Gå til innhold

Noen erfaringer med Saxenda for overvekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal muligens prøve det ut, noen med erfaringer? 

Anonymkode: d79fb...047

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor skal du få tak i det? Har du sett lista over bivirkninger?

Anonymkode: 6b451...629

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei! Jeg har gått på liraglutide (Victoza / Saxenda) siden september og er veldig fornøyd. Startet med en BMI på 32, og er nå nede på en BMI på 24. Noen av de vanlige bivirkningene merket jeg i de 6 første ukene, mens dosen ble gradvis økt fra 0,6 mg til 3 mg (hodepine, kvalme, svimmelhet, svak "treg" mage og litt svie/rødhet ved stikkpunktet rett etter injisering). Innen 3 måneder var disse bivirkningene borte. Legemiddelet gir deg en metthetsfølelse som gjør at du ikke orker å spise for mye under et måltid. Jeg opplever også at "fysingen" mellom måltider er borte. Men vil poengtere at man mentalt må tenke over hva man stapper i seg..en stor pose med smågodt kan fort bli spist opp uten at metthetsfølelsen trår til, fordi mengden er liten men kalori-intaket er høyt.

I norge heter legemiddelet Victoza og selges på blå resept (trygderesept) mot diabetes. Fastlegen må derfor skrive ut Victoza på hvit resept (vanlig resept) og du må betale hele beløpet selv. Fleste fastleger kjenner ikke til denne bruken, så det er lurt å være godt informert på forhånd slik at man kan opplyse legen om dette. Nettsiden  saxenda.com er på engelsk, men gir den informasjonen man trenger (både som lege og som pasient).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...