped.leder i bhg. HI Anonymkode: f4f28...619 Så da synes du det var greit å påpeke at hun nok ikke var smart nok til ditt yrke, sjarmerende. Du er jo ikke det spor bedre Anonymkode: db02b...640
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #10 Skrevet 5. april 2017 Jeg synes det er helt horribelt at man på skoler og barnehager driver med indoktrinering og sier at "disse yrkene er søppel, og disse er bra", hvilke politiske partier er bra og dårlige og lignende. Jeg kommer fra et annet land, og hos oss har vi barnedikt om yrker, der tre gutter diskuterer hva deres mammaer jobber med. Moralen i diktet er at alle yrker er nødvendige og viktige, både pilot, kokk, lokfører, lærer... Jeg synes at på samme måte som foreldrene blir oppfordret til å ikke prate stygt om folk for å ikke lære barna å mobbe, bør barnehageansatte ikke prate nedsettende om yrker, arbeidsplasser og lignende. Tenk hvis en gutt går og bærer på en drøm om å bli kokk, så sier en av de ansatte i barnehagen at der jobber kun de som ikke kan noe annet i livet, eller noe sånt. Hvordan kan man lære barna respekt for andres yrker og ikke minst frihet til å velge det yrker barnet vil, ved å snakke nedsettende om enkelte yrker foran barna? Anonymkode: 1cf49...c13
skjotta Skrevet 5. april 2017 #11 Skrevet 5. april 2017 Vel... Jeg er pedleder og får stadig høre av andre at de kunne "aaaaldri hatt en slik jobb" Skjønner dem godt jeg, det er en krevende jobb med veldig mye ansvar. Ikke ta deg nær av alt du hører og ikke tolk alt i verste mening. da blir livet tungt.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #12 Skrevet 5. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes du overreagerer ja. Er du lærer? Jeg hadde heller aldri orket den jobben. Noe mine venner som er lærere har hørt meg si. Grunnen til det er at jeg ser hvor vanvittig mye det krever av en, og jeg tror ikke jeg selv hadde kunnet gjort en god jobb som lærer. Det er ikke "dissing" av yrket, men min mening om hva jeg hadde klart/trives med. Handler om meg, ikke yrket. Du hørte heller ikke hele samtalen, og vet derfor ikke hva de snakket om. Det er faktisk sånn at vi har ulike meninger, vi kan ikke ta oss nær av det hver eneste gang noen tenker annerledes om noe? Anonymkode: aae6a...b09 Jada, vi har ulike meninger, men alle meninger bør ikke sies høyt foran barna. Jeg har meninger om sex, dødsstraff, straffenivå i voldtektssaker og lignende, men jeg diskuterer ikke slike ting foran barna mine. Alt sin tid og plass. Anonymkode: 1cf49...c13
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #13 Skrevet 5. april 2017 1 minutt siden, skjotta skrev: Vel... Jeg er pedleder og får stadig høre av andre at de kunne "aaaaldri hatt en slik jobb" Skjønner dem godt jeg, det er en krevende jobb med veldig mye ansvar. Ikke ta deg nær av alt du hører og ikke tolk alt i verste mening. da blir livet tungt. Så du mener det er helt greit av de ansatte å snakke negativt om div yrker i barnas påhør? HI Anonymkode: f4f28...619
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #14 Skrevet 5. april 2017 Det blir jo litt vanskelig å mene noe som helst når vi ikke aner hvilken sammenheng denne ene setningen er tatt ut i fra. Helst skulle vi vel alle hatt det slik at det aldri ble snakket negativt om noe som helst rundt våre barn, men virkeligheten er jo en annen. Du skriver du er krimtekniker. Korriger meg om jeg tar feil,men det er vel et ganske "uvanlig" yrke? Da kan jeg forstå bedre hvorfor du reagerer. For da var det rett og slett deg de snakket om? Anonymkode: aae6a...b09
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #15 Skrevet 5. april 2017 Det jeg stusser på at det yrket der er jo ikke noe alle har. Hadde det vert feks sykepleier, lærerik og økonom feks så hadde det jo vert mindre innlysende at det handlet om hi. Men når en pedagog sier det foran barnet til den personen om ett såpass sjeldent yrke ja da hadde jeg stusset jeg og. Anonymkode: 7136d...fb5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #16 Skrevet 5. april 2017 Jeg har høyskoleutdanning og jobber i bhg. Vet du hvor mange som sier til meg "jeg fatter ikke at du orker å jobbe i bhg!". Det er foreldre som sier det både i hente og bringesituasjoner. MEN de mener ikke noe negativt med det. De er takknemlige for at jeg orker slik at de kan ha sine jobber. Sikker på at du ikke tolket dette litt feil? Anonymkode: 0235e...56e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #17 Skrevet 5. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir jo litt vanskelig å mene noe som helst når vi ikke aner hvilken sammenheng denne ene setningen er tatt ut i fra. Helst skulle vi vel alle hatt det slik at det aldri ble snakket negativt om noe som helst rundt våre barn, men virkeligheten er jo en annen. Du skriver du er krimtekniker. Korriger meg om jeg tar feil,men det er vel et ganske "uvanlig" yrke? Da kan jeg forstå bedre hvorfor du reagerer. For da var det rett og slett deg de snakket om? Anonymkode: aae6a...b09 Og attpåtil foran barnet hennes... Anonymkode: 1cf49...c13
