Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Og hvordan man hører på den? Hvor finner man en podcast? Rett og slett: fortell meg alt du vet om podcast! Anonymkode: 0c419...56c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 Det er et innspilt radioprogram som du da kan høre når du vil. https://www.nrk.no/hjelp/hjelp-sider-podkast-1.2614076 https://no.wikipedia.org/wiki/Podkasting Anonymkode: ea7a8...a9e
Gjest 5 andre Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 (endret) Apple har en egen podcast app som man kan laste ned podcaster til. Finner tilsvarende på android. Liker du å høre på noe fast, kan du abonnere på den podcasten, så slipper du å laste ned selv. Jeg har mange faste podcaster jeg lytter til, som: Tusvik & Tønne Latter Giæver & Joffen Aftenpodden The Mortified The Moth TEDtalks Sånn er du (tidligere big 5) WTF with Mark Maron Serial In the dark Intelligence Squared Endret 4. april 2017 av 5 andre
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 Lydopptak lagt ut på internett. Kan ligge hvor som helst. Google! Anonymkode: cf436...cd3
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #5 Skrevet 4. april 2017 Men hva er forskjellen på en podcast og et innspilt radioprogram som har gått på radioen og som du etterpå kan spille i reprise på radiokanalens nettside? HI Anonymkode: 0c419...56c
Hjertefru Skrevet 4. april 2017 #6 Skrevet 4. april 2017 Følger. Lasta ned en podcast fra NRK inn i podcast-appen på iPhone. Da jeg skulle høre på den fant jeg den ikke igjen og måtte begynne på nytt.... Skjønner heller ikke helt dette med podcast....
Gjest 5 andre Skrevet 4. april 2017 #7 Skrevet 4. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hva er forskjellen på en podcast og et innspilt radioprogram som har gått på radioen og som du etterpå kan spille i reprise på radiokanalens nettside? HI Anonymkode: 0c419...56c Folk kan uavhengig av en radiokanal leie studio/lage sitt eget studio og spille inn det de vil. De trenger ikke å forholde seg til kanalens ønske eller retningslinjer og de er ikke hemmet av presseetikken. Podkast blir regnet som et sosialt medie og ikke en medisinstitusjon, og som ikke avspilles via FM-nett eller DAB, men via Internett.
Gjest 5 andre Skrevet 4. april 2017 #8 Skrevet 4. april 2017 22 minutter siden, Hjertefru skrev: Følger. Lasta ned en podcast fra NRK inn i podcast-appen på iPhone. Da jeg skulle høre på den fant jeg den ikke igjen og måtte begynne på nytt.... Skjønner heller ikke helt dette med podcast.... Altså: Du går inn på podcast-appen og velger søkesymbolet. Skriver inn tittel og klikker deg inn på podcasten. Klikker på last ned symbolet. Du skal da finne den igjen under mine podcaster. Der vil det stå hvor mange utspilte episoder du har. Du kan også velge om du vil abonnere.
Hjertefru Skrevet 4. april 2017 #9 Skrevet 4. april 2017 Takk 5 andre for fin forklaring Trenger å få det inn litt med teskje, begynner å bli gammal...
Gjest 5 andre Skrevet 4. april 2017 #10 Skrevet 4. april 2017 19 minutter siden, Hjertefru skrev: Takk 5 andre for fin forklaring Trenger å få det inn litt med teskje, begynner å bli gammal... Jeg har visst bikka 40 i følge fødselsattesten, men eksker å høre på podcaster på rusletur og under husarbeid, så måtte pent lære meg det 😉😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå