Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Jeg har en årslønn, er ansatt. Hvorfor står det ikke det samme tallet under lønn i skattemeldingen min? Står et helt annet tall, flere titusener i differanse. Har kun en inntektskilde. Noen som kan forklare hvorfor? Anonymkode: c000f...93a
Mamma_til_2 Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 Fikk du lønn eller andre skattepliktige ytelser Ifjor? Sykepenger etc det vill gi differanse.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 5 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Fikk du lønn eller andre skattepliktige ytelser Ifjor? Sykepenger etc det vill gi differanse. Nei, ikke hatt annen inntekt enn lønnen min. Har mottatt barnebidrag, men det skal jeg vel ikke skatte av? Anonymkode: c000f...93a
Optatium Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 Med eller uten feriepenger, overtid, bonus osv? Disse tingene har andre skatteregler enn vanlig lønn som oftest. Sjekk årsoppgaven fra arbeidsgiveren din, den innrapporterte lønnen skal stemme med den du har på skattemeldingen din.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #5 Skrevet 4. april 2017 7 minutter siden, Optatium skrev: Med eller uten feriepenger, overtid, bonus osv? Disse tingene har andre skatteregler enn vanlig lønn som oftest. Sjekk årsoppgaven fra arbeidsgiveren din, den innrapporterte lønnen skal stemme med den du har på skattemeldingen din. Innrapportert lønn stemmer med lønnen på skattemeldingen. Men det er fortsatt langt unna tallet som er min årslønn. Differansen er heller ikke lik summen jeg får i feriepenger. Ingen bonus eller overtid som kan forklare det. Får ringe lønn i morgen og høre hva det skyldes. Takk for svar! Anonymkode: c000f...93a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #6 Skrevet 4. april 2017 Årslønn er (stort sett) månedslønn x 12. Du får imidlertid ikke dette i lønn. Du har f.eks 4-5 uker ferie. Disse trekkes du i lønn for. I stedet får du feriepenger, som beregnes ut fra lønnen året før. I tillegg kan eventuelle tillegg (kveldstillegg for eksempel), overtid, bonus eller lignende virke inn. Anonymkode: d4497...c24
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #7 Skrevet 5. april 2017 Du har jo mottatt en Lønns og trekk oppgave fra arbeidsgiver, nå kalt sammenstilling. Der står all informasjon du trenger. Du kan også se på den siste lønnslippen din for 2016. Anonymkode: 8b85e...c11
Anonym bruker Skrevet 5. april 2017 #8 Skrevet 5. april 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Innrapportert lønn stemmer med lønnen på skattemeldingen. Men det er fortsatt langt unna tallet som er min årslønn. Differansen er heller ikke lik summen jeg får i feriepenger. Ingen bonus eller overtid som kan forklare det. Får ringe lønn i morgen og høre hva det skyldes. Takk for svar! Anonymkode: c000f...93a Innrapportert lønn er det du har fått utbetalt. Den stemmer stort sett ikke med lønn i kontrakt, eller som hun andre skriver månedslønn * 12. Anonymkode: 8b85e...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå