Gå til innhold

e det muligt at våre eldre skal vike for hijab?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

http://www.aftenbladet.no/lokalt/Stavanger-kommune-sier-opp-driftsavtalen-med-Blidensol-541608b.html

Synes dokker at dette e rettferdig? sku gjerne visst om Stavanger kommune har ein god plan. Eg skjems!

Anonymkode: 852e6...891

Jeg skjemmes vel mer over at Blidensol bryter loven og mobber sine ansatte. Ene dama der har jobbet ved sykehjemmet i 7 år. Nå er hun plutselig ikke god nok.

Du plasserer skyld på feil sted. Kommunen gjør rett i å ikke kjøpe tjenester av noen som bryter norsk lov.

Anonymkode: 66848...7cc

Skrevet

Eg drite i kor lenge hu har jobba der. Hu sku ikkje hatt den på i utgangspunktet. Eg ser de har Hijab på Brustad bua -heilt greit. Men ikkje på sykehjemmet. 

Skrevet

God og riktig avgjørelse av Stavanger kommune. Stor applaus. Hadde vi snakke om plagg som dekte ansiktet, hadde det vært noe annet, men en hijab burde ikke skape problemer i det hele tatt. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eg drite i kor lenge hu har jobba der. Hu sku ikkje hatt den på i utgangspunktet. Eg ser de har Hijab på Brustad bua -heilt greit. Men ikkje på sykehjemmet. 

Hvorfor?

Anonymkode: a046e...159

Skrevet

Klare dokker ikkje lesa? Kanskje det går ann å kopiera teksten inn på ein måde? ska sjekka litt. Straks tebage 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blidensol har ikke lov til å nekte henne. At du ikke liker tanken på det, er jo et problem du deler med visse frisører i ditt hjemfylke, men der ser du jo tydelig at det ikke er greit å ta disse holdningene med seg inn på arbeidsplassene. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Blidensol har ikke lov til å nekte henne. At du ikke liker tanken på det, er jo et problem du deler med visse frisører i ditt hjemfylke, men der ser du jo tydelig at det ikke er greit å ta disse holdningene med seg inn på arbeidsplassene. 

Eg dele ikkje alle syn med henne men eg synes det er ein viktig sak. Eg tenker at alle arbeidsplasser kan velge uniform og eg tenke at det blir viktig å få et endeligt svar. Eg skal ihvertfall hjelpe til med kronerulling hos begge parter (Hodne) og Blidensol om nødvendlig. Hjelpe meg, men eg syns eg ser, at ein bank sku ha ansatt meg med hijab. Tenkte å prøva å ta på ein, for ittepå springe te avisene og sei eg ikkje fiekk jobben te tross for at eg va mest kvalifisert. Håpe dette stoppe først som sist. 

Skrevet

Eg kan sei ein ting: Det er at eg komme te å stemme FRP fra nå av. Aldri stemt på de før men nå får de ny følgesvenn. Ubalansen i dette e jo heilt fullkommen.

Skrevet

Jeg kommer ikke inn på betalingslinken, men ut fra det som er kopiert inn her:

Er det ingen av dere som legger merke til at hodeplagg bare er en liten del av dette? Det nevnes også daglig drift, HMS, og uro for pasientsikkerhet. Ja, pasientsikkerhet (!?!), Man for all del, de eldre skal ikke måtte vike for hijab, passientsikkerheten deres derimot, den er det ikke så nøye med...

Anonymkode: 0d6b5...f48

Skrevet

Hvorfor så redd hijab? Det dekker håret, men ansiktet synes, og selv ned hijab kan de eldre oppleve gjensidig respekt og motta god og tiltrengt omsorg. 

Hva så om du jobbet i en bank med hijab? Ansiktet ditt er ikke tildekket... Burka og niqab er noe helt annet, og er problematisk fordi det skjuler ansiktet som er viktig i kommunikasjon med andre. 

https://www.nrk.no/ho/innvandrere-laerer-norsk-av-eldre-hjelpetrengende-1.13442976

Anonymkode: a2122...0bc

Skrevet

Det er ikke lov til å skrive på dialekt her inne.

Anonymkode: b2f26...425

Skrevet

Det er ikke mange årene siden de norske kvinnene dekte seg til med skaut.Så hva er problemet?

Det er sykehejmmet som presser de eldre foran seg, for å spre fordommer og diskriminering. Jeg jobber selv på sykehjem der en del kvinner bruker hidjab. Det har ALDRI vært et problem for de gamle her,så hvorfor skal det plutselig være så skummelt for de eldre i Stavanger?

Her er det ledelsen på sykehjemmet som gjør det vanskelig for de eldre.

Anonymkode: c3f00...743

Skrevet

Tråden er moderert på grunn av brudd på opphavsrett. Det er ikke lov til å kopiere inn artikler eller andre ting som ligger bak en betalingsmur. Egmont, som eier forumet, har ikke rettighetene til denne teksten. 

Kira, moderator 

Skrevet

Jeg er imot Islam, på alle måter, men et hodeplagg er et hodeplagg. Noen har kreft og velger hodeplagg. Noen har politiske meninger og velger hodeplagg utifra det. Det påvirker ikke nødvendigvis enkeltpersonens evne til å vise omsorg for pasientene sine (les: gjøre jobben sin). 

Selv om enkelte kulturer og religioner mangler moral og etikk (host: Islam), så bør det være slik at så lenge personen gjør en god jobb, får personen beholde jobben sin. 

Anonymkode: 1f63d...9eb

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eg dele ikkje alle syn med henne men eg synes det er ein viktig sak. Eg tenker at alle arbeidsplasser kan velge uniform og eg tenke at det blir viktig å få et endeligt svar. Eg skal ihvertfall hjelpe til med kronerulling hos begge parter (Hodne) og Blidensol om nødvendlig. Hjelpe meg, men eg syns eg ser, at ein bank sku ha ansatt meg med hijab. Tenkte å prøva å ta på ein, for ittepå springe te avisene og sei eg ikkje fiekk jobben te tross for at eg va mest kvalifisert. Håpe dette stoppe først som sist. 

Ja, alle arbeidsplasser kan velge uniform. I Forsvaret får du bruke hijab. Bare nevner det. For der er det FAKTISK uniform, ikke bare noe som er praktisk å stelle syke og gamle i.

Anonymkode: 174b3...d7a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, alle arbeidsplasser kan velge uniform. I Forsvaret får du bruke hijab. Bare nevner det. For der er det FAKTISK uniform, ikke bare noe som er praktisk å stelle syke og gamle i.

Er det så mange muslimske jenter som får lov til å kjempe i krig/være med i forsvaret, da? 

Skrevet

Eldre må vel ikke vike for hijab? Et sykehjem må stenge fordi de ikke følger arbeidsmiljøloven. Tenker du at eldre i seg selv er en så nobel sak at det er greit å drite i regler og forskrifter? 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det så mange muslimske jenter som får lov til å kjempe i krig/være med i forsvaret, da? 

Selvsagt er det muslimske jenter i Forsvaret. Og gutter. Det er også jøder, hinduer, sikher (med de kravene det stiller til hodeplagg).

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: a046e...159

Fordi offentlig ansatte burde ikke vise religiøse symboler når de arbeider.

Anonymkode: cabbf...b40

Skrevet

Selvsagt er det muslimske jenter i Forsvaret. Og gutter. Det er også jøder, hinduer, sikher (med de kravene det stiller til hodeplagg).

De får sende dem på IS - de er jo livredde for jenter.

Skrevet

Fordi offentlig ansatte burde ikke vise religiøse symboler når de arbeider.

Anonymkode: cabbf...b40

Så da kan ikke Listhaug fly rundt med det store korset rundt halsen,heller?Eller hva med hinduer og turban?Eller jøder som bruker Kippa?

Skrevet

De får sende dem på IS - de er jo livredde for jenter.

-Vel. Det er allerede styrker som kjemper mot IS i Irak som er rene kvinnebataljoner, fra den kurdiske Peshmergaen. De er som du kanskje vet også muslimer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...