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #18 Skrevet 5. april 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakk om å drite deg ut. Det er da ikke disssing å si at man ikke hadde orket et annet yrke Anonymkode: db02b...640 Enig. Det er en beskrivelse av sin egen personlighet. Men derimot disset HI barnehagelæreren, ved å påpeke at hun måtte ha høyt snitt. Anonymkode: 67668...ac0
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #19 Skrevet 5. april 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du mener det er helt greit av de ansatte å snakke negativt om div yrker i barnas påhør? HI Anonymkode: f4f28...619 Kan man aldri ytre en mening fordi et barn kanskje hører den..? Anonymkode: 67668...ac0
Blomstogbier Skrevet 5. april 2017 #20 Skrevet 5. april 2017 Det er da en ærlig sak å ha en mening om at man ikke orker en spesiell jobb. Jeg hadde "aaaldri orket" å jobbe på skole, eller som høyesterettsdommer, men den meningen må jeg nok passe meg for å ha..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #21 Skrevet 5. april 2017 Det å aldri ville orket en slik jobb, eller aldri ville hatt en slik jobb, behøver da ikke å være negativt ment. Jeg kunne aldri jobbet i barnehage, skole, som renholder, bioingeniør, politi osv. Ikke fordi jeg ser ned på yrket, men fordi det hadde vært for krevende for meg. Jeg kjenner min begrensning både fysisk og psykisk. Jeg kunne ikke blitt kriminaltekniker pga. de fysiske kravene på politihøgskolen, men jeg kan komme inn på juss. Allikevel kunne aldri tenkt meg å ha jobbet som advokat, men for en jobb de gjør! Jeg leide innet firma som tok storrengjøring i huset mitt, og når jeg ser hva de menneskene gjør dag inn og dag ut - år etter år, blir jeg heller stum av beundring. Knalltøft yrke. Med din utdanning burde du jo lett vite at ting tatt ut av kontekst har store rom for mistolkning?! Anonymkode: e2286...c25
skjotta Skrevet 5. april 2017 #22 Skrevet 5. april 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du mener det er helt greit av de ansatte å snakke negativt om div yrker i barnas påhør? HI Anonymkode: f4f28...619 Det er jo ikke negativt om yrket. Heller om henne selv, da hun innrømmer at det er et yrke hun ikke kunne klart. Så bra at hun innså det da? Du synes jo tydeligvis at det er helt greit å snakke negativt om andres intelligens foran barna dine, så denne samtalen synes jeg du kom dårligst ut av.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #23 Skrevet 5. april 2017 Den uttalelsen kunne like godt bety at hun beundrer de som klarer å stå i den jobben. Ingenting å ta på vei for. Anonymkode: a850b...0a1
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #24 Skrevet 5. april 2017 6 minutter siden, skjotta skrev: Det er jo ikke negativt om yrket. Heller om henne selv, da hun innrømmer at det er et yrke hun ikke kunne klart. Så bra at hun innså det da? Du synes jo tydeligvis at det er helt greit å snakke negativt om andres intelligens foran barna dine, så denne samtalen synes jeg du kom dårligst ut av. Nå er ikke HI barnehagelærer og har ingen plikter overfor barn som går i hennes sønns barnehage... Anonymkode: 1cf49...c13
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #25 Skrevet 5. april 2017 Det var jo ikke dissing av yrket ditt, det! Jeg jobber også i barnehage, og det er mange som sier at de aldri hadde orket å jobbe i baenehage. Blir jo ikke fornærmet av det. Det er min drømmejobb, og vi er forskjellige. Å si det er ikke mange Einsteins å finne på barnehagelærerutdanningen fordi snittet er lavt for å komme inn er å disse et yrke. Og det du sa tilbake var absolutt å disse henne. Er lett å komme inn på på barnehagelærerutdanning, men det er slettes ikke bare bare å gjennomføre det. 1/3 av klassen min fullførte da jeg tok det. Anonymkode: 5c68b...593
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå