Gå til innhold

Spor av blod i urinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid (29+0) og fikk beskjed om at det er spor av blid i urin. Ingen utslag på protein/ leucacytter etc. Hva kan det tyde på? 

Anonymkode: 42780...953

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du har skjøre slimhinner, som de fleste andre gravide. 

Har du hatt sex? Barberer du tissen? 

Anonymkode: 6c294...ce4

Skrevet

Har verken hatt sex eller barbert meg.... Men jeg har skjøre slimhinner, blør lett litt neseblod også....

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har verken hatt sex eller barbert meg.... Men jeg har skjøre slimhinner, blør lett litt neseblod også....

Er nok bare derfor. Skal ikke så mye til når man er gravid. 

Det man skal være obs på er blødninger, slik at det kommer endel blod når du tørker deg. 

Anonymkode: 6c294...ce4

Skrevet

Jeg håper du har rett! :) Noen flere som har opplevd dette i graviditeten?  Sist jeg hadde blod i urinen hadde jeg urinveisinfeksjon, men da var blodet tydelig synlig. Det var det ikke nå. 

Skrevet

Jepp. Hadde det nå sist på kontroll for ca 3 uker siden. Ingen fare ifølge legen. Gangen før der hadde jeg protein i urinen. Men da var jeg på ny kontroll på sykehuset to dager etter og  urinprøven vAr da helt fin. Så den var nok bare forurenset da jeg ikke vasket med nedentil før jeg tisset.

Skrevet

Så bra, Elisun! Akkurat denne gangen dusjet jeg meg før jeg tok urinprøven, så jeg skulle være ren. Men godt å høre at legen mente det ikke var noen fare! Jeg skal inn til legen etterpå, så da får jeg høre. :)

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra, Elisun! Akkurat denne gangen dusjet jeg meg før jeg tok urinprøven, så jeg skulle være ren. Men godt å høre at legen mente det ikke var noen fare! Jeg skal inn til legen etterpå, så da får jeg høre. :)

Det går nok kjempe fint.lykke til 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...