Gå til innhold

Kjerringråd for starting av fødsel


Queenbaby

Anbefalte innlegg

"Bare" i uke 36, men helt uberskrivelig lei å gleder meg til å begynne å teste ut litt for gøy fra neste uke av. Så hva er deres "beste" kjerringråd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Da er man kommet til uke 38+3 har allerede testet noen 😂

Sterk mat- nope, sex-nope, laaang gå tur-nope, grøt med masse kanel-nope... så får vist fortsette å prøve😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med tilbakemelding / prøver meg på husarbeid og gå litt tur, men prøver mest å slappe av og samle krefter :) tror vel egentlig at babyene kommer når de er klar uansett hva man gjør, uke 37-38 er jo "tidlig" enda, men gøy å prøve :) lykke til videre ;) har foresten lest at å prøve å hoppe på seg fødsel er uheldig pga hodet kan komme skjevt ned i bekkenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

søvn er det beste rådet, en stresset kropp går ikke like lett i fødsel som en avslappet kropp :)  det har seg nemlig slik fra naturens side at når vi blir stresset utløser vi adrenalin som hemmer de hormonene som må til for å få i gang en fødsel :)  derfor anbefaler jeg å slappe av og hvile mest mulig :)  fra uke 37  utfører jeg modningsakupressur på mine klienter,  og fra uke 39-40 utfører jeg igangsettings akupressur :)   dette får kroppen til å slappe av og stimulerer spesielle zen punkter :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lusst at denne fødselen skal skje av seg selv. Er rett og slett litt "desperat" etter det. 

Både nr.1 og nr.2 ble jeg satt i gang før tida (pga div grunner) 

Dette er siste graviditet og har så lusst å oppleve det å gå i fødsel eventuelt vannet går av seg selv 🙈😊 

I går var det taco proppet med jalapeño, idag kokte jeg meg grøt PROPPET full av kanel (smakte grusomt). Til kvelds var det hjemmelaga pizza med et lite hjørne til meg med 2fedd hvitløk og myyyye jalapeño (smakte grusomt😂) har også fått skikkelig ryddekick over meg. Skrudd opp stellebord + kleskommode. Vaska å rydda i skapene på badet, vaska gulv på alle 4 og klora/skrubba boblebadet🙄 Gudameg nå vil jeg ha ut pjokken i magen 😁😅

ser ikke ut som noe har innvirkning. Vet baby kommer når den kommer, men vil at han skal komme av seg selv😁 #kysseraltjegharåkrysse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Går også og rydder og venter :) de kommer når de er klar! Og ikke for å skuffe noen, men husk at de fleste ikke føder før termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Både sex og ananas å kanel skal store mengder til for å sette igang.

tror jeg leste sist at det skal mange hele ferske ananas til for å få den dosen det er snakk om. Tror og det var snakk om at mannen måtte ha over 7 utløsninger for å gi nok av det som fremmer modning. MEN sex i seg selv kan jo starte det for orgasmen skal få livmoren til å trekke seg sammen.

ikke vet jeg, min erfaring er at uansett hvor mye man gjør av disse tingene så kommer babyen når den selv vil og kroppen er klar. 

Er 1 dag på overtid her, og venter spent på når ting skjer, men har liten tro på kjerringrådene dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begynte med stripping i uke 38, samt sex. 

Stripping: Jm åpna fra 2-3 cm men var ikkje heilt moden enda. Fekk mykje blod å slim i 2 dager. Uten effekt

 

Sex 2 ganger: låg med beina opp i 40 min. Fekk sterke kynnere/maserier 4 min etter sex. Holdt på i 8-10 timer med inntense smerter som kom kvart 4 minutt. Dabber av å eg er utslitt.

Kom til ny kontroll i uke 39... ingen endring iforhold til modning og åpning :(

Einaste eg merke kan gi effekt er brystvorte stimulering. Men det har ikkje gått over til rier her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Egentlig ikke å anbefale, men skjønner deg veldig godt. Er i uke 35 nå og da dette svangerskapet er MYE mer krevende på alle måter enn første gleder jeg meg villt til fødsel 😅 det som satte i gang her 2 uker før var at vi tok en (rolig!) tur på mc den ettermiddagen der vi også kjørte på humpete vei, deretter drakk jeg faktisk en hel kopp kaffe i slengen. På kvelden hadde vi samleie før vi la oss og 03:30 gikk vannet og riene begynte 😊 i steden for mc er det jo mulig å ta en biltur om du har mulighet. Kan være tilfeldig at dette funket, men veninna mi hadde akkurat samme erfaring med sin 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste en hel ananas. Fødselen startet den natta😊 jenta var ute kl 11 dagen etter. De er jo kjempe godt så skader ikke og prøve.

Anonymkode: 40f66...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...