Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Vesla har plutselig blitt så vanvittig bilsyk. Aldri vært plaget med det tidligere. Nå har hun kastet opp om og om igjen de fire siste gangene. Vi må ta pauser hvert 15 minutt og det tar laaaang tid å komme seg steder. Hun er nå 2,5 år og har fortsatt god plass i setet til å sitte bakovervendt. Når kan hun egentlig trygt snus? Og noen som har noen gode råd? Forsøker å få henne til å følge med på veien. Spiser og drikker ikke før og under bilturen. Vi lufter litt når vi kjører. Og det er alltid på turen til det stedet vi skal hun kaster opp. På tur hjem skjer det ikke selvom om da har spist også. Virker som hun må tilvennes på å kjøre og etter en lengre pause tåler hun det bedre. Rimelig fortvilet da det er vondt for henne samt litt utfordrende med logistikken da en voksen må sitte med henne og hjelpe henne, ikke alltid vi kan bråstoppe langs veien. Vi har ett eldre barn også og den siste turen måtte hun kjøre med besteforeldre når vi skulle i selskap da det blir for trangt bak. Anonymkode: 39b28...b18
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 I mine øyne MÅ de sitte bakover til de er min. 4 år. MEN, vi snudde største da hun var 3 år pga bilsyke. Hun hadde akkurat bikket 15 kg så vi kjøpte beltestol da 5punktsseler absolutt ikke bør brukes fremovervendt. Jeg syns det er helt forferdelig å tenke på at vi snudde henne selv om vi visste at det ikke var trygt. Men vi følte ikke vi hadde noe særlig valg. Minste sitter fortsatt bakover, er 2,5 år. Håper vi kan fortsette til 4 år. Anonymkode: ea919...7b2
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 Leste nå at 4 år er anbefalt. Hadde håpet selv at hun kunne sitte til 5-6 år selv. Usikker på om det egentlig vil hjelpe å snu henne da. Er et sant helvete å ha det slik. Noen ganger så kaster mannen opp også når hun spyr og han må tørke, (hvis det er mye mat i spyet) 🙊 Ler bittelitt av det inni meg da. HI Anonymkode: 39b28...b18
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 Minst 4 år er anbefalt, men loven sier bare at det er påbudt til de er 15 mnd. Anonymkode: bf807...a5a
februarprins2013 Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 til de er 15 mnd, abefalling er 4,men kan snus når de er 15mnd
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #6 Skrevet 6. april 2017 På 4.4.2017 den 22.21, Anonym bruker skrev: Minst 4 år er anbefalt, men loven sier bare at det er påbudt til de er 15 mnd. Anonymkode: bf807...a5a 4 minutter siden, Blair Waldorf skrev: til de er 15 mnd, abefalling er 4,men kan snus når de er 15mnd Det kommer an på stolen. I en stol godkjent etter R129 (i-size)er det påbudt å sitte bakovervendt til 15 mnd. I en stol godkjent etter ECE R 44/04 kan de(dessverre) snus etter 9 kg. Anbefaing er dog 4 år ja, men gjerne eldre. For å sitte i beltestol bør de være 110 cm og 18 kg.(selv om stolen er godkjent fra 15 kg) Framovervendt i 5 pkt sele er ikke anbefalt. Anonymkode: 381d2...b2d
februarprins2013 Skrevet 6. april 2017 #7 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det kommer an på stolen. I en stol godkjent etter R129 (i-size)er det påbudt å sitte bakovervendt til 15 mnd. I en stol godkjent etter ECE R 44/04 kan de(dessverre) snus etter 9 kg. Anbefaing er dog 4 år ja, men gjerne eldre. For å sitte i beltestol bør de være 110 cm og 18 kg.(selv om stolen er godkjent fra 15 kg) Framovervendt i 5 pkt sele er ikke anbefalt. Anonymkode: 381d2...b2d oi 9kg var veldig lite :/ min snudde jeg når han var litt over 3,men han var da 112cm og ca 16kg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå